Jak ustawić przesyłanie wymiarów niestandardowych w GA4?
W usłudze GA4 wymiary niestandardowe przesyłane są razem ze zdarzeniami.
Zdarzenia z wymiarami dostępne w integracji Shoper z GA4
Poprzez integrację Shoper możliwe jest przesyłanie do raportów następujących zdarzeń razem z wymiarami:
- add_payment_info – coupon, currency, items, payment_type oraz value,
- add_shipping_info – coupon, currency, items, shipping_tier oraz value,
- add_to_cart – currency, items oraz value,
- add_to_wishlist – currency, items oraz value,
- begin_checkout – coupon, currency, items oraz value,
- generate_lead – value, currency,
- purchase – affiliation, coupon, currency, items, transaction_id, shipping, tax oraz value (wymagany parametr),
- refund – affiliation, coupon, currency, items, transaction_id, shipping, tax oraz value,
- remove_from_cart – currency, items oraz value,
- select_item – items, item_list_name oraz item_list_id,
- select_promotion – items, promotion_id, promotion_name, creative_name, creative_slot oraz location_id,
- view_cart – currency, items oraz value,
- view_item – currency, items oraz value,
- view_item_list – items, item_list_name oraz item_list_id,
- view_promotion – items, promotion_id, promotion_name, creative_name, creative_slot oraz location_id,
- page_view – page_location (adres URL strony) oraz page_referrer (adres URL poprzedniej strony),
- user_engagement – engagement_time_msec,
- view_search_results – search_term i opcjonalnie q_ (gdzie zawiera dodatkowy gromadzony parametr zapytania, który określasz w ustawieniach zaawansowanych).
Konfiguracja wymiarów niestandardowych w GA4
Wymiary niestandardowe można wykorzystywać przy tworzeniu raportów w dziale: Eksploracje. Można maksymalnie utworzyć:
- 50 wymiarów niestandardowych i 50 danych niestandardowych na usługę,
- 25 wymiarów niestandardowych o niepowtarzalnych nazwach i zakresie ograniczonym do użytkownika.
Jeśli limit zostanie osiągnięty można zarchiwizować te, które nie są już używane

- nazwę wymiaru,
- zakres: zdarzenie lub użytkownik,
- Zakres ograniczony do zdarzenia – jeśli wymiar przypisany jest do zdarzenia, np. odsłonięcia numeru, kliknięcia, zakupu.
- Zakres ograniczony do użytkownika – wymiary niestandardowe ograniczone do użytkownika pomagają identyfikować statyczne lub wolno zmieniające się atrybuty użytkowników, przypisane do ciasteczka. Na przykład klient, typ subskrypcji itp.
- parametr zdarzenia – parametr, który chcemy przesyłać jako wymiar.

Warto zapamiętać!
- jak skonfigurować przesyłanie wymiarów niestandardowych w GA4.