Jak ustawić przesyłanie wymiarów niestandardowych w GA4?

Data publikacji: 29 marca 2024 Ostatnia aktualizacja: 11 lutego 2025

W usłudze GA4 wymiary niestandardowe przesyłane są razem ze zdarzeniami.

Zdarzenia z wymiarami dostępne w integracji Shoper z GA4

Poprzez integrację Shoper możliwe jest przesyłanie do raportów następujących zdarzeń razem z wymiarami:

  • add_payment_info – coupon, currency, items, payment_type oraz value,
  • add_shipping_info – coupon, currency, items, shipping_tier oraz value,
  • add_to_cart – currency, items oraz value,
  • add_to_wishlist – currency, items oraz value,
  • begin_checkout – coupon, currency, items oraz value,
  • generate_lead – value, currency,
  • purchase – affiliation, coupon, currency, items, transaction_id, shipping, tax oraz value (wymagany parametr),
  • refund – affiliation, coupon, currency, items, transaction_id, shipping, tax oraz value,
  • remove_from_cart – currency, items oraz value,
  • select_item – items, item_list_name oraz item_list_id,
  • select_promotion – items, promotion_id, promotion_name, creative_name, creative_slot oraz location_id,
  • view_cart – currency, items oraz value,
  • view_item – currency, items oraz value,
  • view_item_list – items, item_list_name oraz item_list_id,
  • view_promotion – items, promotion_id, promotion_name, creative_name, creative_slot oraz location_id,
  • page_view – page_location (adres URL strony) oraz page_referrer (adres URL poprzedniej strony),
  • user_engagement – engagement_time_msec,
  • view_search_results – search_term i opcjonalnie q_ (gdzie zawiera dodatkowy gromadzony parametr zapytania, który określasz w ustawieniach zaawansowanych).

Konfiguracja wymiarów niestandardowych w GA4

Wymiary niestandardowe można wykorzystywać przy tworzeniu raportów w dziale: Eksploracje. Można maksymalnie utworzyć:

  • 50 wymiarów niestandardowych i 50 danych niestandardowych na usługę,
  • 25 wymiarów niestandardowych o niepowtarzalnych nazwach i zakresie ograniczonym do użytkownika.

Jeśli limit zostanie osiągnięty można zarchiwizować te, które nie są już używane

W Google Analytics 4 przejdź do sekcji: Konfiguracja (A), a następnie: Definicje niestandardowe (B) > Utwórz wymiary niestandardowe (C).
Google Analytics > Konfiguracja > Definicje niestandardowe
Rys 1. Dodaj nowy wymiar niestandardowy w GA4.
Google Analytics > Konfiguracja > Definicje niestandardowe
Rys 1. Dodaj nowy wymiar niestandardowy w GA4.
W kolejnym kroku należy wypełnić wymagane informacje i kliknąć przycisk: Zapisz.
  • nazwę wymiaru, 
  • zakres: zdarzenie lub użytkownik,
    • Zakres ograniczony do zdarzenia – jeśli wymiar przypisany jest do zdarzenia, np. odsłonięcia numeru, kliknięcia, zakupu.
    • Zakres ograniczony do użytkownika – wymiary niestandardowe ograniczone do użytkownika pomagają identyfikować statyczne lub wolno zmieniające się atrybuty użytkowników, przypisane do ciasteczka. Na przykład klient, typ subskrypcji itp.    
  • parametr zdarzenia – parametr, który chcemy przesyłać jako wymiar.
Google Analytics > Konfiguracja > Definicje niestandardowe > Utwórz wymiary niestandardowe > Nowy wymiar niestandardowy
Rys 2. Uzupełnij formularz dodawania nowego wymiaru niestandardowego i zapisz zmiany w Google Analytics 4.
Google Analytics > Konfiguracja > Definicje niestandardowe > Utwórz wymiary niestandardowe > Nowy wymiar niestandardowy
Rys 2. Uzupełnij formularz dodawania nowego wymiaru niestandardowego i zapisz zmiany w Google Analytics 4.
Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • jak skonfigurować przesyłanie wymiarów niestandardowych w GA4.
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności