Kim są subskrybenci newslettera i jak ich pozyskiwać?

Data publikacji: 29 marca 2024 Ostatnia aktualizacja: 11 lutego 2025

Podstawową kwestią w rozwoju newslettera jako procesu jest zdobycie subskrybentów. Pamiętaj, że w Twoim regulaminie musi zostać zawarta informacja o tym, że udostępniasz możliwość zapisu z zamiarem wysłania do subskrybentów szeroko pojętych materiałów reklamowych.

Gdy już o to zadbasz to przejdź do kolejnego kroku – technicznego umieszczenia modułu newslettera w sklepie. Proponujemy, aby wybrać do tego stronę główną sklepu, listę produktów oraz kartę produktu. We wszystkich przypadkach moduł umieść w sekcji dolnej, tuż nad stopką. 

Jak umieścić moduł zapisu do newslettera na sklepie Shoper?

Poniżej znajdziesz instrukcje umieszczenia modułu na stronie głównej sklepu Shoper.

Front sklepu internetowego > Zapis do newslettera nad stopką sklepu
Rys 1. Widok niewielkiego formularza zapisu do newslettera na stronie sklepu internetowego.
Front sklepu internetowego > Zapis do newslettera nad stopką sklepu
Rys 1. Widok niewielkiego formularza zapisu do newslettera na stronie sklepu internetowego.

Wybieramy moduł Newsletter (G) z listy dostępnych modułów (F) i ustawiamy go w odpowiednim miejscu w układzie: Strony głównej (E) w obecnym szablonie graficznym (sekcja menu: Wygląd i treści (A) > Wygląd sklepu (B) > Obecny szablon graficzny (C) > Moduły (D).

Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Wygląd sklepu > Obecny szablon graficzny > Moduły > Dostępne moduły > Newsletter
Rys 2. Umieść moduł: Newsletter w układzie strony głównej sklepu nad sekcją stopki.
Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Wygląd sklepu > Obecny szablon graficzny > Moduły > Dostępne moduły > Newsletter
Rys 2. Umieść moduł: Newsletter w układzie strony głównej sklepu nad sekcją stopki.

Pamiętaj, że musisz konsumenta zachęcić do zapisu. Nie zrobisz tego zapowiedziami informowania o nowościach i promocjach. Możesz spróbować zachęcić rabatami w sklepie, które można uzyskać po zapisaniu.

W zależności od możliwości biznesowych zaoferuj rabat, zestawy próbek, zaproszenia na wydarzenia, unikalne e-booki czy inny atrakcyjny bonus.

W tym przykładzie założymy, że nagrodą za zapis będzie jednorazowy rabat 10% na zakupy, na cały asortyment i bez terminu ważności (A).

Pole: Uwagi prawne (B) nie jest obowiązkowe, jeżeli tylko temat wysyłki wyczerpuje regulamin sklepu.

Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Wygląd sklepu > Obecny szablon graficzny > Moduły > Dostępne moduły > Newsletter > Edycja modułu
Rys 3. Zachęć klientów do subskrypcji newslettera za pomocą wiadomości o rabacie w sklepie.
Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Wygląd sklepu > Obecny szablon graficzny > Moduły > Dostępne moduły > Newsletter > Edycja modułu
Rys 3. Zachęć klientów do subskrypcji newslettera za pomocą wiadomości o rabacie w sklepie.

Samo wpisanie przez użytkownika adresu e-mail oraz kliknięcie ikonki potwierdzenia nie spowoduje automatycznie, że do subskrybenta będzie można wysyłać mailing.

Musi on jeszcze potwierdzić chęć zapisu, wiadomość o tym zostanie automatycznie do niego wysłana na wprowadzony adres. Jest to system pozyskiwania subskrybentów double opt-in, w którym klient podaje swój adres w sklepie (na przykład w module do zapisu), a następnie potwierdza zapis do newslettera poprzez kliknięcie linku w mailu.

Wiadomość potwierdzającą zapis tworzysz lub edytujesz (D) w sekcji: Wygląd i treści (A) > Szablony wiadomości automatycznych (B) > Subskrypcja – dodanie (C). 

Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Szablony wiadomości automatycznych > Subskrypcja - dodanie
Rys 4. Zmień treść wiadomości e-mail wysyłanej do klienta po zapisaniu się do newslettera sklepu.
Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Szablony wiadomości automatycznych > Subskrypcja - dodanie
Rys 4. Zmień treść wiadomości e-mail wysyłanej do klienta po zapisaniu się do newslettera sklepu.

Gdy subskrybent potwierdzi chęć zapisu, sklep wyśle mu kolejną wiadomość, Subskrypcja – potwierdzenie (A). To w tej wiadomości (B) dołącz obiecany wcześniej bonus (kod rabatowy, link do e-booka itp.).

Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Szablony wiadomości automatycznych > Subskrypcja - potwierdzenie
Rys 5. Pamiętaj o dodaniu jednorazowego kodu rabatowego do wiadomości wysyłanej do nowego subskrybenta.
Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Szablony wiadomości automatycznych > Subskrypcja - potwierdzenie
Rys 5. Pamiętaj o dodaniu jednorazowego kodu rabatowego do wiadomości wysyłanej do nowego subskrybenta.

Kod (kupon) rabatowy musisz stworzyć we własnym zakresie w sklepie Shoper. Więcej informacji: Jak dodać kupon rabatowy?

Treść i tytuł takiej wiadomości jest bardzo istotna dla efektywności. Pamiętaj, że masz pełny wpływ na kształt i treść wskazanych wyżej wiadomości.

Szukasz inspiracji? Może natchnie Cię artykuł o mailach transakcyjnych? Część z pomysłów możesz wykorzystać w wiadomościach dotyczących subskrypcji.

Rozpoczynamy nasz test i próbujemy zapisać się do newslettera:

Front sklepu internetowego > Formularz zapisu do newslettera dla klientów
Rys 6. Widok modułu: Newsletter z informacją o nagrodzeniu klienta rabatem za zapisanie się.
Front sklepu internetowego > Formularz zapisu do newslettera dla klientów
Rys 6. Widok modułu: Newsletter z informacją o nagrodzeniu klienta rabatem za zapisanie się.

Potwierdzamy zapis poprzez kliknięcie linku w odebranej wiadomości e-mail:

Wiadomość e-mail > Potwierdzenie subskrypcji newslettera sklepu
Rys 7. Potwierdź subskrypcje newslettera sklepu, klikając link aktywacyjny w wiadomości e-mail.
Wiadomość e-mail > Potwierdzenie subskrypcji newslettera sklepu
Rys 7. Potwierdź subskrypcje newslettera sklepu, klikając link aktywacyjny w wiadomości e-mail.

Sprawdzamy listę subskrybentów w Zwiększaj sprzedaż (A) > Newsletter (B) > Subskrybenci (C). Suwak aktywności (D) przesunięty na „tak” oznacza, że subskrybent potwierdził chęć dodania adresu do naszej listy mailingowej.

Panel administracyjny sklepu > Zwiększaj sprzedaż > Newsletter > Subskrybenci > Aktywność
Rys 8. Z poziomu Panelu administracyjnego sklepu możesz aktywować ręcznie odpowiedniego subskrybenta do listy mailingowej (newsletter).
Panel administracyjny sklepu > Zwiększaj sprzedaż > Newsletter > Subskrybenci > Aktywność
Rys 8. Z poziomu Panelu administracyjnego sklepu możesz aktywować ręcznie odpowiedniego subskrybenta do listy mailingowej (newsletter).

Subskrybent otrzymał także poniższą wiadomość e-mail:

Wiadomość e-mail > Potwierdzenie adresu e-mail subskrybenta
Rys 9. System sklepu Shoper wysyła automatycznie wiadomość e-mail z podziękowaniem za zapis do newslettera.
Wiadomość e-mail > Potwierdzenie adresu e-mail subskrybenta
Rys 9. System sklepu Shoper wysyła automatycznie wiadomość e-mail z podziękowaniem za zapis do newslettera.

Zarządzanie Newsletterem za pośrednictwem narzędzi w Panelu administracyjnym sklepu

Oprogramowanie Shoper oferuje wbudowaną funkcjonalność, która obsługuje cały proces pozyskiwania adresów oraz wysyłania mailingów do subskrybentów. Na etapie rozwoju sklepu może to być niezwykle pomocne w budowaniu świadomości marki. Warto więc zapoznać się z tymi możliwościami i zacząć je efektywnie wykorzystywać. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszym poradniku:

Wprowadzanie subskrybenta do bazy w interfejsie sklepu

Instrukcja: jak wprowadzić subskrybenta do bazy w Panelu administracyjnym sklepu?

Dodawanie subskrybentów do jednej grupy

Instrukcja: jak dodać danego subskrybenta do grupy?

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • jak umieścić i skonfigurować moduł zapisu do newslettera w Shoper.
  • jak zarządzać ustawieniami newslettera w Panelu administracyjnym sklepu.
  • jak dodać nowego subskrybenta w bazie.
  • jak stworzyć grupę subskrybentów w sklepie.
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności