Kim są subskrybenci newslettera i jak ich pozyskiwać?
Podstawową kwestią w rozwoju newslettera jako procesu jest zdobycie subskrybentów. Pamiętaj, że w Twoim regulaminie musi zostać zawarta informacja o tym, że udostępniasz możliwość zapisu z zamiarem wysłania do subskrybentów szeroko pojętych materiałów reklamowych.
Gdy już o to zadbasz to przejdź do kolejnego kroku – technicznego umieszczenia modułu newslettera w sklepie. Proponujemy, aby wybrać do tego stronę główną sklepu, listę produktów oraz kartę produktu. We wszystkich przypadkach moduł umieść w sekcji dolnej, tuż nad stopką.
Jak umieścić moduł zapisu do newslettera na sklepie Shoper?
Poniżej znajdziesz instrukcje umieszczenia modułu na stronie głównej sklepu Shoper.

Wybieramy moduł Newsletter (G) z listy dostępnych modułów (F) i ustawiamy go w odpowiednim miejscu w układzie: Strony głównej (E) w obecnym szablonie graficznym (sekcja menu: Wygląd i treści (A) > Wygląd sklepu (B) > Obecny szablon graficzny (C) > Moduły (D).

Pamiętaj, że musisz konsumenta zachęcić do zapisu. Nie zrobisz tego zapowiedziami informowania o nowościach i promocjach. Możesz spróbować zachęcić rabatami w sklepie, które można uzyskać po zapisaniu.
W zależności od możliwości biznesowych zaoferuj rabat, zestawy próbek, zaproszenia na wydarzenia, unikalne e-booki czy inny atrakcyjny bonus.
W tym przykładzie założymy, że nagrodą za zapis będzie jednorazowy rabat 10% na zakupy, na cały asortyment i bez terminu ważności (A).
Pole: Uwagi prawne (B) nie jest obowiązkowe, jeżeli tylko temat wysyłki wyczerpuje regulamin sklepu.

Samo wpisanie przez użytkownika adresu e-mail oraz kliknięcie ikonki potwierdzenia nie spowoduje automatycznie, że do subskrybenta będzie można wysyłać mailing.
Musi on jeszcze potwierdzić chęć zapisu, wiadomość o tym zostanie automatycznie do niego wysłana na wprowadzony adres. Jest to system pozyskiwania subskrybentów double opt-in, w którym klient podaje swój adres w sklepie (na przykład w module do zapisu), a następnie potwierdza zapis do newslettera poprzez kliknięcie linku w mailu.
Wiadomość potwierdzającą zapis tworzysz lub edytujesz (D) w sekcji: Wygląd i treści (A) > Szablony wiadomości automatycznych (B) > Subskrypcja – dodanie (C).

- Nie chcesz, aby zapisywały się fikcyjne adresy e-mail? Więcej formularzu recaptcha
Gdy subskrybent potwierdzi chęć zapisu, sklep wyśle mu kolejną wiadomość, Subskrypcja – potwierdzenie (A). To w tej wiadomości (B) dołącz obiecany wcześniej bonus (kod rabatowy, link do e-booka itp.).

Kod (kupon) rabatowy musisz stworzyć we własnym zakresie w sklepie Shoper. Więcej informacji: Jak dodać kupon rabatowy?
Treść i tytuł takiej wiadomości jest bardzo istotna dla efektywności. Pamiętaj, że masz pełny wpływ na kształt i treść wskazanych wyżej wiadomości.
Szukasz inspiracji? Może natchnie Cię artykuł o mailach transakcyjnych? Część z pomysłów możesz wykorzystać w wiadomościach dotyczących subskrypcji.
Rozpoczynamy nasz test i próbujemy zapisać się do newslettera:

Potwierdzamy zapis poprzez kliknięcie linku w odebranej wiadomości e-mail:

Sprawdzamy listę subskrybentów w Zwiększaj sprzedaż (A) > Newsletter (B) > Subskrybenci (C). Suwak aktywności (D) przesunięty na „tak” oznacza, że subskrybent potwierdził chęć dodania adresu do naszej listy mailingowej.

Subskrybent otrzymał także poniższą wiadomość e-mail:

Zarządzanie Newsletterem za pośrednictwem narzędzi w Panelu administracyjnym sklepu
Oprogramowanie Shoper oferuje wbudowaną funkcjonalność, która obsługuje cały proces pozyskiwania adresów oraz wysyłania mailingów do subskrybentów. Na etapie rozwoju sklepu może to być niezwykle pomocne w budowaniu świadomości marki. Warto więc zapoznać się z tymi możliwościami i zacząć je efektywnie wykorzystywać. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszym poradniku:
Wprowadzanie subskrybenta do bazy w interfejsie sklepu
Instrukcja: jak wprowadzić subskrybenta do bazy w Panelu administracyjnym sklepu?
Dodawanie subskrybentów do jednej grupy
Instrukcja: jak dodać danego subskrybenta do grupy?
Warto zapamiętać!
- jak umieścić i skonfigurować moduł zapisu do newslettera w Shoper.
- jak zarządzać ustawieniami newslettera w Panelu administracyjnym sklepu.
- jak dodać nowego subskrybenta w bazie.
- jak stworzyć grupę subskrybentów w sklepie.