Lista dodatkowych produktów na karcie produktu
Musisz mieć na uwadze, że nawet najlepiej dopracowany produkt nie przekona każdego.
Jeśli zatem ten konkretny produkt nie spełni jego oczekiwań należy zadbać o kontynuację jego drogi w sklepie poprzez przemyślane i dobrze zaplanowane propozycje produktów powiązanych – w przeciwnym razie zmuszamy do korzystania z menu nawigacyjnego i zwiększamy szansę na opuszczenie strony.
Użytkownik może chcieć zobaczyć produkty komplementarne (co pozwala zwiększać wartość koszyka) lub zamienniki, czyli inne odpowiadające na jego aktualne potrzeby.
Wykorzystaj odpowiednie mechanizmy do proponowania innych produktów.
Wbudowane rozwiązania posiadające mechanizmy do proponowania innych produktów
- produkty powiązane – podstawowy mechanizm do proponowania produktów powiązanych,
- bestsellery, nowości, promocje, ostatnio oglądane – wbudowane moduły i mechanizmy do promowania konkretnych rodzajów produktów.
Dodatkowe aplikacje proponujące inne produkty w sklepie
- Automatyczne sugestie produktów – aplikacja pozwalająca sugerować produkty na podstawie automatycznych reguł. Do wykorzystania także w koszyku, na stronie głównej czy kategoriach,
- Sekcje produktowe lub Boxy Produktowe – rozwiązania pozwalające ręczne wstawianie produktów w praktycznie dowolnym miejscu w sklepie,
- Powiązane w formie slidera – aplikacja zmieniająca wygląd produktów powiązanych ze standardowej listy na slider/karuzelę,
- Produkty powiązane jako warianty – rozwiązanie umożliwiające na prezentowanie osobnych produktów jako warianty.
Twoim zadaniem jest dobierać produkty w sposób przemyślany. Nie chodzi też o wykorzystanie wszystkich możliwych mechanizmów proponowania produktów.
Wykorzystaj, np. dwa: produkty powiązane do artykułów komplementarnych i automatyczne sugestie produktów do zamienników.

Jak dodawać powiązania między produktami?
Oprogramowanie Shoper umożliwia łączenie produktów za pomocą funkcji: Produkty powiązane. To cenne narzędzie marketingowe, które pomaga budować skojarzenia między produktami i tym samym zwiększać ich sprzedaż w sklepie.
Więcej informacji na temat tworzenia powiązań znajdziesz w artykule:
Warto zapamiętać!
- jakie mechanizmy wykorzystać do prezentowania dodatkowych produktów?
- jak zarządzać produktami powiązanymi w Panelu administracyjnym sklepu?