Jakiś czas temu trafiłam na artykuł, który w ciekawy sposób prezentował potencjał i zastosowanie działań remarketingowych w sklepie internetowym.
Dla przypomnienia remarketing – to technika marketingowa, która polega na ponownym zaangażowaniu użytkownika, który już raz odwiedził witrynę danego e-sklepu, ale nie dokonał zakupu. Metoda ta oparta jest na personalizacji przekazu – dzięki temu, że znane jest zachowanie klienta na stronie sklepu (np. oglądane produkty) – można skierować do niego bardzo precyzyjnie dobrany przekaz, który zwiększy szansę – tudzież ponownie zmotywuje użytkownika do dokonania transakcji.
Autor artykułu, Oliver Walker, podaje, że zgodnie z analizą Ścieżek wielokanałowych remarketing ma wpływ na sprzedaż, jednak nie prowadzi bezpośrednio do niej.
Dzięki Google Analytics można ocenić współpracę różnych kanałów marketingowych, prześledzić ścieżkę zakupową konsumenta a tym samym tak dobrać narzędzia i moment ich wykorzystania by osiągnąć efekt sprzedażowy. Aby zbadać wpływ remarketingu na sprzedaż (czy remarketing bezpośrednio prowadzi do sprzedaży czy jest elementem pomagającym dokonać zakupu) autor opracowania przeprowadził analizę 10000 konwersji, 35 różnych klientów.
Wnioski były następujące: działania remarketingowe stanowią w większym stopniu (10 razy bardziej) wsparcie dla sprzedaży niż bezpośrednio prowadzą do sprzedaży. Wynika z tego, że remarketing ma istotny wpływ na decyzje konsumentów – potrafi nakierować na dany (poszukiwany wcześniej) produkt w konkretnym sklepie.
Zachęcam do zapoznania się z infografiką w wersji oryginalnej artykułu: Tutaj.