Nie taka konkurencja straszna?

Data publikacji: 26 kwietnia 2011 Ostatnia aktualizacja: 7 marca 2025

Choć w Polsce wielu przedsiębiorców obawia się rosnącej konkurencji na rynku e-commerce, według raportu firmy doradczej CB Richard Ellis potencjał handlu internetowego, jeśli chodzi o Polskę, wciąż nie jest w pełni wykorzystywany.

Okazuje się, że w rankingu przedstawiającym odsetek firm handlowych, prowadzących sprzedaż w Internecie Polska zajmuje dopiero 9 miejsce z wynikiem 24 proc., podczas gdy w Wielkiej Brytanii wskaźnik ten sięga 44 proc. Świadczy to wciąż o dużych możliwościach zagospodarowania tej części rynku w naszym kraju.

– Stacjonarny sklep na pewno wzmacnia pozycję i poprawia wizerunek sklepu internetowego. Dla potencjalnego klienta sklep internetowy, który ma też swoją realną wersję, jest bardziej wiarygodny – mówi Michał Mencel z Decoram.pl

Inne statystyki, tym razem wywiadowni gospodarczej HBI Polska, wskazują, że na początku 2011 roku powstały 1222 domy wysyłkowe i sklepy prowadzące handel w sieci. Nie da się ukryć, że sprzedaż internetowa to kolejny istotny kanał sprzedaży, który pozwala na wykorzystanie zaplecza magazynowego oraz istniejącej infrastruktury handlowej i osobowej, w celu podniesienia marż. Dzięki temu, sprzedaż online może nie tylko wspierać handel tradycyjny, ale również korzystać z jego potencjału. Przywoływane już wyniki badań pokazują, że na polskim rynku nie jest tak ciasno, jak mogłoby się wydawać.

Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności