Od korporacji do e-commerce: historia sukcesu Zofii Kulewicz
Zofia Kulewicz, właścicielka sklepu ansin.pl, opowiada o swojej drodze od pracy w korporacji do prowadzenia własnego biznesu online. Na pierwszym, inauguracyjnym spotkaniu live na Instagramie podzieliła się swoimi doświadczeniami. Zobacz teraz powtórkę.
Spotkaliśmy się, by inspirować, a także podzielić doświadczeniami, by porozmawiać, jak odnaleźć się w świecie e-commerce, a także YouTube’a. O tym może powiedzieć właśnie ona, twórczyni marki ansin.pl, Youtuberka i osobista stylistka, Zofia Kulewicz.
Zofia Kulewicz i jej pomysł na sklep Ansin
„Ja jestem po ekonomii… i w sumie myślałam, że będę w życiu zajmować się ambitnymi rzeczami (…) Potem trafiłam do korporacji jednej, drugiej. W wieku 24 lat zostałam menadżerem zespołu” – opowiada o swojej karierze.
Pragnienie tworzenia i twórczej swobody wygrało u niej ze sztywnymi ramami korporacyjnego stylu życia. Źródłem nowych możliwości okazała się praca w roli osobistej stylistki.
„Chciałam mieć pracę, w której będę się spełniać bardziej artystycznie” – mówi nam Zofia. Własny kanał na YouTube powstał naturalnie, był kolejnym krokiem na drodze do osiągania własnych celów. „Nie planowałam, że będę regularnie nagrywać, bardziej myślałam, że stworzę coś, co będzie dodatkiem na stronę internetową” – tłumaczy.
Sklep internetowy Ansin to również efekt wykorzystania kolejnych możliwości, jakie dawały jej nowe doświadczenia: spotkania i praca z klientami. W swoim sklepie zaczęła sprzedawać dosyć unikalny produkt, jakim są niewidoczne podkoszulki, które są bazą w eleganckiej męskiej stylizacji.
„Powstały znów w naturalny sposób: zauważyłam, że moi klienci pytają, co mogą włożyć pod elegancką koszulę, by to wyglądało dobrze. Okazało się, że na rynku nie ma takiego rozwiązania.(…) To jest ciekawe, kiedy ja zaczynałam, to było bardzo trudno dostępne, np. zagranicą w multibrandowych sklepach, ale nie było to w takiej jakości jakiej bym chciała”.
Postanowiła więc wypełnić tę niszę na rynku. W rozmowie wspomina o największych trudnościach, które pojawiły się na początku działalności: „Nie spodziewałam się, że wyprodukowanie prostej koszulki to jest tyle pracy (…) Od chwili, kiedy powstał pomysł, do momentu, gdy je wypuściliśmy, minął rok. Trochę czasu minęło, ale opłaciło się. (…) Ku mojemu dużemu zaskoczeniu, sklep i sprzedaż bardzo dobrze nam się rozwinęły”.
Sprawdź koniecznie nasz najnowszy poradnik: Jak założyć własną markę odzieżową? Krok po kroku do sukcesu z branży fashion
Teraz kolej na Ciebie
Jak pokazuje historia Zofii, zmiana ścieżki kariery i wejście w świat e-commerce jest możliwe. Więcej inspirujących wskazówek znajdziesz w powtórce z naszego spotkania. Miłego oglądania!
Więcej dobrych rad znajdziesz w powtórce z naszego spotkania. Miłego oglądania!