Poczta Polska: Tworzenie przesyłki do zamówienia

Data publikacji: 26 marca 2024 Ostatnia aktualizacja: 23 października 2024

W poniższym artykule znajdziesz instrukcje krok po kroku jak utworzyć przesyłkę Poczty Polskiej do zamówienia (z poziomu Panelu administracyjnym sklepu).

Integracja sklepu Shoper z eNadawcą Poczty Polskiej

Integracja z eNadawcą Poczty Polskiej umożliwia tworzenie przesyłek listowych i paczek krajowych oraz zagranicznych.

Jak nadać przesyłkę Poczta Polska w sklepie Shoper?

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do listy zamówień w: Obsługa sklepu (A) > Zamówienia (B) i z menu: Akcje przy zamówieniu, dla którego chcesz utworzyć przesyłkę wybierz opcję: Utwórz przesyłkę (C).
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Utwórz przesyłkę
Rys 1. Proces tworzenia przesyłki dla złożonego zamówienia w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Utwórz przesyłkę
Rys 1. Proces tworzenia przesyłki dla złożonego zamówienia w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Dane do przesyłki podstawią się automatycznie, zweryfikuj je i kliknij przycisk: UTWÓRZ PRZESYŁKĘ.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Utwórz przesyłkę > Formularz
Rys 2. Po sprawdzeniu danych potwierdź operację tworzenia przesyłki.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Utwórz przesyłkę > Formularz
Rys 2. Po sprawdzeniu danych potwierdź operację tworzenia przesyłki.
Po utworzeniu przesyłki przejdź do: Obsługa sklepu (A) > Przesyłki (B). Aby wysłać przesyłkę do systemu eNadawca, kliknij przycisk: Wyślij (C).
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Przesyłki > Wysyłanie
Rys 3. Przekaż przesyłkę do systemu eNadawca.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Przesyłki > Wysyłanie
Rys 3. Przekaż przesyłkę do systemu eNadawca.
Po wysłaniu przesyłki wydrukuj: list przewozowy oraz etykietę nadania.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Przesyłki > Wydrukuj list przewozowy / etykieta
Rys 4. Przy wysłanej przesyłce pojawią się opcje drukowania listu przewozowego lub etykiety.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Przesyłki > Wydrukuj list przewozowy / etykieta
Rys 4. Przy wysłanej przesyłce pojawią się opcje drukowania listu przewozowego lub etykiety.
Przesyłki tego samego rodzaju możesz wysyłać także zbiorczo zaznaczając je na liście (A) i wybierając z menu: Multiakcji (B) opcję: Wyślij zaznaczone (C).
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Przesyłki > Pozycje > Wyślij zaznaczone
Rys 5. Zbiorcze wysyłanie przesyłek do systemy eNadawca w interfejsie sklepu Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Przesyłki > Pozycje > Wyślij zaznaczone
Rys 5. Zbiorcze wysyłanie przesyłek do systemy eNadawca w interfejsie sklepu Shoper.
Możesz generować również książkę nadawczą dla zamówień z już wygenerowanymi numerami nadania.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Przesyłki > Książka nadawcza
Rys 6. Generowanie książki nadawczej dla danego zamówienia.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Przesyłki > Książka nadawcza
Rys 6. Generowanie książki nadawczej dla danego zamówienia.

Wygenerowane wydruki pochodzą wprost z Poczty Polskiej więc są zawsze w 100% zgodne z wszelkimi wymogami stawianymi przez Pocztę Polską.

Począwszy od wersji 5.20.13 oprogramowania została usunięta możliwość zmiany daty nadania przesyłki jeżeli etykieta jest już wydrukowana.

Aby zmienić datę nadania będzie trzeba usunąć starą przesyłkę i utworzyć nową z nową datą nadania.

Ustawienia odbioru osobistego w punkcie Poczty Polskiej

Punkty odbioru osobistego Poczty Polskiej pozwalają na wybranie przez klienta miejsca odbioru przesyłki: w sklepach Żabka, ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum, Groszek, Arhelan i placówkach Poczty Polskiej, a także automaty w sklepach Biedronka, Carrefour i Lewiatan.

Wideo: jak ustawić dostawy i płatności w sklepie Shoper?

Obejrzyj film opisujący konfiguracje form dostaw i płatności w sklepie Shoper.

Wideo: gdzie skonfigurować opcje dostaw i płatności w sklepie?
Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak aktywować metodę dostawy Poczta Polska w sklepie Shoper?
  • Jak wygenerować przesyłkę Poczty Polskiej przy zamówieniu?
  • Jak dodać opcję odbioru przesyłki w wybranym punkcie Poczty Polskiej?
  • Wideo: jak skonfigurować dostawy i płatności w Shoper?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności