Jak ustawić mierzenie konwersji w GA4?

Data publikacji: 29 marca 2024 Ostatnia aktualizacja: 23 stycznia 2025

Jako konwersje można mierzyć każde przesłane zdarzenie.

Dzięki pomiarowi zaawansowanemu przesyłane są zdarzenia związane z przewinięciem strony, kliknięcia wychodzące, wyszukiwania w witrynie. Wbudowana integracja ze sklepem pozwala również na mierzenie zdarzeń dla e-commerce. 

Konfiguracja usługi GA4

Aby korzystać z najnowszych funkcji Google Analytics, konieczne jest skonfigurowanie usługi GA4. Proces ten można przeprowadzić na dwa sposoby: użytkownicy posiadający już konto w Google Analytics mogą dokonać konfiguracji bez tworzenia nowego konta, natomiast nowy użytkownik może skonfigurować usługę dopiero po założeniu konta. Szczegółowe kroki opisaliśmy w instrukcji:

Ustawianie mierzenia zdarzeń w sklepie Shoper

W Google Analytics 4 wszystkie zdarzenia możesz zobaczyć w sekcji: Konfiguracja (A) > Zdarzenia (B).

Transakcje są automatycznie mierzone jako konwersje. Po prawej stronie można zaznaczyć inne zdarzenia, które chcemy mierzyć jako konwersje (C).

Za każdym razem, gdy wystąpi zdarzenie zostanie ono zarejestrowane jako zrealizowany cel.

Jako zdarzenie przesyłane są odsłony – page_view. Jeśli chcemy oznaczyć jako realizację celu wyświetlanie konkretnej podstrony musimy stworzyć nowe zdarzenie – mamy taką możliwość bez wychodzenia z GA lub przy pomocy GTM.

Google Analytics 4 > Konfiguracja > Zdarzenia
Rys 1. Przejrzyj listę zdarzeń i oznacz wybrane jako konwersje w panelu Google Analytics 4.
Google Analytics 4 > Konfiguracja > Zdarzenia
Rys 1. Przejrzyj listę zdarzeń i oznacz wybrane jako konwersje w panelu Google Analytics 4.
By stworzyć nowe zdarzenie przesyłane na stronie podziękowania po zakupie, należy kliknąć: Utwórz zdarzenie, a następnie: Utwórz.
Google Analytics 4 > Konfiguracja > Zdarzenia > Tworzenie zdarzenia
Rys 2. Dodaj nowe zdarzenie, które będzie przesyłane na stronie sklepu internetowego.
Google Analytics 4 > Konfiguracja > Zdarzenia > Tworzenie zdarzenia
Rys 2. Dodaj nowe zdarzenie, które będzie przesyłane na stronie sklepu internetowego.
W panelu wpisujemy nazwę zdarzenia w formacie xxx_xxx (A) – (bez spacji i wielkich liter). Dla strony podziękowania może to być thankyou_page. Następnie wybieramy, jakie warunki muszą zostać spełnione (B). Jako pierwszy warunek – zdarzenie musi być odsłoną.

Zdarzenia page_view przesyłają parametry page_location (adres URL strony) oraz page_referrer (adres URL poprzedniej strony). W kolejnym kroku musimy się upewnić, że jako zdarzenie mierzone będą wyłącznie strony o URL strony podziękowania, np. /basket/done. By zapisać nowe zdarzenie wybieramy: Utwórz (C).

Google Analytics 4 > Konfiguracja > Zdarzenia > Utwórz zdarzenie > Formularz
Rys 3. Utwórz zdarzenie niestandardowe i określ warunki, jakie musi spełniać.
Google Analytics 4 > Konfiguracja > Zdarzenia > Utwórz zdarzenie > Formularz
Rys 3. Utwórz zdarzenie niestandardowe i określ warunki, jakie musi spełniać.
Nowe zdarzenie po około 12 – 24 h znajdzie się na liście wszystkich zdarzeń, gdzie możemy oznaczyć je jako konwersje.

Jeśli nie chcemy czekać możemy przejść do sekcji: Konfiguracja (A) > Konwersje (B) > Nowe zdarzenie konwersji (C). W polu należy wpisać nazwę naszego zdarzenia (D), które chcemy śledzić i kliknąć przycisk: Zapisz (E).

Google Analytics 4 > Konwersje > Nowe zdarzenie konwersji
Rys 4. Wpisz nazwę nowo utworzonego zdarzenia w zakładce: Konwersje.
Google Analytics 4 > Konwersje > Nowe zdarzenie konwersji
Rys 4. Wpisz nazwę nowo utworzonego zdarzenia w zakładce: Konwersje.
Konwersja pojawi się w raporcie po pierwszym wystąpieniu. Do przesyłania zdarzeń i wymiarów innych niż oferowane przez integrację należy wykorzystać GTM.

Funkcjonalność usługi Google Analytics 4

Artykuł: jak działa usługa Google Analytic 4?

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • jak utworzyć i skonfigurować usługę GA4.
  • jak skutecznie mierzyć konwersje w Google Analytics.
  • czym się różni Google Analytics 4 od Universal Analytics?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności