Shoper

Przygotuj swój sklep na pierwszych klientów

Nie ma sklepu bez klientów, a wszystkie informacje na ich temat znajdziesz w menu Klienci. Edytuj ich ustawienia, podglądaj statystyki, twórz grupy klientów i subskrybentów. Zanim ich jednak do siebie przyciągniesz, zacznij od konfiguracji procesu zakupowego w twoim sklepie.

Konfiguracja > Sprzedaż

Zakupy

Zakładka Zakupy zawiera opcje konfiguracyjne procesu zakupowego w twoim sklepie. Oto jego elementy:

Zakładka Zakupy w menu Konfiguracja - Sprzedaż

  • Zapamiętaj koszyk – zaznaczenie tej opcji będzie skutkowało zapamiętaniem koszyka zakupowego dla zalogowanych klientów, dzięki czemu przy ponownej wizycie w sklepie i zalogowaniu się na konto, dodane wcześniej do koszyka produkty będą w nim zapamiętane i gotowe do złożenie zamówienia. Dla użytkowników niezalogowanych koszyk będzie zapamiętywany w obrębie danej sesji, zazwyczaj do momentu zamknięcia przeglądarki internetowej.
  • Mechanizm koszyka w zakładce Zakupy

  • Dodawanie do koszyka – pozwala wybrać akcję, która będzie miała miejsce po dodaniu produktu do koszyka.
  • Odśwież stronę i nie przenoś do koszyka – spowoduje przeładowanie strony sklepu, ale klient pozostanie na pierwotnej stronie.
  • Odśwież stronę i przenieś do koszyka – spowoduje przeładowanie strony sklepu i przekierowanie klienta do koszyka z dodanym/dodanymi produktami.
  • Nie odświeżaj strony, wyświetl komunikat potwierdzenia – spowoduje wyświetlenie komunikatu potwierdzającego dodanie produktu do koszyka.
  • Zezwól na zakup niezarejestrowanym – pozwala dokonywać zakupów bez konieczności rejestracji konta w sklepie. Rekomendujemy jednak włączenie (zaznaczenie pola) tej funkcji, ponieważ większość klientów nie decyduje się na rejestrację i ostatecznie rezygnuje z zakupów.
  • Składanie i realizacja zamówień w zakładce Zakupy

  • Udostępnij zamówienie poprzez link – pozwala, poprzez link z kodem, na dostęp do szczegółów zamówienia złożonego bez rejestracji konta
  • Wymagaj potwierdzenia zamówień – przy zaznaczonej opcji klient będzie musiał kliknąć w link potwierdzający w mailu, który zostanie do niego wysłany po złożeniu zamówienia.
  • Aktualizuj stan magazynowy po zakupie – zmniejsza wartość dostępnej ilości towaru po każdym zakupie lub ją przywraca – jeśli zamówienie zostanie anulowane. Zaleca się zaznaczenie tej opcji, jeżeli obawiamy się o dostępność towaru lub wytwarzamy go sami.
  • Pozwalaj na zakupy większej ilości produktów niż jest w magazynie – opcja daje klientowi możliwość dodawania do koszyka większej ilości towaru, niż jest to określone przy produkcie w polu Magazyn.
  • Kolejny numer zamówienia – numer, jaki otrzyma kolejne zamówienie złożone w twoim sklepie.
  • Włącz obsługę numeru PESEL dla osób fizycznych – uaktywnia pole PESEL do wpisania numeru w trakcie składania zamówienia (o ile osoba zamawiająca wybrała typ klienta Osoba prywatna).
  • Wyłącz możliwość kupowania – wyłącza możliwość dokonania zakupu w sklepie.
  • Ustawianie ograniczeń zakupów

  • Pozwalaj na zakup produktów bezpłatnych – włącza możliwość ustalenia dla produktów ceny 0 zł.
  • Minimalna wartość zamówienia – zamówienia poniżej tej kwoty nie będą mogły być złożone w twoim sklepie (do wartości zamówienia doliczane są również koszty wysyłki, opcja ta jest niedostępna w przypadku zaznaczenia Pozwalaj na zakup produktów bezpłatnych).
  • Minimalna ilość produktów – zamówienia zawierające mniejszą ilość produktów nie będą mogły być złożone.
  • Zmień status zamówienia po utworzeniu przesyłki – status jaki będzie miało zamówienie, dla którego wygenerujemy przesyłkę.
  • Przesyłki - zmiana statusu zamówienia

  • Zmień status zamówienia po wysłaniu przesyłki – status jaki będzie miało zamówienie, dla którego przesyłka zostanie wysłana.

Skonfiguruj sprzedaż.
Wszystko o fakturach, dostawach i płatnościach.