Shoper

Zadbaj o unikatową nazwę twojego sklepu i własną domenę

Otworzyłeś sklep internetowy? Gratulacje! Zanim jednak zaczniesz na dobre sprzedawać i zarabiać w sieci, poświęć trochę czasu na jego odpowiednią konfigurację. W tym rozdziale przeprowadzimy cię przez najważniejsze kwestie związane z przygotowaniem twojego e-sklepu.

Konfiguracja > Ustawienia podstawowe

Informacje o sklepie

Zakładka Informacje podstawowe w Konfiguracja - Ustawienia podstawowe

Tutaj ustalamy nazwę naszego sklepu, która będzie wykorzystywana w innych miejscach sklepu za pomocą tak zwanych zmiennych (w tym przypadku {shop_name}). W ten sposób nazwę sklepu będzie można wstawić m.in. w treści powiadomień e-mail czy na stronach informacyjnych.

Uwaga! Shoper zapewnia nie tylko oprogramowanie do prowadzenia sklepu internetowego, ale też dostarcza rozwiązania hostingowe – zakładając sklep możesz od razu wykupić własną, unikatową domenę (z opłatą 1zł/pierwszy rok), wystarczy tylko wybrać pożądaną domenę w trakcie uruchamiania okresu próbnego.
W każdej chwili, także po uruchomieniu sklepu, domenę można kupić bezpośrednio z panelu sklepu Shoper. A także przez kontakt z naszym działem obsługi klienta. Sprawdź, dlaczego unikatowy adres jest tak ważny dla twojego e-sklepu:

W polu adres sklepu powinien być podany główny adres, pod którym będzie działał sklep. Rekomendujemy, by adres był unikatowy i działał najlepiej w domenie PL (z końcówką .pl).

Adres sklepu

Uwaga: jeśli kilka domen wskazuje na jeden i ten sam sklep, może wystąpić sytuacja, w której będzie on dostępny pod kilkoma adresami. Zaznaczenie opcji wymuś adres sklepu spowoduje, że klient zawsze będzie przekierowany na adres główny, podany w polu adres sklepu.

Wymuś adres sklepu

W momencie gdy sklep jest jeszcze w fazie przygotowywania lub przeprowadzamy jego modernizację / aktualizację danych, możemy go wyłączyć korzystając z opcji wyłącz sklep oraz ustawić komunikat, który w tym czasie zobaczą klienci po wejściu na stronę. Komunikat wpisujemy w pole „Informacja, gdy sklep jest wyłączony”.

Wyłącz sklep

Uwaga: w przypadku gdy sklep jest wyłączony dla klientów, komunikat widoczny jest tylko dla zalogowanego administratora. Przycisk Zobacz uruchamia z kolei kreatora konfiguracji, który pomaga wprowadzić podstawowe ustawienia sklepu.

Szybka konfiguracja sklepu

Dane firmy

Zakładka zawiera informacje o twojej firmie, które są wykorzystywane w różnych miejscach sklepu za pomocą zmiennych opisanych po prawej stronie każdego pola (m.in. do wystawiania faktur pro-forma, listów przewozowych, treści e-maili informacyjnych). Pamiętaj, by te dane uzupełnić i kiedy trzeba też je aktualizować.

Zakładka Dane firmy w Konfiguracja - Ustawienia podstawowe

Ustawienia poczty (e-mail)

Miejsce, gdzie możesz wybrać sposób, w jaki będą wysyłane wszystkie wiadomości z twojego sklepu do klienta (potwierdzenie zamówienia, rejestracja, itp.).

Uwaga: zaleca się zmianę funkcji mail() na SMTP, ponieważ korzystanie z wysyłki przy pomocy tej pierwszej opcji zwiększa prawdopodobieństwo, że twój e-mail zostanie zaklasyfikowany jako SPAM (dotyczy to wszystkich wysyłek metodą funkcja mail(), nie tylko wysyłek z oprogramowania Shoper).

Zakładka Ustawienia poczty w Konfiguracja - Ustawienia podstawowe

Taka zmiana uwiarygodni twoją wiadomość, a tym samym zwiększy szanse dostarczenia jej do skrzynki klienta. Dane do konfiguracji SMTP (adres, użytkownik, hasło, port, szyfrowanie) uzyskasz od dostawcy usług pocztowych. Możesz też skorzystać z ustawień poczty dostępnej w ramach usługi sklepu Shoper (po wprowadzeniu ustawień rekomendujemy skorzystanie z opcji Zapisz i wyślij e-mail testowy w celu weryfikacji poprawności konfiguracji).

Wybrałeś już domenę?
Świetnie, nie zapomnij, że grafika ma znaczenie.