Shoper

Zintegruj sklep z Allegro, porównywarkami cen i bramką sms

Połącz swój sklep z największym serwisem aukcyjnym w Polsce, porównywarkami cen, dostawcami usług kurierskich i bramką sms – sam zdecyduj, dzięki jakim integracjom chcesz zwiększyć swoją sprzedaż. Shoper daje ci dostęp do najważniejszych narzędzi od najpopularniejszych firm w branży e-commerce.

Konfiguracja > Integracje

Partnerzy

Tutaj znajdziemy listę podmiotów (firm, instytucji), z którymi dostawca oprogramowania Shoper ma wynegocjowane preferencyjne warunki współpracy. O korzystaniu z usług każdego z nich decyduje właściciel sklepu, postępując zgodnie z instrukcją zamieszczoną przy każdym z nich.

Zakładka Partnerzy w menu Konfiguracja - Integracje

Systemy aukcyjne

W tym miejscu można zintegrować swój sklep z serwisem Allegro.

Zakładka Systemy aukcyjne w menu Konfiguracja - Integracje

Najpierw należy dokonać rejestracji w serwisie, a następnie aktywować usługę Allegro WebAPI na swoim koncie. W tym celu należy uzupełnić formularz.
Po wysłaniu wiadomości do obsługi Allegro, w panelu na koncie użytkownika (w serwisie Allegro) pojawi się nowa zakładka: Allegro.pl > Moje konto > WebAPI.

W zakładce Ustawienia integracji uzupełniamy login, hasło do Allegro oraz uzyskany klucz WebAPI.

Ustawienia integracji z Allegro

Po zapisaniu zmian możemy pobrać listę kategorii Allegro oraz listę kategorii ze sklepu Allegro, o ile posiadamy taką usługę aktywną. Listy kategorii są używane w późniejszym czasie do wystawiania aukcji (wybór docelowej kategorii).
W sekcji Lokalizacja wpisujemy miasto, kod pocztowy i wybieramy województwo. W sekcji Konto bankowe wprowadzamy opcjonalnie jeden lub dwa numery kont bankowych.

Ustawianie lokalizacji - integracja z Allegro

Synchronizacja

Tutaj ustalamy, w jaki sposób chcemy pobierać zamówienia z Allegro i jaka ma być podjęta akcja:

Synchronizacja zamówień z Allegro

  • Pobieraj zakupy z Allegro – zaznaczenie tej opcji umożliwi automatyczne pobieranie zamówień z aukcji do sklepu. Pobrane zamówienia z aukcji będą oznaczone ikoną łapki Allegro.
  • Aktualizuj stany magazynowe produktów po zakupie na aukcji – opcja spowoduje, że stan magazynowy będzie aktualizowany po zakupieniu produktu na aukcji.
  • Wysyłaj e-mail potwierdzający przyjęcie zamówienia – w momencie zakupu przedmiotu przez klienta na Allegro, zostanie wysłany mail w celu potwierdzenia zakupu, tak jak w przypadku zakupu dokonanego bezpośrednio w sklepie.
  • Rejestruj klientów kupujących na Allegro w sklepie, wysyłaj e-mail ze sklepu potwierdzający rejestrację klienta – każdy klient, który zakupi przedmiot wystawiony na aukcji będzie rejestrowany w sklepie jako nowy klient i wysłany zostanie do niego e-mail w celu potwierdzenia rejestracji.
    Wiadomości, które są wysyłane do klientów Allegro to te same, które wychodzą do klientów sklepu internetowego.

Profile aukcji

Zakładka, która pozwala na stworzenie profili aukcji z predefiniowanymi ustawieniami. Żeby taki profil utworzyć, należy kliknąć w dodaj profil oraz uzupełnić pola: nazwa profilu, aktywność oraz tytuł aukcji (np. zmienną {product_name} – czyli nazwę produktu).
Do stworzenia szablonu aukcji można użyć edytora wizualnego lub edytora tekstowego – w tym edytorze pracujemy w trybie HTML. Pod edytorem znajdziemy listę zmiennych, których możemy użyć tworząc treść szablonu.

Profile aukcji Allegro

Ustawienia aukcji > Format oferty

Do wyboru mamy trzy pozycje: aukcja, kup teraz oraz sklep. W zależności od wybranego typu, niektóre dalsze opcje staną się niedostępne.

Format oferty - integracja z Allegro

  • Cena: wybieramy typ ceny oraz jej wartość. Cena podstawowa wystawianego produktu może być taka sama jak w sklepie lub może zostać odpowiednio zmieniona kwotowo lub procentowo → np. + 10% ceny podstawowej produktu.
  • Czas trwania aukcji: od 3 do 14 dni dla aukcji z licytacją lub Kup teraz, oraz 30 dni w przypadku aukcji typu Sklep.
  • Liczba: ilość wystawianych przedmiotów oraz ich jednostka miary.
  • Automatyczne wznawianie: opcja dostępna dla aukcji typu Sklep.
  • Wysyłka w ciągu: czas, w jakim jesteśmy w stanie wysłać zamówiony towar.
  • Kategoria: docelowa kategoria Allegro, w której znajdzie się wystawiony przedmiot.
  • Kategoria sklepu: docelowa kategoria w usłudze sklepu Allegro (dla aukcji typu Sklep).
  • Atrybuty kategorii: w zależności od wybranej kategorii docelowej możliwe jest ustawienie atrybutów produktów, które będą w niej wystawiane.
  • Opcje dodatkowe: dodatkowe opcje mające na celu wypromowanie aukcji.

Transport i płatności

Tutaj określimy kto zostanie obciążony kosztami dostawy, a także ustalimy sposoby płatności i koszty z nimi związane. Możemy też wskazać inne dostępne formy płatności oraz dodatkowe informacje o przesyłce i kosztach.

Wybór dostępnych form płatności i dostawy

Import aukcji

Tutaj znajdziesz informacje o aktualnie trwających aukcjach na naszym koncie Allegro.

Import aukcji z Allegro
Możemy je zaimportować do sklepu jako produkty – kategorie, które zostaną wtedy utworzone, będą zgodne z drzewkiem kategorii Allegro.
Dodatkowo, jeśli zaznaczymy opcję Stwórz nowe aukcje w panelu – powstanie powiązanie między nowo zaimportowanymi produktami do sklepu a trwającymi aukcjami i w przypadku ich zakończenia, po stronie Allegro ukażą się one w panelu administracyjnym jako nowe zamówienia.

Konfiguracja > Integracje

Porównywarki cen

W tym miejscu można znaleźć linki do plików XML, które zawierają ofertę naszego sklepu. Integracje są przygotowane dla czołowych porównywarek cenowych w naszym kraju.
Aby korzystać z danej integracji należy założyć konto w wybranym serwisie (porównywarce) oraz włączyć aktywność w sklepie (uruchamiamy ją poprzez kliknięcie w kolumnie: Aktywność).
Integracja z daną porównywarką dostarcza nam statystyk wywołań wraz z datą ostatniego.

Zakładka Porównywarki cen w menu Konfiguracja - Integracje

Bramki SMS

Opcja, która pozwala na dodatkowe przesłanie informacji o rejestracji nowego klienta lub złożonym zamówieniu. Dany operator GSM powinien oferować opcję przekierowania maili ze skrzynki na telefon komórkowy w formie SMS.

Zakładka Bramki SMS w menu Konfiguracja - Integracje

Inne

Jeżeli posiadamy konto Google Analitycs (dostarczające dane o odwiedzinach sklepu i oferujące opcję śledzenia e-commerce), Opineo (ogólnopolski serwis oceniający sklepy internetowe – gromadzi opinie użytkowników na temat dokonanych transakcji online, ułatwiające robienie zakupów) lub Zaufane Opinie Ceneo (kolejny pomocny system zbierania opinii o transakcjach w sklepach internetowych), w tym miejscu możemy dokonać łatwej integracji z tym serwisami.
Zazwyczaj odbywa się to poprzez podanie ID danego konta.

Zakładka Inne w menu Konfiguracja - Integracje

Integracje własne

Tutaj możemy implementować własne kody, które będą się zawierały w źródle naszej strony.

Zakładka Integracje własne w menu Konfiguracja - Integracje

Do dyspozycji mamy sekcję head czyli nagłówek strony, stopkę oraz potwierdzenie zamówienia – wprowadzony w tym miejscu kod będzie wyświetlany tylko na karcie potwierdzenia zamówienia (ostatni krok zamawiania).