Black Week to nie tylko czas intensywnych zakupów, ale również okres analizy trendów konsumenckich i zachowań klientów. W trakcie tego długo oczekiwanego przez sprzedawców weekendu zakupowego Shoper – najchętniej wybierany dostawca usług e-commerce na abonament w Polsce – przeprowadził szczegółową analizę i podsumował zakupy Polaków.

Black Week według Shoper: Rekordowe zakupy, wzrost popularności płatności online i strategie marketingowe sprzedawców

W czasie Black Week klienci korzystają z wielu promocji dostępnych na różnych platformach. Dane sprzedażowe ze sklepów internetowych Shoper kolejny rok z rzędu potwierdziły, że polscy konsumenci nabyli biegłości w poszukiwaniu promocji i robieniu zakupów w wielu kanałach równocześnie. Łączna wartość transakcji (GMV Sklepy) między 24 a 27 listopada przekroczyła 190 mln zł, co stanowi wzrost o 27% względem roku poprzedniego.

Podczas Black Week Shoper odnotował największą liczbę zamówień w piątek, który stał się najbardziej dochodowym dniem sprzedaży w tym okresie.

• Najchętniej wybieranymi produktami podczas tegorocznego Black Week były: odzież, akcesoria do domu i ogrodu oraz kosmetyki i perfumy. Na szczególną uwagę zasługuje wzrost popularności produktów z kategorii Sprzęt AGD/ RTV, których wartość sprzedaży była 135% większa niż w roku ubiegłym.

• Produkty w sklepach Shoper sprzedawały się co 0,5 sekundy, a średnia wartość koszyka wzrosła w porównaniu z poprzednim rokiem i wyniosła prawie 380 zł.

Cieszę się z sukcesu sprzedażowego naszych sprzedawców podczas Black Week. To dowód, że nasza strategia, oparta na 4 kluczowych dla e-commerce segmentach, czyli: sprzedaży wielokanałowej, logistyce, płatnościach i reklamie cyfrowej, to dobry kierunek. Integracja sklepów internetowych z rozbudowanymi marketplace’ami pozwoliła naszym sklepom dostarczyć nie tylko atrakcyjnych promocji, ale również różnorodności i wygody zakupów – komentuje Paweł Rybak, Chief Commercial Officer Shoper S.A.– Dynamiczny wzrost transakcji, zwłaszcza w najważniejszych branżach, oraz intensywność zakupów potwierdzają, że Shoper jest kluczowym partnerem dla polskich przedsiębiorców. Rola Black Week będzie rosła – dodaje.

Black Week w Shoper

Różnorodność i bezpieczeństwo transakcji online

Konsumenci robiący zakupy w sklepach internetowych Shoper poszukiwali różnorodnych form płatności i zapewnienia bezpieczeństwa transakcji online.

Najchętniej wybierane formy płatności to: BLIK, przelew natychmiastowy oraz karty płatnicze.

• Najwyższą dynamikę wzrostu (85% więcej niż w 2022 roku) wykazała płatność za pomocą portfeli elektronicznych, tj. Apple Pay oraz Google Pay.

• Warto również zwrócić uwagę na rosnącą popularność form płatności typu BNPL (kup teraz, zapłać później). W tegorocznym Black Week wartość transakcji opłaconych za pomocą PayPo była o 77% większa, niż w 2022 roku.

Konsumenci coraz chętniej finansują swoje zakupy, zwłaszcza te większe, przy pomocy płatności odroczonych. Wynika to m.in. z lepszej dostępności takich form w e-sklepach oraz z wymagającej sytuacji ekonomicznej wielu Polaków, chcących skorzystać z promocji bez narażania budżetu domowego – komentuje Paweł Rybak, Chief Commercial Officer Shoper S.A.

Sprzedaż napędzana strategią reklamową i silną marką

Sprzedawcy na długo przed nadchodzącym Black Week aktywnie planują i wdrażają strategie marketingowe, które mają za zadanie jeszcze bardziej wzmocnić sprzedaż w tym czasie.

Najskuteczniejszym źródłem, które “przyprowadziło” najwięcej klientów do sklepów internetowych działających na platformie Shoper, była wyszukiwarka Google. Aż 59% zrealizowanych zakupów pochodziło w tym roku z tego właśnie kanału.

• Tegoroczne zakupy potwierdziły, że sklepy powinny inwestować we wzmocnienie swojej marki i dbać o jej zasięg, ponieważ 31% więcej sprzedaży niż w roku ubiegłym pochodziło z wejść bezpośrednich na strony sklepów internetowych.

Wszystkie tegoroczne wyniki sklepów Shoper wskazują, że rola Black Week, a nawet Black Weeks w e-commerce stale nabierają na znaczeniu. Zmieniają się jednak potrzeby i preferencje konsumentów, m.in. te dotyczące form płatności. To dla sprzedawców – a tym samym i dla platformy Shoper – sygnał do dalszego rozwoju oferty oraz podejścia do klienta.

Shoper

Shoper to lider rozwiązań e-commerce w Polsce. Firma dostarcza niezbędną infrastrukturę dla handlu internetowego. Oprócz oprogramowania do prowadzenia sklepu internetowego oferuje również szereg usług wspierających sprzedaż. Są to m.in. płatności internetowe, reklama cyfrowa, usługi logistyczne oraz finansowanie biznesu. Na platformie Shoper działają m.in. takie marki jak Gym Glamour, WK Dzik, Irving czy Doppelherz. Od lipca 2021 roku Shoper jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, a od grudnia 2021 roku wchodzi w skład indeksu sWIG80. Sprawdź więcej informacji o firmie na stronie: shoper.pl