Shoper, właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy e-commerce do prowadzenia sklepu internetowego w modelu subskrypcyjnym (SaaS), zapytał polskich sprzedawców, co ich zdaniem przekłada się na atrakcyjną ofertę i przyciąga klientów na e-zakupy. Obsługa klienta na wysokim poziomie i systematyczne wprowadzanie nowości to według nich najbardziej skuteczne działania w generowaniu sprzedaży.

Sprzedaż internetowa rośnie dynamicznie z roku na rok. W 2021 na zakupy internetowe ruszyła rekordowa liczba Polaków, pod wpływem pandemii i obostrzeń w handlu, zachęcona łatwym dostępem do sprzedaży online. Wraz ze stale rosnącą popularnością e-zakupów, rośnie też konkurencja na rynku e-commerce. Jak się pośród niej wyróżnić? Czym przyciągać klientów, by chcieli na stronie danego sklepu kupować?

Na potrzeby raportu podsumowującego 2021 rok w sklepach internetowych, Shoper zapytał ich właścicieli o działania podjęte dla przyciągnięcia uwagi kupujących i wyróżnienia się spośród konkurencji. Wyniki prezentujemy poniżej.

Co przyciąga klientów polskich sklepów internetowych?

Najwięcej wskazań przy tym pytaniu padło na działania organiczne w social mediach (odpowiedziało tak 57% właścicieli sklepów biorących udział w badaniu).

Dużą popularnością wśród sprzedających w e-sklepach cieszyły się także działania płatne, podjęte w ramach reklam w wyszukiwarce (Google Ads – 48%) oraz w mediach społecznościowych (Facebook Ads – 47%).

Na szczególną uwagę zasługuje rosnące zainteresowanie nowoczesnymi i bezgotówkowymi metodami płatności – udostępnienie ich w swoich sklepach podkreśliło 39% właścicieli. Wśród innych ciekawych, nowych działań podjętych w sklepach na tle 2020 roku, warto wymienić jeszcze współpracę z influencerem (24%), prowadzenie bloga na stronie sklepu (27%), czy live commerce – sprzedażowe transmisje live, np. na Facebooku (7% wskazań).





Skuteczne działania dla większej sprzedaży

„Przyciągnięcie klienta do sklepu to jedno, ale żeby skutecznie coś mu sprzedać, trzeba jeszcze dodatkowych działań” – podkreśla Artur Halik, Head of Sales w Shoper. „Przez lata silne w naszym kraju było przekonanie, że wystarczy konkurencyjna cena, by wyróżnić się na rynku, ale to się już zmieniło. Dziś klienci są bardziej wymagający i oczekują od sklepów przede wszystkim fachowej, kompleksowej obsługi oraz spersonalizowanej oferty” – dodaje.

Obsługa klienta na wysokim poziomie i systematyczne wprowadzanie nowości w ofercie sklepu to według sprzedawców działania najbardziej skuteczne w generowaniu sprzedaży (otrzymały odpowiednio: 46% i 45% wskazań).

Dalej w kolejności wymieniane są: kampanie reklamowe Google Ads (39%), rekomendacje i opinie klientów (36%), aktywne prowadzenie kanałów social media (32%) oraz kampanie reklamowe w serwisach społecznościowych (32%).

Konkurencyjną cenę jako magnes na klientów, wymieniło 28% pytanych przez Shoper.

Więcej ciekawych danych znajdziesz w pełnej wersji raportu, dostępnej pod tym linkiem.