Zgodnie z danymi platformy Shoper, Black Friday pozwolił sprzedawcom osiągnąć jeszcze lepsze wyniki niż rok temu.

Black Friday – tutaj znajdziesz wszystko, co musisz wiedzieć

W tegorocznej edycji sklepy odnotowały aż o połowę większy ruch niż w Czarny Piątek 2016. Tego dnia przychody w e-sklepach wyniosły 189 proc. w porównaniu do średniej ze wszystkich piątków roku, a liczba transakcji była większa o 178 proc. Klienci najchętniej dokonywali transakcji tuż przed godziną 22.

Z kolei Cyber Monday to zwykle przedłużenie wzrostów związanych z Black Friday. Poniedziałkowy ruch na internetowych wyprzedażach niemal dorównał tym piątkowym i przebił o połowę zeszłoroczny Cyber Monday. Dzień zakończył się wzrostem liczby transakcji o 43 proc. oraz zwiększeniem przychodów o blisko 48 proc. w porównaniu do typowego poniedziałku w ciągu roku. Co ciekawe największa liczba zamówień pojawiła się o godzinie 15.

Z roku na rok rośnie popularność Black Friday i Cyber Monday wśród klientów i wśród sprzedawców. Sklepy szykują specjalne oferty, intensyfikują działania promocyjne i przygotowują strony na zwiększony ruch trwający kilka dni – mówi Jacek Zientkiewicz, Brand Manager platformy Shoper. I dodaje – Najlepiej sprzedające sklepy na platformie Shoper wykorzystały swój moment i zyskały nawet dwudziestokrotne wzrosty przychodów w porównaniu do zwykłego dnia sprzedaży.

Takim wynikiem może się pochwalić m.in. producent sprzętu mobile i audio, Kruger&Matz: Black Friday w Kruger&Matz był bardzo udany. W piątek obroty w naszym oficjalnym sklepie online wzrosły aż dwudziestokrotnie w stosunku do standardowego dnia handlowego. W tym roku prowadziliśmy targetowane działania komunikacyjne i promocyjne już od środy i zakończyliśmy je w poniedziałek. Cały okres promocji okazał się dla marki Kruger&Matz ogromnym sukcesem. Łączne obroty w naszym oficjalnym sklepie online w okresie promocji pod hasłem „W Kruger&Matz Black Friday już od środy” przekroczyły czterdziestokrotność średniej sprzedaży dziennej – komentuje Michał Leszek, twórca marki Kruger&Matz, dyrektor marketingu firmy Lechpol Electronics.