Shoper SA, polski lider w zakresie oferowanej w formule SaaS platformy e-commerce do prowadzenia sklepu internetowego, podjął współpracę z Pawłem Rybakiem. Wieloletni Prezes Sunrise System oraz Szef oddziału Bauer Media Group, obejmuje rolę Chief Commercial Officer.

Paweł Rybak skupi się na zarządzaniu sprzedażą, rozwojem kanałów partnerskich, procesach związanych ze wsparciem klienta oraz rozwiązaniach z zakresu AI oraz Machine Learning.



– Plany biznesowe Spółki Shoper na najbliższe lata są bardzo ambitne, dlatego cieszy mnie, że do naszego zespołu dołącza osoba o tak dużym i istotnym z perspektywy naszej firmy, doświadczeniu. Paweł Rybak nie tylko będzie odpowiadał za rozwój naszej sprzedaży i wzrost efektywności, ale także rozszerzy nasze kompetencje w coraz bardziej liczącym się w e-commerce obszarze artificial intelligence oraz machine learning – komentuje Marcin Kuśmierz, prezes Shoper SA.



Paweł Rybak to osoba związana z branżą marketingu online od samego początku jej istnienia w Polsce. Pracując w Sunrise System, przez 17 lat rozwijał obszar SEO (Search Engine Optimization) na naszym rynku, przechodząc przez wszystkie szczeble kariery, od stażysty do stanowiska Prezesa Zarządu.



Odpowiadał m.in. za rozpoczęcie owocnego partnerstwa z Google, będąc pierwszym certyfikowanym specjalistą w regionie CEE, a także za sprzedaż udziałów do strategicznego inwestora – Bauer Media Group w 2013 r., z którą związany był następnie jako ekspert, doradzający w licznych procesach due dilligence na arenie międzynarodowej. Posiada szerokie wykształcenie informatyczne, matematyczne, finansowe, a także tytuł MBA na uniwersytecie Aalto University Executive Education w Helsinkach.



– Dołączam do znamienitego grona menedżerów i ekspertów, odpowiedzialnych za dalszy rozwój Shoper jako lidera rozwiązań SaaS dla e-commerce w Polsce. Shoper jest silnym innowatorem w branży e-commerce i trafia w oczekiwania swoich klientów, co przekłada się na ich rekordową liczbę. Cieszę się, że będę mógł wziąć udział w jego dalszej ewolucji i ekspansji – mówi Paweł Rybak, Chief Commercial Officer Shoper SA.



Shoper posiadał na koniec 2020 roku ponad 20 tys. użytkowników korzystających z platformy w ramach oferty podstawowej oraz usług dodatkowych m.in. z obszaru marketingu, logistyki czy płatności. Jednym z obszarów, o który spółka planuje rozbudować w przyszłości swoją ofertę są rozwiązania biznesowe z obszaru AI oraz machine learning.



– Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe to jedne z najbardziej innowacyjnych i dynamicznie zyskujących na znaczeniu dziedzin w biznesie. Jest to również jedna z moich największych pasji, a działalność Shoper sprzyja implementacji tego rodzaju zwiększających konkurencyjność rozwiązań. Z pewnością będziemy rozwijać ten obszar, z korzyścią dla spółki i jej klientów – dodaje Paweł Rybak.