Aż 3/4 właścicieli sklepów internetowych na platformie Shoper planuje obniżyć ceny tuż przed tegorocznym Black Friday – wynika z nowego badania firmy. Wśród nich jest spora grupa sprzedawców, która na rabatach nie poprzestanie. Wprowadzają szereg usprawnień i innowacyjnych rozwiązań, które zaprocentują podczas listopadowej gorączki zakupów i będą pracować na wynik sklepu także po niej.

Jak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego wśród sprzedawców działających na platformie Shoper, przypadające w tym roku na 26 listopada zakupowe święto Black Friday skłania ich nie tylko do szykowania wielkich obniżek cen. Na niemal połowę właścicieli sklepów, perspektywa wzmożonego ruchu klientów działa motywująco – chcą się do niego przygotować dokonując usprawnień i inwestycji. Mogą one zaprocentować zarówno w czasie Black Week, jak i później.

☞ Co trzeci sprzedawca uruchomi system rekomendacji tak, by algorytm podpowiadał kupującym, jakie produkty powiązane z ich zakupem mogłyby ich jeszcze zainteresować.

☞ Co piąty wprowadzi na jesieni program lojalnościowy – tak, by część osób, która zawita do jego sklepu w czasie przedświątecznym, zachęcić do zostania stałymi klientami.

☞ 10 proc. sprzedawców chce uruchomić dodatkowe metody płatności, a 7 proc. – nowe metody dostawy – tak, by nowi klienci zwabieni promocyjnymi ofertami nie wycofali się na ostatniej prostej, nie znajdując w sklepie ulubionych metod finalizacji zakupu.

☞ Co dziesiąty zacznie korzystać z aplikacji usprawniających sprzedaż.

☞ Co piąty sprzedawca zoptymalizuje treści na stronie swojego sklepu pod kątem wyszukiwarki Google, tak by trafili do niego szukający fraz powiązanych z Black Friday, z czego większość planuje stworzenie specjalnej podstrony sklepu na listopadowe promocje – tzw. landing page.

– Widzimy, że Black Friday dla właścicieli sklepów internetowych na platformie Shoper jest nie tylko sposobem na osiągnięcie nadzwyczajnych zysków, ale też okazją do rozwoju sklepu i wprowadzenia nowych funkcjonalności usprawniających sprzedaż w internecie. Na pytanie, co zamierzasz wprowadzić w swoim sklepie na Black Friday 2021, najwięcej wskazań padło na dodatkowe metody płatności, dostawy, uruchomienie programu lojalnościowego oraz rekomendacji produktowych, do których mają dostęp wszystkie sklepy pracujące na naszej platformie. Warto podkreślić, że dużą grupę wśród badanych stanowią właściciele nowo otwartych e-sklepów, założyonych w czasie pandemii. Oni także chcą stawiać na rekomendacje produktowe i lojalizację klientów, a także kampanie reklamowe w Google i na Facebooku, które pozwalają zdobyć klientów i zamówienia- zauważa Paweł Rybak, Chief Commercial Officer w Shoper.

Dla sektora handlu ostatni kwartał co roku jest najintensywniejszym okresem. W branży e-commerce wygląda on jednak inaczej niż w sklepach stacjonarnych – lepsze wyniki sprzedażowe osiągane są nie przed samym Bożym Narodzeniem, a w Black Friday, czyli ostatni piątek listopada, podczas zapożyczonego z USA święta wyprzedaży.

Z roku na rok sprzedaż podczas Czarnego Piątku bije kolejne rekordy, a wzmożone zainteresowanie klientów zakupami online rozciąga się na cały tydzień a nawet miesiąc. W ubiegłym roku na platformie sklepów internetowych Shoper kupujący wydali w czasie Black Friday o 53 proc. więcej niż rok temu, zaś w całym w listopadzie aż o 93 proc. więcej niż rok wcześniej.

Nic dziwnego, że – jak wynika z ostatniego badania sprzedawców Shopera – 79 proc. sprzedawców planuje akcje specjalne na koniec listopada, a aż 67 proc. chce je rozciągnąć na cały Black Week.

Pełen raport Shopera z badania sprzedawców na temat przygotowań do Black Friday można przeczytać na tej stronie.