Nikt nie klika w reklamy – przed powieleniem tego mitu, warto poznać fakty, które mówią coś dokładnie przeciwnego. Kampanie reklamowe są skuteczne. Szczególnie te, które wprost prowadzą do szukanego produktu.

Tegoroczny raport Shopera “Multiwyzwania” oparty na badaniu przeprowadzonym wśród kilkuset właścicieli sklepów internetowych pokazuje, że 53 proc. z nich zauważa skuteczność kampanii reklamowych opartych na Google Ads. Coraz więcej uruchamia je za pomocą usługi Shoper Kampanie. Chęć skorzystania z niej w 2019 r. zadeklarował co siódmy właściciel e-sklepu.

– Badania brytyjskiej firmy VARN pokazały, aż 60 proc. internautów nie odróżnia płatnych wyników wyszukiwania Google od organicznych. Analizy amerykańskiej firmy WordStream udowadniają, że przy wyszukiwaniach świadczących o zamiarach zakupowych (np. wyszukiwaniu konkretnego produktu) 65 proc. wręcz preferuje reklamowe wyniki. Reklama, która nie jest wymyślną promocyjną kreacją tylko zwykłym, ale precyzyjnie stargetowanym linkiem, okazuje się jednym z najskuteczniejszych sposobów zdobywania nowych klientów – zauważa Jacek Zientkiewicz, Brand Manager Shoper.

Trzy lata działania Shoper Kampanii

Shoper Kampanie wystartowały w styczniu 2016 r. Pojawienie się tej usługi wynikało z przyjętego w ostatnich latach kierunku rozwoju firmy, która nie chce ograniczać się do dostarczania e-commerce’owego oprogramowania. Kładąc większy nacisk na wspieranie sklepów internetowych, dostarcza im szeregu dodatkowych narzędzi zintegrowanych z podstawowym pakietem. Dzięki temu sprzedawcy mogą liczyć na pomoc Shopera przy ustawianiu parametrów planowanej kampanii, tak by była jak najbardziej efektywna.

Po trzech latach od uruchomienia usługi, Shoper prowadzi kampanie dla kilkuset klientów miesięcznie. Od początku 2019 roku, dzięki samym kampaniom, sklepy wygenerowały już ponad 80 tysięcy zamówień.

– Co ciekawe, kampanie oparte na Google Ads nie działają jednakowo na sprzedaż we wszystkich sklepach, a ich skuteczność jest dość skorelowana z sektorem, w którym działa sprzedawca. Najlepiej wspierają sprzedaż kampanie w sklepach z branży “Elektronika RTV AGD”, “Wystrój i wyposażenie wnętrz”, “Urządzenia, narzędzia, maszyny”, “Motoryzacja” i “Zabawki”. Dla tych pięciu kategorii średnia wartość zakupów klienta, który trafił do sklepu dzięki kampanii, przekracza 300 zł – komentuje Dagmara Rogowska, Team Leader zespołu Shoper Kampanie.

W pierwszym kwartale 2019 r. sklepy działające na oprogramowaniu Shoper przeznaczyły na kampanie reklamowe ponad trzy razy więcej niż rok wcześniej.