Shoper

Ochrona prawna nazwy sklepu, logotypu oraz domeny internetowej

Audyt zdolności ochronnej znaku

Opis (klasyfikacja) znaku towarowego

Opracowanie dokumentacji zgłoszeniowej

Rabaty na dodatkowe usługi prawne

Audyt zdolności ochronnej znaku

240
 

Weryfikacja nazwy sklepu w bazach znaków towarowych: krajowej (UPRP), unijnej (EUIPO) i międzynarodowej (WIPO) czy może być chroniona, przygotowanie raportu z przeprowadzonego audytu prawnego.

Zgłoszenie znaku towarowego w Polsce

740
+ opłaty urzędowe

Dodatkowa weryfikacja znaku, doradztwo w zakresie zastrzeżenia znaku, ustalenie klasyfikacji nicejskiej, sporządzenie wniosku do Urzędu Patentowego RP, bieżący nadzór nad sprawą.

Marcin Setlak

Pomagamy chronić markę sklepu internetowego – jego nazwę, domenę internetową oraz logo.
Znak towarowy ® to najskuteczniejsze narzędzie do walki z nieuczciwą konkurencją, która może podszywać się pod markę sklepu, a czasem nawet próbować odebrać domenę internetową jej posiadaczowi.

Marcin Setlak
prawnik

Najczęściej zadawane pytania

  • Jakie korzyści daje zastrzeżenie znaku towarowego ®?

    Znak towarowy to nie jedynie oznaczenie z literą ® widniejące przy nim. To przede wszystkim konkretne prawa, które przysługują jego właścicielowi. Poniżej prezentujemy najważniejsze korzyści, jakie daje ochrona prawna marki.

    1 Wyłączne prawo używania znaku

    Zastrzeżenie znaku towarowego daje wyłączne prawo używania go w sposób zarobkowy lub zawodowy na określonym terytorium oraz określonej branży (klasie towarów). Oznacza to, że tylko właściciel znaku towarowego może go legalnie używać.

    2 Ochrona w prowadzeniu biznesu

    Dysponując zastrzeżonym znakiem towarowym można skutecznie chronić posiadaną domenę internetową, przed próbami jej odebrania przez nieuczciwą konkurencję. Można również zablokować reklamę internetową, w której bezprawnie użyto oznaczenia lub aukcję internetową, w której sprzedawane są podrabiane towary.

    3 Ochrona przed nieuczciwą konkurencją

    W polskim prawie funkcjonuje szczególny przepis (art. 730¹ k.p.c.), który pozwala w ciągu zaledwie kilku dni uzyskać sądowy nakaz zabezpieczenia towaru konkurenta przez komornika, jeśli zostanie uprawdopodobnione roszczenie. Aby skorzystać z tego prawa wystarczy posiadać zastrzeżony znak towarowy.

    4 Korzyści majątkowe

    Znak towarowy stanowi składnik majątku firmy. Można go sprzedać, licencjonować lub obciążyć (np. zabezpieczając nim kredyt bankowy). Ponadto, w spółkach prawa handlowego może stanowić dodatkowy przychód dla wspólników, nie obciążony składkami ZUS.

    5 Korzyści podatkowe

    Korzyść podatkowa dla spółki prawa handlowego, pozwalająca przez 5 lat odliczać 20% od podstawy opodatkowania wartość nabytej marki w amortyzacji bilansowej.

  • Ile trwa rejestracja znaku towarowego?

    Przepisy w Polsce oraz UE są pod względem rejestracji bardzo zbliżone. W obydwu wypadkach procedura rejestracji trwa około 6 miesięcy. W UE znaki rejestrowane są czasem szybciej tj. około 5 miesięcy, a w Polsce przeważnie wolniej tj. około 7 miesięcy. Przygotowanie dokumentacji zgłoszeniowej zajmuje około 5 dni roboczych.

  • Ile lat ważny jest znak towarowy?

    Zarówno w Polsce, Unii Europejskiej jak i na świecie, ochrona udzielana jest na 10 lat. Dobrą wiadomością jest to, że można dowolną ilość razy przedłużać ważność ochrony, na kolejne 10-letnie okresy.

  • Ile kosztuje zastrzeżenie znaku towarowego?

    Wysokość opłat urzędowych zależy od zakresu terytorialnego (Polska lub Unia Europejska) oraz liczby branż tzw. klas towarów i usług, w których marka ma być chroniona. Nasze wynagrodzenie jest stałe i nie zależy od liczby zgłaszanych przez klienta klas towarów i usług.

    Polska Unia Europejska 940 PLN opłaty urzędowe
    740 PLN wynagrodzenie kancelarii
    =168 PLN rocznie*
    850 PLN opłaty urzędowe
    1200 PLN wynagrodzenie kancelarii
    =~485 PLN rocznie* za 28 państw

    Do podanych cen dotyczących usług naszej kancelarii, należy doliczyć podatek VAT w wysokości 23%. Opłata urzędowa jest wnoszona za 10 lat z góry. Prezentowane wyliczenie ma na celu wykazanie wysokości kosztów utrzymania znaku towarowego, w przeliczeniu na jeden rok oraz liczbę krajów, w których znak jest chroniony.

  • Od czego należy rozpocząć zastrzeżenie znaku towarowego?

    Najpierw należy zweryfikować, czy dana nazwa może być zastrzeżona we właściwym urzędzie patentowym. Audyt prawny pozwala ocenić szanse i zagrożenia związane z odmową udzielenia ochrony przez urząd lub wniesienia sprzeciwu do zgłoszenia przez podmiot trzeci. Jeśli znak ocenimy pozytywnie, wówczas można przystąpić do czynności związanych z jego rejestracją.