Szybkie płatności online są coraz chętniej wybierane przez kupujących w sieci – natomiast spada popularność płatności zwykłym przelewem. Wśród płatności online szybko zwiększa się udział systemu BLIK (5% w ciągu pół roku) – głównie kosztem przelewów Pay-by-link. W porównaniu z 2017 r. wyraźnie przybyło sklepów oferujących 3 lub więcej sposobów zapłaty za zakupy. Najczęściej korzystamy z płatności online kupując książki i multimedia – odpowiadają za 62 proc. zakupów w tej kategorii.
WięcejJak wygląda polski e-handel? [RAPORT 2018: MULTIWYZWANIA]
Im dłuższy staż sklepu internetowego, tym mniej przypomina on sposób na dodatkowy zarobek, a bardziej firmę mocno inwestującą w rozwój – wskazują dane z badania na grupie kilkuset właścicieli sklepów internetowych Shoper. Sporządzony na jego podstawie raport rzuca światło na tę przemianę. Pokazuje też kondycję polskiej branży e-commerce po kolejnym ciekawym roku.
WięcejKto dowozi w 2018? [Raport Logistyka 2018]
Wojny cenowe wśród firm kurierskich, walka o dominację między pocztą a paczkomatami, a do tego rynek pracownika zwiększający koszty firm. Na rynku logistycznym nie jest lekko. Ta sytuacja odbija się na klientach. Dostawcom coraz trudniej jest utrzymać dobrą jakość usług. O tym, co czeka nas w branży logistycznej w 2018 roku, opowiada Raport Logistyka 2018.
WięcejRegionalizacja e-commerce
Z pozoru i w teorii sklep internetowy może zostać założony w dowolnym miejscu. W praktyce w Polsce niektóre regiony wyraźnie odstają. Na korzyść lub przeciwnie. Jak pokazują dane platformy Shoper, aż 47% sklepów działa w zaledwie trzech województwach.
WięcejSrebrne wilki na zakupach. Duży przyrost e-kupujących w wieku 65+
Platforma Shoper odnotowała 76 proc. wzrost obecnych w e-sklepach seniorów, co przełożyło się także na większa liczbę i wartość transakcji. Czy nadciąga właśnie zapowiadany przez ekspertów czas “srebrnych wilków” w e-commerce?
WięcejE-commerce inwestuje w siebie. Raport ze sklepów internetowych 2017
Obecny poziom dojrzałości rynku e-commerce w Polsce powoduje, że e-sklepy więcej inwestują w swój rozwój. Jak pokazuje “Raport z polskich sklepów internetowych”, 82 proc. firm obecnych na platformie Shoper dokonało w minionym roku zmian, a kolejne 93 proc. planuje takie w nadchodzących miesiącach. Branża profesjonalizuje się – ponad połowa sklepów działających dłużej niż 5 lat jest głównym źródłem dochodu właściciela.
WięcejKontakt
Karolina Bartnik-Kura
PR Manager
Grzegorz Dzięgielewski
PR Manager