Aplikacja: Fakturownia.pl
Obszar działania aplikacji: PANEL ADMINISTRACYJNY
Aplikacja Fakturownia.pl stanowi doskonałe narzędzie do zautomatyzowania procesu wystawiania dokumentów sprzedaży w Twoim sklepie opartym na platformie Shoper. Główną funkcją integracji jest automatyczne generowanie faktur i paragonów do zamówień. Dodatkowo, Fakturownia może automatycznie wysłać fakturę do klienta, bezpiecznie przechować ją dla potrzeb księgowych, a także synchronizować stany magazynowe, co ułatwia zarządzanie procesami logistycznymi w firmie.
Aplikacja Fakturownia zapewnia integrację z Krajowym Systemem e-Faktur (KSeF), umożliwiając łatwe i zgodne z przepisami zarządzanie fakturami elektronicznymi. Skorzystało z niej już ponad 600 tysięcy przedsiębiorców, co potwierdza jej efektywność i popularność.
Aby zacząć korzystać z integracji należy posiadać konto w systemie Fakturownia.pl oraz wykonać kilka prostych kroków w celu połączenia obu systemów.
Instalacja aplikacji
- W panelu administracyjnym przejdź do zakładki Dodatki i integracje > Aplikacje
- Wyszukaj aplikację Fakturownia.pl – prosty program do faktur dla Twojego sklepu, a następnie kliknij w ZAINSTALUJ
- Po zapoznaniu się z opisem i akceptacji regulaminu Appstore kliknij Instaluj
- Po zainstalowaniu aplikacji pojawi się ona w zakładce Dodatki i integracje > Moje aplikacje
Konfiguracja aplikacji
Integracja wymaga posiadania konta w systemie Fakturownia.pl
- Przejdź do zakładki Dodatki i integracje > Moje aplikacje, a następnie kliknij ikonę konfiguracji Fakturownia.pl
- Teraz zaloguj się do swojego konta w Fakturowni. Jeśli nie posiadasz jeszcze konta – kliknij zarejestruj.
- Po poprawnym zalogowaniu się możesz już korzystać z integracji
Ustawienia aplikacji
Dostosowanie integracji z systemem Fakturownia.pl do specyfiki Twojego sklepu internetowego jest prostsze niż myślisz. Wystarczy, że przejdziesz do zakładki Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Fakturownia > Ustawienia i skonfigurujesz ustawienia swojej integracji.
Dostęp do ustawień uzyskasz także bezpośrednio w Twoim koncie Fakturowni, przechodząc do zakładki Ustawienia > Aplikacje/Dodatki > Shoper > Ustawienia.
Ustawienia generowania dokumentów
-
Na sam początek, wybierz dział, w ramach którego będą wystawiać się dokumenty sprzedaży w Fakturownia.pl
Dane wystawcy faktury pokrywają się z danymi, jakie sprzedawca wprowadził bezpośrednio w zakładce Ustawienia > Dane firmy w Fakturownia.pl.
Aktualizacja i zmiana danych sprzedawcy w panelu Fakturowni nie ma wpływu na dane ustawione w sklepie Shopera.
-
Wybierz, jaki status zamówienia powinien wywoływać wystawienie dokumentu sprzedaży. Możesz wybrać także kilka statusów – dokument wystawi się dla statusu, który nastąpi jako pierwszy.
-
Jeśli chcesz wystawiać korekty, zaznacz odpowiednią opcję i wskaż statusy, które mają generować faktury korygujące.
-
Zaznacz, jaki rodzaj dokumentu powinien generować się do zamówień w systemie Fakturownia.pl
-
Jeśli chcesz, wybierz także dodatkowe ustawienia. Możesz ustawić m.in. wysyłkę dokumentów do Klienta, widoczność dostawy, ukrywanie numeru zamówienia, czy pomijanie wystawiania dokumentów za 0 zł. Najedź kursorem na literkę „i” przy wybranym ustawieniu, aby dowiedzieć się więcej.
UWAGA: Gdy zaznaczysz opcję wysyłania dokumentu do klienta, pole z nr NIP stanie się niedostępne do edycji. Aby zmienić nr NIP należy ustawić opcję wysyłania dokumentu do klienta jako nieaktywną.
Synchronizacja magazynów
Jeśli chcesz, możesz skorzystać z podstawowej synchronizacji magazynów. Włączenie tej opcji spowoduje jednostronną synchronizację stanów produktów, względem magazynu w Fakturowni.
W tej zakładce możesz wybrać m.in. sposób łączenia produktów, ujednolicenie cen, czy wybrać odpowiedni magazyn. Najedź kursorem na literkę „i” przy wybranym ustawieniu, aby dowiedzieć się więcej.
Jeśli chcesz dokonać początkowej synchronizacji wszystkich produktów, kliknij Synchronizuj produkty z Fakturownią. Kolejne synchronizacje będą odbywać się automatycznie.
UWAGA: Na sam koniec nie zapomnij zapisać swoich ustawień, klikając Zapisz
Ostatnie dokumenty
Z panelu Ustawień aplikacji, możesz także zobaczyć status realizacji dokumentów sprzedaży do Twoich zamówień.
- Szczegółowa instrukcja aplikacji znajduje się tutaj
- Film instruktażowy