Aplikacja: Integracja z Ikonka – Verosoft
Obszar działania aplikacji: PANEL ADMINISTRACYJNY
Nawiązanie współpracy z hurtownią
Przed rozpoczęciem korzystania z aplikacji Integracja Hurtowni ASI VeroSoft, należy nawiązać współpracę z hurtownią i uzyskać zgodę oraz dostęp do korzystania z danych integracyjnych.
Informacja z jakiego typu danych dostępowych korzysta integracja jest podana w zakładce [Ustawienia importu produktów] > [Dane dostępowe].
Przekazanie danych dostępowych
Uzyskane od hurtowni dane należy wpisać zgodnie ze wzorem w zakładce [Ustawienia importu produktów] > [Dane dostępowe].
Rozpoczęcie integracji
Po wprowadzeniu prawidłowych danych dostępowych, po około 1 godzinie w zakładce [Mapowanie] powinny pojawić się kategorie i produkty w kolumnie [Kategorie hurtowni] – wtedy można przystąpić do mapowania.
Import produktów do sklepu
Po zmapowaniu pierwszych produktów po około 24 godzinach zmapowane produkty powinny znaleźć się w sklepie.
Zakres produktowy
Do sklepu mogą być zintegrowane jedynie produkty, które hurtownia udostępniła w danych integracyjnych – ten zakres może się różnić z tym, co oferuje hurtownia w standardowej sprzedaży poprzez panel.
Wykluczenia integracji
Integracji nie podlegają produkty o stanach magazynowych = 0 oraz te, które nie mają zdjęcia.
Wybór asortymentu
Do sklepu zostaną importowane jedynie produkty wskazane przez zarządzających sklepem w procesie mapowania.
Aktualność danych o produktach
Dane o produktach min. ceny i stany magazynowe są odzwierciedleniem danych integracyjnych udostępnionych przez hurtownię w momencie ostatniego pobrania przez system ASI – należy przy tym pamiętać, że hurtownia sprzedaje towary non-stop, dlatego czasami mogą wystąpić rozbieżności pomiędzy stanem w hurtowni a stanem w sklepie – pomiędzy kolejnymi aktualizacjami.
Aktualizacja informacji o produktach
Aktualizacji podlegają wszystkie pola, które są objęte integracją min. nazwa produktu, opis, cena, stan magazynowy, atrybuty, itp. Czyli jeśli hurtownia zmieni nazwę produktu – to integrator również zmieni ją w sklepie (nadpisze).
Aktualizacja zdjęć
Aktualizacji nie podlegają zdjęcia produktów (są wgrywane jednorazowo przy tworzeniu produktu).
Wyzwolenie aktualizacji produktu
Produkt jest aktualizowany w sklepie tylko wtedy jeśli nastąpiła zmiana informacji o produkcie w hurtowni (np.: zmiana nazwy) lub w panelu zarządzania integracją (np.: zmieniono strategię cenową).
Zmiany w zakresie na życzenie klienta
W przypadku indywidualnych preferencji różniących się od standardowego zakresu integracji firma VeroSoft może wykonać modyfikacje. Proszę zgłaszać je na adres [email protected]
Każdorazowo są one analizowane i wyceniane.
Dodatkowe możliwości integracji
Aplikacja w wersji standardowej dostarcza niezbędnych funkcjonalności do funkcjonowania integracji.
Zadajemy sobie sprawę, że czasami wymagania klientów są bardziej indywidualne, dlatego możemy działanie aplikacji rozbudować o kolejne funkcjonalności.
Przykładami takich dodatkowych rozwiązań mogą być:
- zablokowanie aktualizacji niektórych pól, aby właściciel sklepu mógł je zindywidualizować
- ukrywanie produktów ze stanem magazynowym mniejszym niż x produktów
- grupowanie produktów o tym samym EANie w przypadku integracji więcej niż 1 hurtowni
- integracja wsteczna, czyli podłączenie do integracji produktów już istniejących w sklepie
- ukrywanie produktów o cenie niższej niż x zł
- jednorazowa aktualizacja wszystkich zdjęć w sklepie
- integracja magazynu własnego
- przygotowanie generatora plików XML ze sklepu
itp.
Cennik takich modyfikacji można znaleźć na stronie verosoft.pl w przypadku braku – modyfikacja zostanie wyceniona indywidualnie.
Częstotliwość integracji
Dodawanie nowych produktów:
Nowe i zmapowane produkty są importowane do sklepu 1 raz na dobę w nocy po godzinie 1:00.
W przypadku wykonania mapowania kategorii na poziomie kategorii lub producenta, jeśli w danej kategorii lub producenta pojawi się nowy produkt to zostanie on automatycznie dodany do sklepu.
Jeśli mapowanie jest robione na poziomie indywidualnych produktów – to każdy nowy produkt należy dodać (zmapować) ręcznie.
Aktualizacja produktów:
- przeprowadzana jest 4 razy na dobę w okolicach godzin 9, 12, 15, 18 (+/- 1h)
- aktualizacja produktów w przypadku zmiany informacji o wielu produktach może trwać od kilku minut do nawet wielu godzin – wynika to z szybkości działania API systemu sklepowego
Dodatkowe aktualizacje
Aktualizacja 4 razy na dobę jest w większości hurtowni wystarczająca, ale można liczbę aktualizacji zwiększyć na indywidualne zlecenie klienta.
Instalacja aplikacji
- W panelu administracyjnym przejdź do zakładki Dodatki i integracje > Aplikacje
- Wyszukaj aplikację Integracja z Ikonka, a następnie kliknij w ZAINSTALUJ APLIKACJĘ
- Po zapoznaniu się z opisem i akceptacji regulaminu Appstore kliknij Instaluj
- Po zainstalowaniu aplikacji pojawi się ona w zakładce Dodatki i integracje > Moje aplikacje. Kliknij w przycisk konfiguracji aplikacji
Materiały informacyjne
- Szczegółowa instrukcja obsługi aplikacji znajduje się tutaj