Wypróbuj za darmo

    Aplikacja: Zwroty i reklamacje – Onisoft

    Aplikacja Zwroty i reklamacje umożliwia zautomatyzowanie procesu zwrotu produktów do zamówień dla twojego sklepu internetowego Shoper.


    Korzyści dla sklepu:

    • skrócenie procedury do minimum;
    • ochrona środowiska – brak dokumentów papierowych a tym samym konieczności ich fizycznego przechowywania i archiwizacji;
    • oszczędność czasu – formularz zwrotu dociera do sklepu natychmiast po wysłaniu przez klienta. Dodatkowo zwrot realizowany na podstawie danych w zamówieniu eliminuje błędy po stronie klienta a tym samym skraca czas weryfikacji poprawności zwrotu.


    Korzyści dla twoich klientów:

    • oszczędność czasu – zwrot elektroniczny umożliwia wypełnienie procesu zwrotu w przeciągu kilku minut. Dane z zamówienia tj. zakupione produkty zostaną pobrane z zamówienia, a tym samym nie trzeba ich wprowadzać ręcznie, co zmniejsza ryzyko pomyłki;
    • oszczędność pieniędzy, brak konieczności drukowania dokumentów oraz wizyt na poczcie.


    Najważniejsze funkcje aplikacji:

    • formularz zwrotu online – wyświetlany na wskazanej w konfiguracji stronie informacyjnej sklepu;
    • intuicyjny proces zwrotu – dane do zwrotu pobierane z istniejących w sklepie zamówień;
    • dane pobierane z zamówień: nazwa produktu, kod produktu oraz ilość kupionych produktów;
    • możliwość dokonania zwrotu produktu zakupionego poza sklepem;
    • szablony e-maili wysyłanych do klienta oraz sklepu.

     

    Instalacja aplikacji

    1. W panelu administracyjnym sklepu przejdź do zakładki Dodatki i integracje > Aplikacje
    2. Wyszukaj aplikację Zwroty i reklamacje, a następnie kliknij ZAINSTALUJ
      Zwroty i reklamacje
    3. Po zapoznaniu się z opisem i akceptacji regulaminu Appstore kliknij Instaluj
      Zwroty i reklamacje
    4. Po zainstalowaniu aplikacji pojawi się ona w zakładce Dodatki i integracje > Moje aplikacje. Kliknij w ikonę konfiguracji aplikacji
      Zwroty i reklamacje

    Konfiguracja aplikacji

    Aplikacja po uruchomieniu wyświetla zakładkę Start
    Zwroty i reklamacje

    1. Przejdź do zakładki Konfiguracja, gdzie w Ustawieniach podstawowych możesz włączyć lub wyłączyć aplikację. Tryb debugowania aktywuj tylko na prośbę obsługi technicznej Onisoft
      Zwroty i reklamacje
    2. Skonfiguruj Ustawienia formularza zwrotu

      Wskaż stronę informacyjną na której zostanie wyświetlony formularz zwrotu
      – ustawienie to określa, na której podstronie w sklepie zostanie wyświetlony formularz zwrotu produktów. Przygotuj najpierw stronę informacyjną (jak to zrobić opisano w dalszej części), na której będzie wyświetlony formularz a następnie wskaż ją w konfiguracji aplikacji.
      Pamiętaj – formularz zostanie wyświetlony na końcu treści strony informacyjnej. Możesz na niej umieścić instrukcję postępowania dla klienta twojego sklepu lub inne przydatne informacje. Możesz również pozostawić tą stronę pustą.
      Zwroty i reklamacje

      • Aby dodać stronę informacyjną przejdź w panelu administracyjnym sklepu do zakładki Wygląd o treści > Strony informacyjne > Dodaj stronę
        Zwroty i reklamacje
    3. Skonfiguruj Wyświetlanie pól formularza zwrotu
      Zwroty i reklamacje
    4. Opcjonalnie edytuj Szablony wiadomości e-mail do klienta oraz administratora sklepu
      Zwroty i reklamacje
      Zwroty i reklamacje
      Zwroty i reklamacje

    Widok panelu dla klienta sklepu

    • Formularz zwrotu będzie dostępny na wskazanej przez ciebie stronie informacyjnej
    • Klient zalogowany na swoje konto w sklepie, będzie widział na liście zamówień odnośniki do formularza również w tym miejscu
      Zwroty i reklamacje
      Odnośnik Zwrot produktów przekieruje klienta bezpośrednio do formularza zwrotu
      Zwroty i reklamacje

    Szczegółowy opis działania aplikacji znajduje się w sekcji Instrukcja oraz do pobrania tutaj
    Zwroty i reklamacje

    Przetestuj sklep internetowy
    Shoper przez 14 dni za darmo

    Podając maila akceptujesz Regulamin i Politykę Prywatności