Dlaczego strony informacyjne w sklepie są ważne?

Ostatnia aktualizacja: 24 kwietnia 2024

Strony informacyjne utworzysz i edytujesz w zakładce: Wygląd i treści > Strony Informacyjne, natomiast o ich widoczności w nagłówku lub stopce decydujesz w zakładce: Wygląd i treści > Linki w nagłówku i stopce.

Czy strony informacyjne są potrzebne w sklepie internetowym?

Zakupy w sklepie internetowym można porównać do opakowania z produktem oraz dołączonej do niego instrukcji obsługi. Produktem jest asortyment, natomiast instrukcją – strony informacyjne zawierające regulamin, formy płatności, sposoby oraz koszty dostawy, a także dane kontaktowe.

Wielu klientów ze sprzedażą internetową spotyka się po raz pierwszy, poza interesującymi ich produktami w sklepie, musi więc również znaleźć się wyczerpujący opis na temat realizacji zamówienia. Częstym błędem jest umieszczenie wszystkich informacji na jednej stronie informacyjnej sklepu. Oprogramowanie Shoper daje możliwość dodawania własnych stron informacyjnych, dzięki czemu kupujący ma możliwość łatwego i szybkiego odszukania interesujących go treści.

Jakie strony informacyjne powinny znaleźć się na stronie sklepu internetowego?

Aby twój sklep wzbudzał zaufanie, pamiętaj o dodaniu następujących stron informacyjnych:

Kontakt

Dane kontaktowe możesz umieścić zarówno w stopce sklepu, jak i w jednym z modułów. Nie ograniczaj się do podania samego adresu mailowego. Wielu klientów pomimo tego, że chcą dokonać zakupu przez Internet, chciałoby mieć również możliwość kontaktu telefonicznego. Podanie: Adresu e-mail oraz Numeru telefonu jest absolutnym minimum. Jeżeli prowadzisz również sprzedaż stacjonarną lub udostępniasz możliwość odbioru osobistego zakupionych produktów, umieść w zakładce: Kontakt także: Adres oraz Mapę dojazdu.

Pamiętaj, że drogą mailową klient może skontaktować się z tobą 24 godziny na dobę. Jeżeli twoja dostępność pod telefonem jest ograniczona tylko do określonych godzin, podaj je obok numeru telefonu – nie zniechęcisz wówczas klienta telefonem, którego nikt nie odbiera.

Pamiętaj również o żelaznej zasadzie udzielania odpowiedzi na każde zadane przez osobę odwiedzającą sklep pytanie. Nawet, jeżeli klient z jakiegoś powodu nie dokona u ciebie zakupów, dobry kontakt z obsługą sklepu na pewno zostanie przez niego zapamiętany.

Regulamin

Na właścicielu sklepu internetowego świadczącym usługi drogą elektroniczną spoczywa obowiązek umieszczenia regulaminu.

Posiadanie regulaminu sklepu ułatwia funkcjonowanie sklepu a także rozwiązywanie kwestii spornych względem kupujących. Klient przed dokonaniem zakupu często chce poznać zasady panujące w sklepie oraz przysługujące mu prawa.

Metody płatności

Poinformuj klientów o dostępnych sposobach płatności i pamiętaj, że klient dokonuje płatności za pomocą swojego konta bankowego. Brak lub niewystarczające informacje na temat metod płatności, mogą prowadzić do utraty zaufania do sklepu, a co za tym idzie rezygnacji z dokonania zakupów. Umieść również: Numer konta bankowego twojego sklepu, a także opisz systemy płatności dostępne w sklepie.

W metodach płatności nie może również zabraknąć wzmianki na temat wciąż bardzo popularnej formy płatności: za pobraniem, jeżeli nie akceptujesz takiej formy płatności, napisz o tym.

Sposoby i koszty dostawy

Produkty oferowane przez sklepy internetowe muszą zostać dostarczone do kupującego.

Konieczność dostawy za pomocą: Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej idzie w parze z powiększeniem kosztu zakupu produktu w sklepie. Klient przed dokonaniem zakupu bardzo często chce poznać koszt, sposób a także czas realizacji dostawy. Jeżeli wysyłka produktów odbywa się z opóźnieniem lub tylko w określone dni tygodnia, podaj taką informację. Nie odsyłaj klienta do cenników dostawy firm kurierskich, zamieść czytelny opis na temat kosztów dostawy w twoim sklepie, na przykład w formie tabeli. Osoba odwiedzająca sklep musi wiedzieć, jaki jest koszt wysyłki jednej sztuki, a także kilku sztuk produktu.

Warto również opisać w języku angielskim sposoby i koszty dostawy za granicę, jeżeli taką udostępniasz.

Działaniem zachęcającym klientów do zakupów jest również ustawienie progu, od którego wysyłka jest darmowa.

Firmy kurierskie oferują możliwości śledzenia statusów przesyłek, nie zaszkodzi więc zamieszczenie linku do takiej strony. Warto podać również godziny doręczania przesyłek, a także napisać o możliwości sprawdzenia zawartości paczki w obecności kuriera.

Często zadawane pytania

Prowadząc sklep internetowy oraz komunikację z klientami można zauważyć, że wiele zadanych pytań się powtarza pomimo tego, że są to pytania, na które odpowiedzi klienci mogliby znaleźć na innych stronach informacyjnych lub w opisach produktów. Warto umieścić takie pytania z pełnymi odpowiedziami w jednym miejscu i stworzyć popularne: FAQ (z ang. Frequently Asked Questions).

O Firmie / O sklepie / O nas

Oprogramowanie Shoper daje możliwość edycji stron informacyjnych za pomocą wbudowanego edytora, który pozwala między innymi na zmianę wielkości oraz koloru fontu, dodawanie zdjęć oraz zewnętrznych linków itd. dzięki czemu zakładka: O firmie może być najlepszą wizytówką twojego sklepu.

Jest to doskonałe miejsce do przedstawienia się klientowi oraz wzbudzenia jego zaufania. W kilku słowach napisz kim jesteś, czym się zajmujesz i skąd wziął się twój pomysł na biznes.

Przedstaw się klientom prostym i zrozumiałym językiem, unikając przy tym tworzenia sztucznych barier poprzez stosowanie wyszukanych sformułowań. Jeżeli prowadzisz jednoosobową działalność, nie pisz o sobie w liczbie mnogiej. Unikaj powtarzanych na większości stron internetowych zwrotów typu: „jesteśmy prężnie rozwijającą się firmą”, „posiadamy produkty w najlepszych cenach” itp. Warto również umieścić swoje zdjęcie oraz siedziby firmy. Nie umieszczaj w zakładce: O firmie wizerunków osób pobranych z banków zdjęć.

Ważne aby opis firmy był twojego autorstwa, niedopuszczalne jest kopiowanie tego typu treści z innych sklepów internetowych.

Używając w komunikacji z klientem zrozumiałego języka oraz pokazując swój wizerunek wzbudzasz zaufanie i zwiększasz szansę na zapamiętanie twojego sklepu.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Do czego służą strony informacyjne w sklepach internetowych?
  • Jakie rodzaje stron informacyjnych warto dodać na platformie sklepowej Shoper?
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności