Gabaryty produktów
Gabaryty produktów służą do precyzyjnego zarządzania dostawami w sklepie. Pozwalają na powiązanie wybranych produktów z konkretnymi formami dostaw.
Artykuł podzielony jest na następujące sekcje:
- Tworzenie gabarytów w sklepie
- Powiązanie gabarytów z formami dostaw
- Przypisanie produktom gabarytów
- Uwagi
Zarządzając gabarytami należy zwrócić uwagę na to, by nie pozbawić klientów możliwości kupowania. Najprostszym rozwiązaniem jest udostępnienie formy dostawy, która będzie obsługiwała wszystkie gabaryty (w przykładzie Odbiór osobisty).
Proszę zapoznać się z ostrzeżeniami na dole strony.
Tworzenie gabarytów w sklepie
- Przejdź do Ustawienia > Produkty > Ustawienia produktów i przewiń stronę do sekcji Gabaryty
- Wprowadź nazwę gabarytu i kliknij w przycisk dodania gabarytu
- Tak samo dodaj kolejne gabaryty i kliknij przycisk ZAPISZ
- Gabaryty zostały stworzone. Następnie należy dowiązać gabaryty do form dostawy oraz do konkretnych produktów.
Powiązanie gabarytów z formami dostaw
- Przejdź do Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy
- Wejdź kolejno w edycję poszczególnych form dostawy i w sekcji Gabaryty odpowiednio ustaw opcje i zapisz zmiany
Każdy typ gabarytu (w tym brak zdefiniowanego) – jeśli forma dostawy ma być dostępna dla wszystkich produktów, bez względu na ustawione opcje gabarytów. Wybrane gabaryty – jeśli forma dostawy ma obsługiwać część gabarytów: – Brak gabarytu – daje obsługę produktów bez ustawionego gabarytu, – [Nazwa własna gabarytu] – obsługa stworzonych gabarytów.
Przykładowe użycie
Odbiór osobisty
Kurier
Poczta Polska
Paczkomaty
- Gabaryty zostały dowiązane do form dostawy. Teraz należy wybranym produktom przypisać gabaryty.
Przypisanie produktom gabarytów
- Przejdź do Obsługa sklepu > Produkty i wejdź w edycję produktu, któremu należy przypisać gabaryt
- Przejdź do zakładki Dostawa i z listy wyboru wybierz odpowiedni gabaryt, następnie kliknij ZAPISZ
Zarządzając gabarytami należy zachować ostrożność
Jeśli w koszyku znajdzie się kilka produktów, dostępne będą tylko wspólne formy dostawy.
Źle ustawione gabaryty, mogą odebrać klientom możliwość złożenia zamówienia!
Jeśli w koszyku znajdą się produkty o gabarytach, które nie posiadają wspólnych form dostawy, pojawi się ostrzeżenie i nie będzie można złożyć zamówienia.