Zarejestruj nowe konto (klikając: Zarejestruj się bez opłat) na stronie: Google Merchant Center i uzupełnij dane w pojawiających się polach formularza lub zaloguj się jeżeli już takie posiadasz.
Uzupełnienie danych o firmie i weryfikacja sklepu Shoper
Wklej skopiowany kod z Google Merchant Center w zakładce: Dodatki i integracje (A) > Integracje własne (B) > Nagłówek strony (C) i ZAPISZ (D) u dołu strony.
Wróć do konta: Google Merchant Center i kliknij: Prześlij sklep internetowy do weryfikacji.
Weryfikacja powinna zakończyć się komunikatem powodzenia i informacją: Zweryfikowany. Kliknij: Dalej
Warunkiem prawidłowego przebiegu weryfikacji jest włączony sklep w zakładce: Ustawienia > Ogólne > Nazwa i status sklepu.
Przesłanie pliku z produktami do sklepu
Kolejny krok to wskazanie pliku z produktami sklepu.
W panelu Google Merchant Center kliknij: Produkty (A), przejdź do zakładki: Wszystkie produkty (B) i kliknij: Dodaj produkty (C)
Wybierz: Dodaj produkty z pliku (A), następnie zaznacz opcję: Podaj link do pliku (B) i wklej link do pliku z produktami, który pobierzesz ze sklepu (patrz: punkt 3). Następnie wybierz kraj, w którym chcesz sprzedawać produkty i kliknij Dalej (D).
Link do pliku z produktami znajdziesz w Panelu administracyjnym sklepu w zakładce: Zwiększaj sprzedaż (A) > Porównywarki cen (B), w wierszu GoogleProductSearch (C).
Najbliższe pobranie nastąpi zgodnie z harmonogramem, aby je przyspieszyć w panelu Google Merchant Center przejdź do: Produkty (A) > Wszystkie produkty (B) > Wyświetl źródła danych (C), a w kolejnym oknie kliknij: Zaktualizuj (D).
Aby produkty były obecne w pliku dla Google Merchant Center muszą zostać spełnione trzy warunki: muszą być aktywne, muszą mieć wskazanego producenta oraz muszą mieć wskazany termin wysyłki.
Jeżeli spełnione zostaną tylko dwa pierwsze warunki, to pojawią się one w pliku, jednak ze statusem: niedostępny.
Weryfikacja sklepu w szablonie Storefront
Weryfikacja witryny w usłudze Google Merchant Center w przypadku aktywnego szablonu Storefront, wygląda nieco inaczej niż w opisywany powyżej sposób.