Integracja z Google Merchant Center

Ostatnia aktualizacja: 17 września 2024

Rejestracja konta w Google Merchant Center

Zarejestruj nowe konto (klikając: Zarejestruj się bez opłat) na stronie: Google Merchant Center i uzupełnij dane w pojawiających się polach formularza lub zaloguj się jeżeli już takie posiadasz.
Panel Google Merchant Center logowanie
Rys 1. Na stronie głównej Google Merchant Center kliknij: Zarejestruj się bez opłat
Panel Google Merchant Center logowanie
Rys 1. Na stronie głównej Google Merchant Center kliknij: Zarejestruj się bez opłat
Panel Google Merchant Center zakładanie konta
Rys 2. Podaj adres swojego sklepu internetowego, zaznacz czy masz sklep stacjonarny i kliknij: Dalej
Panel Google Merchant Center zakładanie konta
Rys 2. Podaj adres swojego sklepu internetowego, zaznacz czy masz sklep stacjonarny i kliknij: Dalej
Panel Google Merchant Center zakładanie konta
Rys 3. Zapoznaj się z warunkami korzystania i kliknij: Utwórz konto Merchant Center
Panel Google Merchant Center zakładanie konta
Rys 3. Zapoznaj się z warunkami korzystania i kliknij: Utwórz konto Merchant Center
Panel Google Merchant Center zakładanie konta
Rys 4. Podaj nazwę swojej firmy i kliknij: Utwórz konto Merchant Center
Panel Google Merchant Center zakładanie konta
Rys 4. Podaj nazwę swojej firmy i kliknij: Utwórz konto Merchant Center
Panel Google Merchant Center zakładanie konta
Rys 5. Kliknij: Rozpocznij i przejdź do właściwych ustawień panelu Google Merchant Center
Panel Google Merchant Center zakładanie konta
Rys 5. Kliknij: Rozpocznij i przejdź do właściwych ustawień panelu Google Merchant Center

Uzupełnienie danych o firmie i weryfikacja sklepu Shoper

Kolejny krok to uzupełnienie danych sklepu.

W panelu Google Merchant Center kliknij: Informacje o firmie (A), a w zakładce Szczegóły (B) kliknij: Edytuj dane firmy (C).
Panel Google Merchant Center konfiguracja konta
Rys 6. Przejdź do miejsca, w którym podasz pełne dane swojej firmy
Panel Google Merchant Center konfiguracja konta
Rys 6. Przejdź do miejsca, w którym podasz pełne dane swojej firmy
Panel Google Merchant Center konfiguracja konta
Rys 7. Uzupełnij dane w sekcji: Informacje o Twojej firmie
Panel Google Merchant Center konfiguracja konta
Rys 7. Uzupełnij dane w sekcji: Informacje o Twojej firmie
W panelu Google Merchant Center kliknij: Informacje o firmie (A), a w zakładce Szczegóły (B) kliknij: Zatwierdź sklep internetowy (C).
Panel Google Merchant Center zatwierdzanie sklepu internetowego
Rys 8. W panelu Google Merchant Center przejdź do Zatwierdzanie sklepu internetowego.
Panel Google Merchant Center zatwierdzanie sklepu internetowego
Rys 8. W panelu Google Merchant Center przejdź do Zatwierdzanie sklepu internetowego.
Wybierz metodę weryfikacji: Dodaj plik lub tag HTML (A), wskaż: tryb udostępnienia tagu html (B), i skopiuj wygenerowany tag (C).
Panel Google Merchant Center weryfikacja sklepu internetowego
Rys 9. Wybierz metodę weryfikacji: Dodaj tag HTML
Panel Google Merchant Center weryfikacja sklepu internetowego
Rys 9. Wybierz metodę weryfikacji: Dodaj tag HTML
W osobnej zakładce przeglądarki, zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Wklej skopiowany kod z Google Merchant Center w zakładce: Dodatki i integracje (A) > Integracje własne (B) > Nagłówek strony (C) i ZAPISZ (D) u dołu strony.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Integracje własne
Rys 10. Wklej skopiowany tag w sekcji: Nagłówek strony
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Integracje własne
Rys 10. Wklej skopiowany tag w sekcji: Nagłówek strony
Wróć do konta: Google Merchant Center i kliknij: Prześlij sklep internetowy do weryfikacji.
Panel Google Merchant Center weryfikacja sklepu internetowego
Rys 11. W panelu Google Merchant Center kliknij: Prześlij sklep internetowy do weryfikacji
Panel Google Merchant Center weryfikacja sklepu internetowego
Rys 11. W panelu Google Merchant Center kliknij: Prześlij sklep internetowy do weryfikacji

Weryfikacja powinna zakończyć się komunikatem powodzenia i informacją: Zweryfikowany. Kliknij: Dalej

Panel Google Merchant Center weryfikacja sklepu internetowego
Rys 12. Po prawidłowej weryfikacji w panelu Google Merchant Center zobaczysz odpowiedni komunikat
Panel Google Merchant Center weryfikacja sklepu internetowego
Rys 12. Po prawidłowej weryfikacji w panelu Google Merchant Center zobaczysz odpowiedni komunikat

Warunkiem prawidłowego przebiegu weryfikacji jest włączony sklep w zakładce: Ustawienia > Ogólne > Nazwa i status sklepu.

Przesłanie pliku z produktami do sklepu

Kolejny krok to wskazanie pliku z produktami sklepu.

W panelu Google Merchant Center kliknij: Produkty (A), przejdź do zakładki: Wszystkie produkty (B) i kliknij: Dodaj produkty (C)
Panel Google Merchant Center dodawanie produktów
Rys 13. W panelu Google Merchant Center dodaj produkty do katalogu
Panel Google Merchant Center dodawanie produktów
Rys 13. W panelu Google Merchant Center dodaj produkty do katalogu
Wybierz: Dodaj produkty z pliku (A), następnie zaznacz opcję: Podaj link do pliku (B) i wklej link do pliku z produktami, który pobierzesz ze sklepu (patrz: punkt 3). Następnie wybierz kraj, w którym chcesz sprzedawać produkty i kliknij Dalej (D).
Panel Google Merchant Center dodawanie produktów
Rys 14. Podaj link do bazy produktowej z Twojego sklepu
Panel Google Merchant Center dodawanie produktów
Rys 14. Podaj link do bazy produktowej z Twojego sklepu
Link do pliku z produktami znajdziesz w Panelu administracyjnym sklepu w zakładce: Zwiększaj sprzedaż (A) > Porównywarki cen (B), w wierszu GoogleProductSearch (C).
Panel administracyjny sklepu > Zwiększaj sprzedaż > Porównywarki cen
Rys 15. W GoogleProductSearch znajduje się link do bazy produktowej sklepu
Panel administracyjny sklepu > Zwiększaj sprzedaż > Porównywarki cen
Rys 15. W GoogleProductSearch znajduje się link do bazy produktowej sklepu
Najbliższe pobranie nastąpi zgodnie z harmonogramem, aby je przyspieszyć w panelu Google Merchant Center przejdź do: Produkty (A) > Wszystkie produkty (B) > Wyświetl źródła danych (C), a w kolejnym oknie kliknij: Zaktualizuj (D).
Panel Google Merchant Center
Rys 16. Przejdź do listy produktów zaimportowanych ze sklepu
Panel Google Merchant Center
Rys 16. Przejdź do listy produktów zaimportowanych ze sklepu
Google Merchant Center
Rys 17. Kliknij: Zaktualizuj, aby wymusić aktualizację pliku produktowego poza ustalonych harmonogramem
Google Merchant Center
Rys 17. Kliknij: Zaktualizuj, aby wymusić aktualizację pliku produktowego poza ustalonych harmonogramem

Aby produkty były obecne w pliku dla Google Merchant Center muszą zostać spełnione trzy warunki: muszą być aktywne, muszą mieć wskazanego producenta oraz muszą mieć wskazany termin wysyłki.

Jeżeli spełnione zostaną tylko dwa pierwsze warunki, to pojawią się one w pliku, jednak ze statusem: niedostępny.

Weryfikacja sklepu w szablonie Storefront

Weryfikacja witryny w usłudze Google Merchant Center w przypadku aktywnego szablonu Storefront, wygląda nieco inaczej niż w opisywany powyżej sposób.

Zadbaj o nowoczesny i profesjonalny wygląd swojej strony, który przyciągnie więcej klientów. Zobacz gotowe szablony graficzne.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak utworzyć nowe konto na stronie Google Merchant Center?
  • Jak uzupełnić informacje o firmie i zweryfikować witrynę sklepu Shoper?
  • Jak dodać wiele produktów za pomocą utworzonego pliku danych?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności