Jak aktywować integrację z wFirma (faktury VAT) ?
Oprogramowanie Shoper zintegrowane jest z programem księgowym wFirma.pl Do działania integracji wymagane jest posiadanie konta w wFirma.pl
UWAGA: Od dnia 30.06.2023 wFirma zmienia sposób autoryzacji dla zewnętrznych programów. W związku z tym w ramach integracji między Shoper, a wFirma wprowadziliśmy zmiany, które umożliwią dalsze bezproblemowe korzystanie z wbudowanej integracji.
Wyłączyliśmy dostępną wcześniej podstawową autoryzację na rzecz autoryzacji z wykorzystaniem “API Key”. Jeśli po 30.06.2023 chcesz nadal korzystać z integracji z wFirma, to zapoznaj się dokładnie z treścią artykułu i wprowadź zmiany zgodnie z instrukcją poniżej.
- przejdź do Ustawienia > Obsługa zamówień > Faktury
- Zaznacz Fakturowanie zewnętrzne, a następnie Integracja z wfirma
- wybierz wFirmę jako zewnętrzne oprogramowanie do wystawiania faktur
- wypełnij dane podstawowe i kliknij w przycisk Zapisz
- po zapisaniu ustawień, w menu po lewej stronie kliknij w Integracja z wFirma.pl
- W sekcji “Konfiguracja dostępu webapi” podaj klucze dostępowe tj. accessKey oraz secretKey.
INFO: Wymagane klucze dostępowe uzyskasz w panelu wFirma w Ustawienia > Bezpieczeństwo > Aplikacje > Klucze.
- W sekcji “Ustawienia dodatkowe” uzupełnij pozostałe pola.
W zależności od wyboru typu płatnika, administrator będzie zobowiązany podać właściwe klucze autoryzacji(w postaci heksadecymalnej) dla poszczególnych pól. Typ płatnika „nievatowiec” będzie zobowiązany również podać podstawę prawną.
- po uzupełnieniu wszystkich pól kliknij w przycisk Zapisz.
- po złożeniu zamówienia przez klienta w Obsługa sklepu > Zamówienia pojawi się ono na liście zamówień. Po najechaniu myszką na pole jego edycji w zakładce Faktura pojawią się dokumenty zdefiniowane do automatycznego wystawiania
To, jaki dokument generuje się automatycznie definiujesz we wskazanej już lokalizacji Ustawienia > Obsługa zamowień > Faktury, w ustawieniach wFirmy
Informacje o obsłudze zamówień, przesyłek oraz fakturowaniu omówiliśmy w wideoporadniku:
\