Wypróbuj za darmo

    Administracja sklepu: Jak utworzyć / usunąć grupę administratorów sklepu

    Grupa administratorów to zbiór użytkowników sklepu mających takie same uprawnienia w panelu administracyjnym sklepu. Oprogramowanie Shoper daje możliwość tworzenia wielu grup z różnymi uprawnieniami do różnych sekcji sklepu panelu administracyjnego i / lub WebAPI sklepu.

    Dostęp do panelu administracyjnego sklepu potrzebny jest pracownikom twojej firmy lub osobom z firm zewnętrznych, wykonujących w sklepie zlecone prace. Warto takie osoby przyporządkowywać tylko do niezbędnych sekcji sklepu nadawanych w ramach zakresu uprawnienia grup, a po wykonaniu zleconych prac usunąć ich konta.

    Dostęp do WebAPI potrzebny jest zwykle do integracji panelu administracyjnego sklepu z zewnętrznym oprogramowaniem, które w ten sposób synchronizuje się ze sklepem.

    UWAGA: Jeżeli tworzysz użytkownika z dostępem do WebAPI, ogranicz uprawnienia grupy do niezbędnego minimum – o zakres potrzebnych uprawnień zapytaj twórcę oprogramowania zewnętrznego, które chcesz zintegrować. Nadanie zbyt dużych uprawnień grupie i docelowo przypisanemu do niej administratorowi może spowodować automatyczną, niepożądaną ingerencję oprogramowania zewnętrznego w konfigurację i zarządzanie sklepem.

    Jeżeli zarządzasz sklepem na najwyższym poziomie, grupa w której się znajdujesz powinna mieć pełne uprawnienia do wszystkich sekcji sklepu oraz Dostęp do panelu administracyjnego sklepu i webapi.
    Zalecamy jednak, aby nie używać własnego loginu do integracji zewnętrznych programów z WebAPI Shopera, w tym celu stwórz osobną grupę ze wcześniej wspomnianym dostępem do WebAPI.

    Jak utworzyć grupę administratorów sklepu?

    1. W panelu administracyjnym sklepu przejdź do zakładki Ustawienia > Ogólne > Administratorzy sklepu
    2. W prawym górnym rogu rozwiń WIĘCEJ i kliknij Dodaj grupę administratorów
    3. Uzupełnij Informacje podstawowe o grupie administratorów którą dodajesz:
      • Nazwa – nazwa grupy po której będziesz ją identyfikował podczas przypisywania do niej administratorów,
      • Opis – opcjonalny szerszy opis grupy,
      • Typ dostępu – tutaj zdecyduj jakiego rodzaju dostęp mają mieć osoby z danej grupy. Jeżeli tworzysz grupę osób obsługujących sklep, wystarczy Dostęp do panelu administracyjnego. Jeżeli tworzysz grupę dla administratora (zazwyczaj programu zewnętrznego) z dostępem do WebAPI, wystarczy Dostęp do webapi,
      • ZAPISZ zmiany u dołu listy.

    4. Po zapisaniu Informacji podstawowych pojawią się dodatkowe zakładki:
      • Uprawnienia – tutaj decydujesz do jakich sekcji sklepu administratorzy danej grupy mają dostęp i w jakim zakresie mogą ingerować w daną sekcję

        UWAGA: Uprawnienia możesz edytować w każdym momencie, nawet jeżeli do grupy administratorów są przyporządkowani użytkownicy. Pamiętaj, że zwiększenie uprawnień grupy = zwiększenie uprawnień przyporządkowanych do niej administratorów.

      • Administratorzy – tutaj dodajesz administratora, który ma znaleźć się w danej grupie,
      • Weryfikacja dwuetapowa – tutaj skonfigurujesz mechanizm dwustopniowego logowania się do panelu administracyjnego sklepu, dla administratorów wchodzących w skład danej grupy. Szczegółowa konfiguracja weryfikacji dwuetapowej znajduje się tutaj.

    Jak usunąć grupę administratorów?

    1. W panelu administracyjnym sklepu przejdź do zakładki Ustawienia > Ogólne > Administratorzy sklepu
    2. W kolumnie Nazwa grupy wybierz którą grupę chcesz usunąć i sprawdź, czy ma przyporządkowanych administratorów:
      • jeżeli w grupie znajdują się administratorzy, musisz ich usunąć, albo przenieść do innych grup. Wystarczy że po kolei klikniesz na ich nazwy i w edycji Danych podstawowych ustalisz, czy przenieść ich do innej grupy, czy usunąć – więcej o zarządzaniu administratorami przeczytasz tutaj,
      • jeżeli w grupie nie ma administratorów (grupa jest pusta) przejdź do kolejnego punktu.
    3. W kolumnie Nazwa grupy kliknij w nazwę grupy, którą chcesz usunąć. Możesz też od razu w kolumnie Akcje po prawej stronie kliknąć w ikonę trybika i wybrać Usuń
    4. Po kliknięciu w Nazwę grupy, w prawym górnym rogu rozwiń WIĘCEJ i kliknij Usuń tę grupę administratorów
    5. System poprosi o potwierdzenie wykonania akcji, kliknij OK – grupa administratorów została usunięta

    Pomocne będą również:
    Administracja sklepu: Jak dodać administratora sklepu
    Administracja sklepu: 2FA dwuetapowa weryfikacja logowania do panelu administratora

    Przetestuj sklep internetowy
    Shoper przez 14 dni za darmo

    Podając maila akceptujesz Regulamin i Politykę Prywatności