Jak wypromować sklep internetowy
Uruchamiasz pierwszy sklep internetowy, ale nie wiesz, jak go pokazać światu? Przejdź z nami 13 poniższych kroków, które ułatwią ci start w branży e-commerce.
- Kampanie AdWords
Jeżeli zamierzasz sprzedawać produkty, które są wyszukiwane w Google, pomyśl o kampaniach AdWords. Nasze doświadczenie pokazuje, że warto zacząć od kampanii produktowych oraz standardowych w sieci wyszukiwania. Jeśli brakuje ci czasu i chęci, by to zrobić – na platformie Shoper jesteśmy w stanie uruchomić i zrealizować odpowiednią kampanię za ciebie.https://www.shoper.pl/shoper-kampanie/
Więcej o kampaniach AdWords znajdziesz na nagraniu z naszego webinaru
https://www.youtube.com/watch?v=KZBA1to2t0U oraz materiałach Google.
https://support.google.com/adwords/?hl=pl - Porównywarki cen
Bo jeśli AdWords, to też porównywarki cen. W zależności od kosztów kliknięcia i poziomu współczynnika konwersji, jeden z tych kanałów może być bardziej lub mniej opłacalny. W Polsce dominują Ceneo, Okazje.info, Skąpiec, Nokaut. Wszystkich możesz użyć w sklepie internetowym Shoper. https://www.shoper.pl/help/artykul/integracja-z-porownywarkami-cenowymi/ - SEO
Optymalizacja i pozycjonowanie to jedne z najtrudniejszych elementów na drodze do promocji sklepu. Czynników wpływających na SEO jest sporo, wiele z nich nie jest zależnych od samego sklepu, a np. od algorytmów i ustawień usług Google, dlatego najlepiej posiłkować się w tej kwestii pomocą specjalistów. Sklepy na platformie Shoper są co prawda dostosowane do wymagań technicznych Google, ale trzeba jeszcze zadbać o dobre treści (content) oraz wartościowe linki. W tym mogą pomóc liczne agencje i firmy świadczące wsparcie z zakresu optymalizacji i pozycjonowania.Przeczytaj więcej:
https://www.shoper.pl/blog/sklep-internetowy-dobra-pozycja-o-czym-warto-pamietac/
https://www.shoper.pl/blog/jak-pisac-dobre-opisy-produktow-w-sklepie-internetowym/ - Social media
Pewne branże, jak np. odzież, rękodzieło, własna marka, produkty trudne do porównania, lepiej sprzedają się w mediach społecznościowych niż w Google czy porównywarkach. Najpopularniejsze kanały to Facebook, Instagram, Pinterest, YouTube (tu można pokazywać m.in. testy, prezentacje produktów / unboxingi, porównania). Facebook na przykład daje możliwość kierowania według kryteriów niedostępnych w sieci Google.https://www.shoper.pl/blog/lajkuj-cwierkaj-przypinaj-facebook-instagram-sklepie-internetowym/
https://www.shoper.pl/help/artykul/aplikacja-facebook-dynamic-ads/ - E-mail marketing
Agencje zajmujące się wysyłką mailingów dysponują wieloma bazami, wśród których możesz znaleźć potencjalnych klientów. Ale jeśli masz dobry pomysł na biznes i jesteś w stanie zainteresować nim dużą grupę osób i ściągnąć ich na stronę sklepu np. przez Facebooka, skuteczny e-mail marketing, oferując im zapis do sklepowego newslettera, możesz prowadzić też na własną rękę.https://www.shoper.pl/blog/e-mail-marketing-e-sklepie-czyli-przepis-skuteczna-kampanie/ - Blog
Dzięki wysokiej jakości treściom masz szansę pojawić się wysoko w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Na treści poradnikowe konkurencja może być mniejsza niż na typowo sprzedażowe. Można także promować powstałe wpisy reklamami AdWords, tutaj również koszt – wyrażony kosztem kliknięcia – powinien być niższy.https://www.shoper.pl/blog/bloguj-inspiruj-motywuj-zakupow/ - Display (w tym remarketing)
Reklama w portalach internetowych nie jest tania, dlatego na początku łatwiej będzie uruchomić reklamy graficzne w sieci Google, gdzie nie ma minimalnych wymagań budżetowych. Uzupełnieniem działań skierowanych do nowych użytkowników może być remarketing, czyli reklamy pokazywane użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili witrynę twojego sklepu.https://www.shoper.pl/blog/angazuj-przekonuj-sprzedawaj-czyli-jak-robic-dobry-remarketing/ - Współpraca z blogerami / vlogerami, serwisami www
Znasz jakiegoś popularnego blogera, stylistkę albo ktoś ze znajomych prowadzi kanał na YouTube? Skorzystaj z ich pomocy. Dziś blogerzy czy vlogerzy mogą się pochwalić bardzo dużymi zasięgami oraz silnym wpływem na decyzje zakupowe ich czytelników/widzów. Warto więc ich wykorzystać do promocji własnego biznesu.Podobnie rzecz się ma z serwisami i portalami internetowymi, na których mogą się pojawić wzmianki/artykuły/wywiady na temat twojego sklepu. Wszystko zależy od tego, co sprzedajesz i kogo to może zainteresować. W każdym razie nie czekaj, aż ktoś się z tematem zgłosi do ciebie – działaj samodzielnie i kontaktuj się z nimi choćby przez Facebooka. - Agregatory ofert
Serwisy takie, jak Domodi, Allani, Homebook to miejsca, w których – o ile tylko pasujesz do nich ze swoją ofertą – także możesz sprzedawać i promować produkty. Własny sklep internetowy niech będzie głównym kanałem sprzedaży, ale nie musi być wcale jedynym. - Współpraca z serwisami tematycznymi
Można kupować bannery na portalach, ale małym firmom zdecydowanie lepiej trafić w bardziej konkretną grupę odbiorców. Twoja oferta skierowana jest do młodych mam? Z pewnością znajdziesz serwisy, które skupiają właśnie takie osoby. - Forum
Rozpoczynasz sprzedaż produktu, który ma szansę zebrać społeczność nim zainteresowaną? Pomyśl o uruchomieniu forum, na którym klienci będą mogli wymieniać się wiedzą i doświadczeniem oraz gdzie znajdą pomoc. Aktywne fora są bogate w treści, dzięki czemu mają dużą szansę wyświetlać się na wysokich pozycjach w Google. Następnie „wystarczy” ściągnąć takiego użytkownika do sklepu. Jeśli natomiast takie forum już istnieje, nie zakładaj jego klona, tylko udzielaj się na nim. - Powiadomienia push
Powiadomienia to stosunkowo młody kanał promocji, ale bardzo pomocny w sklepie internetowym. Nie zapominaj tylko o pracy nad współczynnikiem konwersji – wiele z kanałów pozyskiwania ruchu mogłoby się opłacać, gdyby tzw. konwersja w sklepie była większa. Na przykład marketing automation dzięki SALESmanago - Allegro
Coraz trudniej sprowadzić klientów z Allegro do swojego sklepu, ale jeśli sprzedajesz produkty kupowane cyklicznie, możesz próbować zachęcić ich do kolejnego zakupu bezpośrednio.