Jak wypromować sklep internetowy

Jak wypromować sklep internetowy

Uruchamiasz pierwszy sklep internetowy, ale nie wiesz, jak go pokazać światu? Przejdź z nami 13 poniższych kroków, które ułatwią ci start w branży e-commerce.

  1. Kampanie AdWords
  2. Jeżeli zamierzasz sprzedawać produkty, które są wyszukiwane w Google, pomyśl o kampaniach AdWords. Nasze doświadczenie pokazuje, że warto zacząć od kampanii produktowych oraz standardowych w sieci wyszukiwania. Jeśli brakuje ci czasu i chęci, by to zrobić – na platformie Shoper jesteśmy w stanie uruchomić i zrealizować odpowiednią kampanię za ciebie.
    https://www.shoper.pl/shoper-kampanie/

    Więcej o kampaniach AdWords znajdziesz na nagraniu z naszego webinaru
    https://www.youtube.com/watch?v=KZBA1to2t0U oraz materiałach Google.
    https://support.google.com/adwords/?hl=pl

  3. Porównywarki cen
  4. Bo jeśli AdWords, to też porównywarki cen. W zależności od kosztów kliknięcia i poziomu współczynnika konwersji, jeden z tych kanałów może być bardziej lub mniej opłacalny. W Polsce dominują Ceneo, Okazje.info, Skąpiec, Nokaut. Wszystkich możesz użyć w sklepie internetowym Shoper. https://www.shoper.pl/help/artykul/integracja-z-porownywarkami-cenowymi/

  5. SEO
  6. Optymalizacja i pozycjonowanie to jedne z najtrudniejszych elementów na drodze do promocji sklepu. Czynników wpływających na SEO jest sporo, wiele z nich nie jest zależnych od samego sklepu, a np. od algorytmów i ustawień usług Google, dlatego najlepiej posiłkować się w tej kwestii pomocą specjalistów. Sklepy na platformie Shoper są co prawda dostosowane do wymagań technicznych Google, ale trzeba jeszcze zadbać o dobre treści (content) oraz wartościowe linki. W tym mogą pomóc liczne agencje i firmy świadczące wsparcie z zakresu optymalizacji i pozycjonowania.

    Przeczytaj więcej:
    https://www.shoper.pl/2016/07/15/sklep-internetowy-dobra-pozycja-o-czym-warto-pamietac/
    https://www.shoper.pl/2015/10/20/jak-pisac-dobre-opisy-produktow-w-sklepie-internetowym/

  7. Social media
  8. Pewne branże, jak np. odzież, rękodzieło, własna marka, produkty trudne do porównania, lepiej sprzedają się w mediach społecznościowych niż w Google czy porównywarkach. Najpopularniejsze kanały to Facebook, Instagram, Pinterest, YouTube (tu można pokazywać m.in. testy, prezentacje produktów / unboxingi, porównania). Facebook na przykład daje możliwość kierowania według kryteriów niedostępnych w sieci Google.

    https://www.shoper.pl/2014/11/20/lajkuj-cwierkaj-przypinaj-facebook-instagram-sklepie-internetowym/
    https://www.shoper.pl/help/artykul/aplikacja-facebook-dynamic-ads/

  9. E-mail marketing
  10. Agencje zajmujące się wysyłką mailingów dysponują wieloma bazami, wśród których możesz znaleźć potencjalnych klientów. Ale jeśli masz dobry pomysł na biznes i jesteś w stanie zainteresować nim dużą grupę osób i ściągnąć ich na stronę sklepu np. przez Facebooka, skuteczny e-mail marketing, oferując im zapis do sklepowego newslettera, możesz prowadzić też na własną rękę.

    https://www.shoper.pl/2016/06/10/e-mail-marketing-e-sklepie-czyli-przepis-skuteczna-kampanie/

  11. Blog
  12. Dzięki wysokiej jakości treściom masz szansę pojawić się wysoko w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Na treści poradnikowe konkurencja może być mniejsza niż na typowo sprzedażowe. Można także promować powstałe wpisy reklamami AdWords, tutaj również koszt – wyrażony kosztem kliknięcia – powinien być niższy.

    https://www.shoper.pl/2015/03/03/bloguj-inspiruj-motywuj-zakupow/

  13. Display (w tym remarketing)
  14. Reklama w portalach internetowych nie jest tania, dlatego na początku łatwiej będzie uruchomić reklamy graficzne w sieci Google, gdzie nie ma minimalnych wymagań budżetowych. Uzupełnieniem działań skierowanych do nowych użytkowników może być remarketing, czyli reklamy pokazywane użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili witrynę twojego sklepu.

    https://www.shoper.pl/2017/04/21/angazuj-przekonuj-sprzedawaj-czyli-jak-robic-dobry-remarketing/

  15. Współpraca z blogerami/vlogerami, serwisami www
  16. Znasz jakiegoś popularnego blogera, stylistkę albo ktoś ze znajomych prowadzi kanał na YouTube? Skorzystaj z ich pomocy. Dziś blogerzy czy vlogerzy mogą się pochwalić bardzo dużymi zasięgami oraz silnym wpływem na decyzje zakupowe ich czytelników/widzów. Warto więc ich wykorzystać do promocji własnego biznesu.

    Podobnie rzecz się ma z serwisami i portalami internetowymi, na których mogą się pojawić wzmianki/artykuły/wywiady na temat twojego sklepu. Wszystko zależy od tego, co sprzedajesz i kogo to może zainteresować. W każdym razie nie czekaj, aż ktoś się z tematem zgłosi do ciebie – działaj samodzielnie i kontaktuj się z nimi choćby przez Facebooka.

  17. Agregatory ofert
  18. Serwisy takie, jak Domodi, Allani, Homebook to miejsca, w których – o ile tylko pasujesz do nich ze swoją ofertą – także możesz sprzedawać i promować produkty. Własny sklep internetowy niech będzie głównym kanałem sprzedaży, ale nie musi być wcale jedynym.

  19. Współpraca z serwisami tematycznymi
  20. Można kupować bannery na portalach, ale małym firmom zdecydowanie lepiej trafić w bardziej konkretną grupę odbiorców. Twoja oferta skierowana jest do młodych mam? Z pewnością znajdziesz serwisy, które skupiają właśnie takie osoby.

  21. Forum
  22. Rozpoczynasz sprzedaż produktu, który ma szansę zebrać społeczność nim zainteresowaną? Pomyśl o uruchomieniu forum, na którym klienci będą mogli wymieniać się wiedzą i doświadczeniem oraz gdzie znajdą pomoc. Aktywne fora są bogate w treści, dzięki czemu mają dużą szansę wyświetlać się na wysokich pozycjach w Google. Następnie „wystarczy” ściągnąć takiego użytkownika do sklepu. Jeśli natomiast takie forum już istnieje, nie zakładaj jego klona, tylko udzielaj się na nim.

  23. Powiadomienia push
  24. Powiadomienia to stosunkowo młody kanał promocji, ale bardzo pomocny w sklepie internetowym. Nie zapominaj tylko o pracy nad współczynnikiem konwersji – wiele z kanałów pozyskiwania ruchu mogłoby się opłacać, gdyby tzw. konwersja w sklepie była większa. Na przykład marketing automation.

    https://www.shoper.pl/2016/11/30/nowe-mozliwosci-twojego-sklepu-integracja-salesmanago/

  25. Allegro
  26. Coraz trudniej sprowadzić klientów z Allegro do swojego sklepu, ale jeśli sprzedajesz produkty kupowane cyklicznie, możesz próbować zachęcić ich do kolejnego zakupu bezpośrednio.

    Czy artykuł okazał się pomocny?
    TAK
    NIE

    W jaki sposób możemy poprawić jakość tego artykułu?

    + = Udowodnij, że nie jesteś robotem 🙂