Wypróbuj za darmo

    Strefy dostaw

    Platforma Shoper umożliwia utworzenie strefy dostaw, dzięki czemu będziemy mogli ograniczyć dostawę dla konkretnego kraju, zestawu krajów lub kodów pocztowych.

    Aby edytować strefy dostaw, należy przejść do zakładki:

    Ustawienia > Obsługa zamówień > Strefy dostaw

    Domyślnie system przyporządkował trzy strefy dostaw:

    • Polska
    • Reszta świata
    • Unia Europejska
      Konfiguracja > Sprzedaż > Strefy dostaw

    Strefy w każdej chwili, można usunąć lub edytować.

    Jeżeli dana strefa, została dowiązana do konkretnej dostawy, nie będzie wówczas możliwości jej usunięcia. Aby ją bezwzględnie usunąć należy najpierw odwiązać ją od konkretnej dostawy.

    Aby usunąć strefę dostawy, należy przejść do:

    Dodawanie stref dostaw

    1. Aby dodać własną strefę dostaw, należy kliknąć na ikonę “dodaj strefę”
      Konfiguracja > Sprzedaż > Strefy dostaw > Dodaj strefę dostaw
    2. W następnym kroku, zdefiniuj nazwę strefy oraz tryb (Kraje / Kody pocztowe w kraju*)*W przypadku trybu: “kody pocztowe w kraju” należy również określić kraj w którym obowiązywać będzie ograniczenie dostawy.

    Tryb: kraje

    1. Wybierz kraje, które mają wchodzić w skład strefy (wybór będzie możliwy po zapisaniu zmian, gdy wpiszesz nazwę grupy i wybierzesz tryb kraje):
    2. Zapisz zmiany
      Konfiguracja > Sprzedaż > Strefy dostaw > Dodaj strefę dostaw

    Jeżeli po wyborze kraju wysyłki, wyświetlony zostanie komunikat o treści: „Store administrator has not defined a shipping method that meets the criteria of your order.” – oznacza to, że dostępne dostawy oraz za czym idzie strefy dostaw, nie umożliwiają wysyłki do tego kraju.

    Tryb: kody pocztowe w kraju

    1. Wybierz kraj, w którym obowiązywać będzie ograniczenie dostawy
    2. Wprowadź kod pocztowy, akceptowany w obrębie danej strefy. Kodów pocztowych może być wiele.
    3. Zapisz
      Konfiguracja > Sprzedaż > Strefy dostaw > Dodaj strefę dostaw

    Do definicji stref możesz użyć znaków specjalnych. „?” zastępuje jeden znak (cyfra lub litera), „*” zastępuje dowolną ilość znaków (cyfry lub litery).

    Na przykład:

    31-14? oznacza kody pocztowe od 31-140 do 31-149 (centrum Krakowa)

    31-* oznacza wszystkie kody zaczynające się na 31 (tu: cały Kraków)

    Przypisanie strefy dostawy do konkretnej formy dostawy

    1. Przejdź do edycji konkretnej dostawy: Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy
      Konfiguracja > Sprzedaż > Dostawy
    2. W danych podstawowych odszukaj sekcję strefy dostaw i przypisz konkretną strefę.
      Konfiguracja > Sprzedaż > Dostawy
    3. Kliknij zapisz aby zakończyć edycję.

    Przetestuj sklep internetowy
    Shoper przez 14 dni za darmo

    Podając maila akceptujesz Regulamin i Politykę Prywatności