Szyfrowanie SSL

Ostatnia aktualizacja: 24 kwietnia 2024

Oprogramowanie sklepu umożliwia przesyłanie danych pomiędzy klientem sklepu a serwerem w bezpiecznym kanale SSL (Secure Socket Layer). Aby oprogramowanie sklepu mogło korzystać z połączenia bezpiecznego, dla domeny sklepu należy wykupić certyfikat SSL, który musi zostać zainstalowany na serwerze, na którym pracuje sklep.

Działanie certyfikatu SSL w sklepie internetowym

Certyfikat SSL między innymi:

  • szyfruje i tym samym chroni dane klienta na stronie sklepu,
  • pozytywnie wpływa na pozycjonowanie sklepu,
  • wzbudza u klienta poczucie bezpieczeństwa i zaufanie do sklepu,
  • konieczny jest do prowadzenia kampanii reklamowych: Google Ads oraz Facebook Ads.

Witryna posiadająca certyfikat SSL oznaczona jest symbolem zamkniętej kłódki, po kliknięciu której zobaczysz komunikat o bezpiecznym połączeniu

Przeglądarka internetowa > Szyfrowanie SSL
Rys.1. Przykładowy widok szyfrowania SSL
Przeglądarka internetowa > Szyfrowanie SSL
Rys.1. Przykładowy widok szyfrowania SSL

Instalacja certyfikatu SSL w sklepie internetowym Shoper

Kup certyfikat SSL na stronie: Zabezpiecz domenę certyfikatem SSL

lub z poziomu Panelu administracyjnego sklepu w sekcji menu: Ustawienia > Ogólne > Domeny > Kup certyfikat SSL (komunikat będzie widoczny przy domenie, dla której chcesz zakupić certyfikat SSL).

Certyfikat SSL zostanie zainstalowany przez naszych administratorów najpóźniej następnego dnia roboczego (po zaksięgowaniu wpłaty).

Otrzymasz powiadomienie e-mail o zakończonej instalacji certyfikatu SSL na twoim sklepie. Jeśli posiadasz domenę kupioną poza Shoper, to instalacja certyfikatu będzie możliwa dopiero po poprawnym przekierowaniu domeny na nasze adresy DNS.

Dane naszych adresów DNS znajdziesz w poniższym artykule:

Jeżeli posiadasz własny certyfikat SSL, możemy zainstalować go w ramach jednorazowej opłaty 250 zł netto – skontaktuj się w tej sprawie z nami na adres: pomoc@shoper.pl.

Włączanie obsługi HTTPS z poziomu Panelu administracyjnego sklepu

Aktywacja HTTPS w przypadku wykupienia certyfikatu SSL w Shoper, wykonywana jest przez osobę instalującą certyfikat.

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Upewnij się, że domena chroniona certyfikatem jest domeną główną sklepu w: Ustawienia (A) > Ogólne (B) > Domeny (C).

Panel administracyjny > Ustawienia > Ogólne > DomenyRys. 2. Sprawdź certyfikat dla domeny
Panel administracyjny > Ustawienia > Ogólne > DomenyRys. 2. Sprawdź certyfikat dla domeny

Przejdź do zakładki: Ustawienia (A) > Zaawansowane (B) > Bezpieczeństwo (C) i ustaw Obsługa HTTPS (D) na: wszędzie.
Panel administracyjny > Ustawienia > Zaawansowane > Bezpieczeństwo
Rys. 3. Włącz obsługę HTTPS
Panel administracyjny > Ustawienia > Zaawansowane > Bezpieczeństwo
Rys. 3. Włącz obsługę HTTPS
Potwierdź zmiany klikając: ZAPISZ (E) u dołu strony.

Od tej pory logowanie do sklepu oraz połączenie np. z aplikacji zewnętrznych powinno odbywać się tylko z domeny chronionej certyfikatem.

Przeglądarka internetowa > Adres witryny > Zabezpieczenie HTTPS
Rys. 4. Widok zabezpieczenia HTTPS
Przeglądarka internetowa > Adres witryny > Zabezpieczenie HTTPS
Rys. 4. Widok zabezpieczenia HTTPS

Wideo: domeny w sklepie Shoper

Informacje o domenach oraz certyfikacie SSL omówiliśmy w filmie instruktażowym na naszym kanale YouTube.

Wideo poradnik: jak kupić domenę internetową i certyfikat SSL w Shoper?
Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Co oferuje certyfikat SSL?
  • Jak kupić i zainstalować certyfikat SSL na stronie sklepu internetowego Shoper?
  • Jak aktywować obsługę HTTPS w sklepie po wykupieniu certyfikatu SSL?
  • Wideo poradnik: jak zarządzać domenami i certyfikatem w sklepie internetowym?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności