Shoper

Centrum prasowe

Centrum prasowe Raporty Shoper

Raport: dewocjonalia w sklepach internetowych

Sklepy oferujące asortyment religijny notują systematyczne wzrosty sprzedaży, a popularność zdobywają nowe typy produktów, takie jak gry i akcesoria z motywami religijnymi. Sprawdziliśmy, w którym kierunku zmierza rynek dewocjonaliów.

Rynek dewocjonaliów – z pozoru bardzo konserwatywny i tradycjonalistyczny, w rzeczywistości elastycznie reaguje na oczekiwania kupujących. W każdej kategorii rynkowej obserwujemy regularne pojawianie się nowych grup produktów – tak, jak i tutaj. W niektórych branżach dzieje się to raz do roku, w innych – co kilka miesięcy. Już dziś 48 proc. polskich internautów kupuje w sieci i zwraca uwagę na towary niestandardowe.

Najpopularniejszą kategorią produktową w e-sklepach z artykułami religijnymi są wszelkiego typu gadżety: linijki z hasłami religijnymi, bransoletki żelowe, zakładki do książek, naklejki, kubki, smycze, gry dla dzieci i dorosłych, a nawet podkładki pod mysz komputerową. Typowe dewocjonalia, takie jak różańce, biżuteria religijna, przybory modlitewne, książki, Pismo Święte, oraz „poważne” artykuły kościelne – przedmioty mszalne czy świece – pod względem liczby transakcji zajmują dalsze miejsca.

Na przełomie czerwca i lipca 2016 r. wartość sprzedaży w sklepach oferujących asortyment religijny, działających na platformie Shoper wyniosła ponad 167 tys. zł, podczas gdy rok temu było to 134 tys.

Najwyższe wyniki sprzedażowe branża odnotowuje na wiosnę, co ma związek z organizowanymi w tym okresie uroczystościami pierwszej komunii. W kwietniu 2016 r. sklepy internetowe z dewocjonaliami, działające na platformie Shoper, odnotowały łącznie przychody w wysokości ponad 285 tys. zł – o 70 proc. więcej niż w tym samym czasie rok wcześniej. Wzrost obrotów branża notuje też pod koniec roku, przed Bożym Narodzeniem.

Po więcej ciekawostek odsyłamy już do RAPORTU