Facebook: Facebook Business Extension i API konwersji
API konwersji to narzędzie biznesowe Facebooka, które umożliwia udostępnianie kluczowych zdarzeń lub działań klientów bezpośrednio z serwera sklepu do serwera Facebooka. Dzięki bezpośredniemu powiązaniu twojej strony z pikselem Facebooka w ramach wtyczki FBE2, pomiar kampanii reklamowych na Facebooku i śledzenie ich wyników są łatwiejsze i dokładniejsze.
Dzięki API konwersji zyskujesz:
- więcej sposobów pomiaru działań klientów, a co za tym idzie np. dokładniejsze raportowanie liczby dokonanych zakupów
- większą precyzję informacji wysyłanych do targetowania, pomiaru i optymalizacji przy jednoczesnym korzystaniu z piksela
- deduplikację zdarzeń, czyli wykluczenie powielonych konwersji mających wcześniej miejsce np. po odświeżeniu strony
- kontrolę nad udostępnionymi danymi
Więcej informacji na temat API konwersji przeczytasz na oficjalnej stronie Facebooka tutaj.
Shoper oferuje gotową integrację z API konwersji Facebooka.
Jeżeli skonfigurujesz API konwersji, dodatkowa instalacja i konfiguracja dedykowanej aplikacji Facebook Pixel lub wdrażanie go w ramach integracji własnych nie są wskazane, ponieważ wtyczka FBE2 obsługuje zarówno piksel jak i API konwersji (zdarzenie purchase – zakup). Instalacja dodatków może spowodować podwójne zliczanie zdarzeń.
Konfiguracja integracji
- W panelu administracyjnym sklepu przejdź do zakładki Dodatki i integracje > Inne integracje
- Odszukaj integrację Facebook for Shoper (FBE2) i kliknij KONFIGURUJ
- Zapoznaj się z opisem integracji, kliknij POŁĄCZ Z FACEBOOKIEM i postępuj zgodnie ze wskazówkami wyświetlającymi się na ekranie
- Po skonfigurowaniu połączenia w sklepie zobaczysz widok z potwierdzeniem aktywacji