Aplikacja: Facebook Pixel & Dynamic Ads – kampanie remarketingowe (Pixel Facebook)
Dzięki aplikacji przygotujesz kampanię remarketingową adresowaną do wszystkich użytkowników, którzy odwiedzili twoją stronę lub przeglądali konkretne produkty. Aplikacja wyśle do Facebooka informacje o akcjach wykonanych przez konkretnego użytkownika i dopasuje do niego kreacje reklamowe z wcześniej zdefiniowanych przez ciebie wzorów. Z aplikacją Facebook Pixel & Dynamic Ads możesz zintegrować twój sklep internetowy z kodem traktującym Facebooka oraz pobrać link z plikiem XML, do wykorzystania w dynamicznych reklamach produktowych.
Instalacja aplikacji
- Zaloguj się do panelu administracyjnego sklepu
- Przejdź do zakładki Dodatki i integracje > Aplikacje
- Znajdź aplikację Facebook Pixel & Dynamic Ads a następnie kliknij ZAINSTALUJ
- Zapoznaj się z działaniem aplikacji, zaakceptuj regulamin usługi App Store i kliknij Instaluj
Konfiguracja aplikacji
- Przejdź do zakładki Dodatki i integracje > Moje aplikacje
- Kliknij w ikonę konfiguracji aplikacji
- W tym miejscu wklej Pixel ID pobrany z Facebooka i zapisz
Przed konfiguracją aplikacji upewnij się, że uruchomiony został moduł Facebook Catalog Feed. Moduł uruchomisz w Dodatki i integracje > Inne integracje > Facebook Catalog Feed
Pomocne informacje
- Zanim uruchomisz swoją kampanię upewnij się, że reklamowane produkty będą zgodne z polityka reklamową Facebooka: kliknij
- Aby uruchomić reklamę będziesz potrzebować:
- Stronę na Facebooku z dostępem administracyjnym
- Konto Business Manager: kliknij
- Konto reklamowe na Facebooku
- Więcej informacji na temat uruchamiania reklamy dynamicznej znajdziesz pod adresem: kliknij
Jak utworzyć katalog produktów?
- W witrynie business.facebook.com najedź na pozycję Ustawienia firmowe
- W zakładce Ustawienia firmy wybierz opcję menu Katalogi produktów i kliknij Dodaj nowy katalog produktów
- Postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie
- W trakcie konfiguracji należy podać adres URL do pliku z XML z katalogiem produktów. Znajdziesz go w panelu administracyjnym sklepu, w Zwiększaj sprzedaż > Porównywarki cen, na pozycji numer 13
Pamiętaj, że produkty ze sklepu znajdą się w pliku gdy będą aktywne, będą miały wybranego producenta oraz określony termin wysyłki. Elementy te ustawisz w edycji produktów w Obsługa sklepu > Produkty.
Gdzie mogę znaleźć swój pixel konwersji?
- Zaloguj się na swoje konto w Facebook Business Manager
- Otwórz link: kliknij
- Pixel ID będzie widoczny w środkowej części strony