Konfiguracja Klarna w sklepie Shoper

Ostatnia aktualizacja: 19 maja 2024

Z tej instrukcji dowiesz się jak poprawnie skonfigurować płatności odroczone Klarna ze sklepem Shoper oraz poznasz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Czym jest Klarna?

Klarna to szwedzki bank dostarczający znane na całym świecie płatności odroczone. To także międzynarodowa instytucja finansowa, której usługi znane są w 45 krajach. Z usług Klarna korzysta ponad 150 mln kupujących i ponad 500 tys. sprzedawców na całym świecie.

„Zapłać za 30 dni” to jedna z najbardziej rozpoznawalnych usług finansowych w e-commerce, która dzięki integracji Klarna i Shoper może być dostępna także w twoim sklepie.

Kupujący korzystający z płatności Klarna ma 30 dni na uregulowanie płatności bez ponoszenia dodatkowych opłat czy prowizji. Ty natomiast otrzymujesz środki od razu po wysłaniu towaru zamówionego przez kupującego.

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Utwórz konto sprzedawcy w Klarna i podpisz umowę.
Połącz swój sklep z odroczonymi płatnościami Klarna.

Czego wymaga Klarna, aby aktywować integrację w Shoper?

Konfiguracja integracji w oprogramowaniu Shoper wymaga założenia konta sprzedawcy w Klarna. Aby aktywować integracje w Shoper, najpierw musisz utworzyć konto sprzedawcy w Klarnie oraz podpisać umowę. Wszystkich formalności możesz dokonać na oficjalnej stronie: Dołącz do Klarna.

Aktywacja usługi w sklepie Shoper wymaga podania danych uwierzytelniających, które otrzymasz dopiero po zamknięciu formalności z Klarną i wygenerowaniu ich w Panelu Klarny.

Co ma zrobić klient, aby użyć formy płatności Klarna?

Klient dokonujący zakupu w twoim sklepie, chcąc skorzystać z formy płatności Klarna, również musi posiadać aktywne konto klienta w serwisie Klarna.

WAŻNE! Klient, który nigdy nie kupował za pomocą Klarny, a który wybierze tę formę płatności, zanim dokończy zakup zostanie poproszony o założenie konta w Klarnie oraz instalację aplikacji na swoim telefonie. Po zakończeniu rejestracji i akceptacji Klarny klient będzie mógł dokończyć płatność

Rejestracja nowego konta kupującego możliwa jest na głównej stronie: Klarna.

Informacje o materiałach reklamowych dla kupujących uzyskasz bezpośrednio od Klarny.

FAQ dla kupującego za pomocą Klarny dostępny jest do pobrania na stronie: Klarna.Docs.

Konfiguracja płatności odroczonych Klarna w Shoper

Do poprawnej konfiguracji i aktywacji płatności Klarna w sklepie Shoper konieczne jest założenie konta sprzedawcy w panelu Klarna oraz podpisanie umowy z Klarna.

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki: Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Formy płatności (C). Przy płatności: Klarna kliknij przycisk: AKTYWUJ (D) po prawej stronie.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Klarna
Rys 1. Włącz usługę: Zapłać za 30 dni od Klarny w sklepie Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Klarna
Rys 1. Włącz usługę: Zapłać za 30 dni od Klarny w sklepie Shoper.
W kolejnym kroku wybierz domenę, dla której chcesz skonfigurować usługę i kliknij: Skonfiguruj usługę.

WAŻNE! Nie możesz aktywować usługi Klarna „Zapłać za 30 dni” dla domeny roboczej. Musisz wybrać domenę docelową przypisaną dla danej wersji językowej.

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Klarna > Konfiguracja
Rys 2. Przejdź do konfiguracji płatności Klarna dla sklepu Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Klarna > Konfiguracja
Rys 2. Przejdź do konfiguracji płatności Klarna dla sklepu Shoper.
Przygotuj dane dostępowe z Panelu Klarny. Zarejestruj się na głównej stronie Klarna (jeśli masz już swoje konto, zaloguj się do niego). Następnie w Panelu Klarny przejdź do zakładki: Ustawienia i wygeneruj nowe dane uwierzytelniające dla wybranej domeny.

WAŻNE! Dla każdej domeny aktywowanej w sklepie należy wygenerować w Panelu Klarny unikalną: Nazwę użytkownika (UID) i Hasło. Jeśli użyjesz tych samych danych dla więcej niż jednej domeny, usługa nie będzie działać na żadnej z nich.

Następnie w: Ustawieniach konta wprowadź: Nazwę użytkownika (A) i Hasło (B) we właściwe pola i Zapisz (C) zmiany.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Klarna > Konfiguracja > Ustawienia konta
Rys 3. Wprowadź dane uwierzytelniające z Panelu Klarna.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Klarna > Konfiguracja > Ustawienia konta
Rys 3. Wprowadź dane uwierzytelniające z Panelu Klarna.
Zapoznaj się z komunikatem dotyczącym zasad korzystania z Klarna przez sklep Shoper. Aby przejść dalej, kliknij: OK, ROZUMIEM.
Zasady korzystania z Klarny przez sklepy Shoper
Rys 4. Znajdź zasady korzystania z Klarny w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Zasady korzystania z Klarny przez sklepy Shoper
Rys 4. Znajdź zasady korzystania z Klarny w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Następnie uzupełnij konfigurację w pozostałych zakładkach. Znajdziesz je pod opcją: Edytuj konfigurację na liście domen skonfigurowanych w Klarna.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Klarna > Edycja konfiguracji
Rys 5. Dokończ konfigurację Klarny dla sklepu Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Klarna > Edycja konfiguracji
Rys 5. Dokończ konfigurację Klarny dla sklepu Shoper.

W zakładce: Dane podstawowe (A):

  • wprowadź nazwę płatności (B). Będzie widoczna w koszyku na liście form płatności dostępnych dla kupujących,
  • włącz: Aktywność (C) tej formy płatności,
  • wybierz waluty (D), dla których ma być obsługiwana płatność (Dostępne waluty: EUR, USD, SEK, DKK, GBP, CHF, CAD, NZD, AUD, RON, CZK, HUF),
  • możesz edytować komunikaty (E) wyświetlane po złożeniu zamówienia.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Klarna > Konfiguracja > Dane podstawowe
Rys 6. Podaj nazwę, aktywuj usługę w sklepie, zaznacz obsługiwane waluty i edytuj komunikaty po złożeniu zamówienia.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Klarna > Konfiguracja > Dane podstawowe
Rys 6. Podaj nazwę, aktywuj usługę w sklepie, zaznacz obsługiwane waluty i edytuj komunikaty po złożeniu zamówienia.

Aby wprowadzić zmiany, kliknij przycisk: ZAPISZ.

W zakładce: Wygląd płatności w sklepie (A) możesz zdecydować, jakiego typu banery będą wyświetlane na stronie sklepu. Do wyboru masz statyczne banery (B) ze stałym, domyślnym hasłem oraz banery dynamiczne, których wygląd i treści będą zmieniały się automatycznie.

Rekomendujemy stosowanie dynamicznych banerów, ponieważ ich wygląd oraz treści będą zawsze aktualne i zgodne z wymogami formalnymi niezależnie od rynku, na którym sprzedaje sklep.

Jeśli chcesz używać dynamicznych banerów, zaznacz opcję Automatycznie podmieniaj grafiki (zmieni się ich wygląd i hasło na banerze) (C), a następnie uzupełnij pole Identyfikator (Data client) ID (D).

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Klarna > Konfiguracja > Wygląd płatności w sklepie
Rys 7. Wybierz sposób wyświetlania logo i baneru od Klarna na stronie sklepu.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Klarna > Konfiguracja > Wygląd płatności w sklepie
Rys 7. Wybierz sposób wyświetlania logo i baneru od Klarna na stronie sklepu.

Zawartością tego pola będzie krótki skrypt (C), który znajdziesz i pobierzesz w panelu Klarna w zakładce: Wysyłanie wiadomości w witrynie (A) > Instalacja (B).

Panel Klarna > Wysyłanie wiadomości w witrynie > Instalacja > Skrypt
Rys 8. Znajdź skrypt do skopiowania w Panelu Klarna.
Panel Klarna > Wysyłanie wiadomości w witrynie > Instalacja > Skrypt
Rys 8. Znajdź skrypt do skopiowania w Panelu Klarna.

Po wklejeniu kodu pojawią się wersje baneru dynamicznego do wyboru. Wybierz jeden i kliknij: ZAPISZ.

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Klarna > Konfiguracja > Wygląd płatności w sklepie
Rys 9. Wybierz opcję: Automatycznie podmieniaj grafiki (zmieni się ich wygląd i hasło na banerze).
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Klarna > Konfiguracja > Wygląd płatności w sklepie
Rys 9. Wybierz opcję: Automatycznie podmieniaj grafiki (zmieni się ich wygląd i hasło na banerze).

Jeśli chcesz używać statycznych banerów, zaznacz opcję: Pokaż podstawową wersję (z domyślnym hasłem na banerze) i wybierz jeden z trzech dostępnych kolorów.

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Klarna > Konfiguracja > Wygląd płatności w sklepie > Wersje kolorystyczne logo i banera
Rys 10. Zdecyduj, w jakiej wersji kolorystycznej chcesz wyświetlać logo i baner Klarny w swoim sklepie.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Klarna > Konfiguracja > Wygląd płatności w sklepie > Wersje kolorystyczne logo i banera
Rys 10. Zdecyduj, w jakiej wersji kolorystycznej chcesz wyświetlać logo i baner Klarny w swoim sklepie.

Na karcie produktu baner będzie wyglądał następująco:

Strona sklepu Shoper > Karta produktu > Baner płatności Klarna
Rys 11. Zobacz, jak prezentuje się baner usługi „Zapłać za 30 dni” na karcie produktu w przykładowym sklepie Shoper.
Strona sklepu Shoper > Karta produktu > Baner płatności Klarna
Rys 11. Zobacz, jak prezentuje się baner usługi „Zapłać za 30 dni” na karcie produktu w przykładowym sklepie Shoper.

koszyku baner będzie wyglądał następująco:

Strona sklepu Shoper > Koszyk > Płatność > Klarna
Rys 12. Sprawdź, jak wygląda baner Klarny podczas wyboru płatności w sklepie.
Strona sklepu Shoper > Koszyk > Płatność > Klarna
Rys 12. Sprawdź, jak wygląda baner Klarny podczas wyboru płatności w sklepie.

WAŻNE! Biały kolor banerów został przygotowany z myślą o sklepach, których kolorystyka jest inna niż biała. Jeśli ustawisz biały kolor baneru w sklepie, w którym tło jest koloru białego, to w koszyku baner Klarny zleje się z tłem i będzie niewidoczny.

W zakładce: Ustawienia konta Klarna Poland Sp. z o.o. możesz edytować dane uwierzytelniające dla domeny, dla której aktywowano usługę.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Klarna > Konfiguracja > Ustawienia konta
Rys 13. Edytuj dane dostępowe dla domeny, w której aktywna jest usługa „Zapłać za 30 dni”.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Klarna > Konfiguracja > Ustawienia konta
Rys 13. Edytuj dane dostępowe dla domeny, w której aktywna jest usługa „Zapłać za 30 dni”.
Nie zapomnij powiązać aktywowanej formy płatności z wybranymi formami dostawy. Przejdź do zakładki: Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Formy dostawy (C), edytuj formę dostawy, dla której chcesz udostępnić formę płatności Klarna „Zapłać za 30 dni”, zaznacz ją na liście form płatności (D), a następnie ZAPISZ (E) zmiany.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Klarna
Rys 14. Aktywuj płatność Klarna w odpowiedniej formie dostawy.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Klarna
Rys 14. Aktywuj płatność Klarna w odpowiedniej formie dostawy.
Jeśli wszystkie powyższe kroki wykonano poprawnie, to baner Klarny będzie widoczny na karcie produktu oraz na liście form płatności w koszyku. Otrzymasz także wiadomość powitalną e-mail od Shoper.pl z informacjami dodatkowymi nt. zasad i najlepszych praktyk korzystania z usługi.

Prawidłowa obsługa zamówień z płatnością Klarna

Poprawnie działająca integracja między Shoper, a Klarną oparta jest w dużej mierze o właściwe zarządzanie statusami zamówień złożonych w sklepie.

Jak wykonać zwrot środków za pomocą płatności Klarna?

Częste pytania dot. Klarna

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak działa usługa „Zapłać za 30 dni” w sklepie internetowym?
  • Jak przygotować się do włączenia integracji Klarna?
  • Kiedy klient może skorzystać z formy płatności Klarna?
  • Jak uruchomić usługę Klarna – Zapłać za 30 dni w sklepie?
  • Jak zarządzać statusami zamówień złożonych w sklepie Shoper?
  • Jakie pytania zadają sprzedawcy i klienci sklepu o płatnościach Klarna?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności