Konfiguracja Klarna w sklepie Shoper
Z tej instrukcji dowiesz się jak poprawnie skonfigurować płatności odroczone Klarna ze sklepem Shoper oraz poznasz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czym jest Klarna?
Klarna to szwedzki bank dostarczający znane na całym świecie płatności odroczone. To także międzynarodowa instytucja finansowa, której usługi znane są w 45 krajach. Z usług Klarna korzysta ponad 150 mln kupujących i ponad 500 tys. sprzedawców na całym świecie.
„Zapłać za 30 dni” to jedna z najbardziej rozpoznawalnych usług finansowych w e-commerce, która dzięki integracji Klarna i Shoper może być dostępna także w twoim sklepie.
Kupujący korzystający z płatności Klarna ma 30 dni na uregulowanie płatności bez ponoszenia dodatkowych opłat czy prowizji. Ty natomiast otrzymujesz środki od razu po wysłaniu towaru zamówionego przez kupującego.
Czego wymaga Klarna, aby aktywować integrację w Shoper?
Konfiguracja integracji w oprogramowaniu Shoper wymaga założenia konta sprzedawcy w Klarna. Aby aktywować integracje w Shoper, najpierw musisz utworzyć konto sprzedawcy w Klarnie oraz podpisać umowę. Wszystkich formalności możesz dokonać na oficjalnej stronie: Dołącz do Klarna.
Aktywacja usługi w sklepie Shoper wymaga podania danych uwierzytelniających, które otrzymasz dopiero po zamknięciu formalności z Klarną i wygenerowaniu ich w Panelu Klarny.
Co ma zrobić klient, aby użyć formy płatności Klarna?
Klient dokonujący zakupu w twoim sklepie, chcąc skorzystać z formy płatności Klarna, również musi posiadać aktywne konto klienta w serwisie Klarna.
WAŻNE! Klient, który nigdy nie kupował za pomocą Klarny, a który wybierze tę formę płatności, zanim dokończy zakup zostanie poproszony o założenie konta w Klarnie oraz instalację aplikacji na swoim telefonie. Po zakończeniu rejestracji i akceptacji Klarny klient będzie mógł dokończyć płatność
Rejestracja nowego konta kupującego możliwa jest na głównej stronie: Klarna.
Informacje o materiałach reklamowych dla kupujących uzyskasz bezpośrednio od Klarny.
FAQ dla kupującego za pomocą Klarny dostępny jest do pobrania na stronie: Klarna.Docs.
Konfiguracja płatności odroczonych Klarna w Shoper
Do poprawnej konfiguracji i aktywacji płatności Klarna w sklepie Shoper konieczne jest założenie konta sprzedawcy w panelu Klarna oraz podpisanie umowy z Klarna.
WAŻNE! Nie możesz aktywować usługi Klarna „Zapłać za 30 dni” dla domeny roboczej. Musisz wybrać domenę docelową przypisaną dla danej wersji językowej.
WAŻNE! Dla każdej domeny aktywowanej w sklepie należy wygenerować w Panelu Klarny unikalną: Nazwę użytkownika (UID) i Hasło. Jeśli użyjesz tych samych danych dla więcej niż jednej domeny, usługa nie będzie działać na żadnej z nich.
W zakładce: Dane podstawowe (A):
- wprowadź nazwę płatności (B). Będzie widoczna w koszyku na liście form płatności dostępnych dla kupujących,
- włącz: Aktywność (C) tej formy płatności,
- wybierz waluty (D), dla których ma być obsługiwana płatność (Dostępne waluty: EUR, USD, SEK, DKK, GBP, CHF, CAD, NZD, AUD, RON, CZK, HUF),
- możesz edytować komunikaty (E) wyświetlane po złożeniu zamówienia.
Aby wprowadzić zmiany, kliknij przycisk: ZAPISZ.
Rekomendujemy stosowanie dynamicznych banerów, ponieważ ich wygląd oraz treści będą zawsze aktualne i zgodne z wymogami formalnymi niezależnie od rynku, na którym sprzedaje sklep.
Jeśli chcesz używać dynamicznych banerów, zaznacz opcję Automatycznie podmieniaj grafiki (zmieni się ich wygląd i hasło na banerze) (C), a następnie uzupełnij pole Identyfikator (Data client) ID (D).
Zawartością tego pola będzie krótki skrypt (C), który znajdziesz i pobierzesz w panelu Klarna w zakładce: Wysyłanie wiadomości w witrynie (A) > Instalacja (B).
Po wklejeniu kodu pojawią się wersje baneru dynamicznego do wyboru. Wybierz jeden i kliknij: ZAPISZ.
Jeśli chcesz używać statycznych banerów, zaznacz opcję: Pokaż podstawową wersję (z domyślnym hasłem na banerze) i wybierz jeden z trzech dostępnych kolorów.
Na karcie produktu baner będzie wyglądał następująco:
W koszyku baner będzie wyglądał następująco:
WAŻNE! Biały kolor banerów został przygotowany z myślą o sklepach, których kolorystyka jest inna niż biała. Jeśli ustawisz biały kolor baneru w sklepie, w którym tło jest koloru białego, to w koszyku baner Klarny zleje się z tłem i będzie niewidoczny.
Prawidłowa obsługa zamówień z płatnością Klarna
Poprawnie działająca integracja między Shoper, a Klarną oparta jest w dużej mierze o właściwe zarządzanie statusami zamówień złożonych w sklepie.
- Więcej informacji: zarządzanie zamówieniami z płatnością Klarna
Jak wykonać zwrot środków za pomocą płatności Klarna?
Częste pytania dot. Klarna
Warto zapamiętać!
- Jak działa usługa „Zapłać za 30 dni” w sklepie internetowym?
- Jak przygotować się do włączenia integracji Klarna?
- Kiedy klient może skorzystać z formy płatności Klarna?
- Jak uruchomić usługę Klarna – Zapłać za 30 dni w sklepie?
- Jak zarządzać statusami zamówień złożonych w sklepie Shoper?
- Jakie pytania zadają sprzedawcy i klienci sklepu o płatnościach Klarna?