Shoper Płatności: Transakcje i zwroty
System Shoper Płatności pozwala na wykonywanie zwrotu środków. Aby to zrobić, należy postępować według instrukcji podanej w dalszej części artykułu. Więcej ogólnych informacji o zwrotach znajdziesz również w tym artykule.
UWAGA: Prowizja za wykonane transakcje nie jest zwracana!
Przeczytaj jak:
- Aktywować opcję zwrotów przez Shoper Płatności
- Wykonać zwrot do zamówienia opłaconego za pomocą Shoper Płatności
- Anulować zlecony zwrot
I. Aktywacja zwrotów przez Shoper Płatności
- Aby aktywować możliwość zwrotów przejdź do menu Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności
- Edytuj Shoper Płatności (przelew natychmiastowy)
- Włącz opcję obsługi zwrotów
II. Wykonywanie zwrotu przez Shoper Płatności oraz status transakcji
- Przejdź do menu Obsługa sklepu > Zamówienia
- W kolumnie akcje przy zamówieniu wybierz dla którego ma zostać wykonany zwrot, kliknij przycisk Edytuj
- Kliknij na zarządzanie transakcjami
- W oknie Szczegóły płatności pojawią się informacje o płatności oraz o jej realizacji, po rozwinięciu informacji wyśwetli się identyfikator transakcji
- Dla transakcji ze statusem zakończone możliwe jest wykonanie zwrotu
UWAGA: Zwrot możliwy jest jedynie wtedy, gdy na koncie administratora sklepu w Autopay znajduje się kwota wymagana do wykonania zwrotu!
Środki pieniężne za opłacone przez klientów transakcje, wysyłane są na wskazany przez ciebie w formularzu rachunek bankowy w modelu D+1, czyli najpóźniej do końca następnego dnia. Środki za transakcje realizowane w piątek, sobotę oraz niedzielę, powinny być widoczne na twoim rachunku bankowym w poniedziałek do godziny 18:00. Jeżeli wszystkie środki zostały przelane na twoje konto, saldo po stronie Autopay nie pozwoli ci na dokonanie zwrotu, chyba że pojawi się zamówienie, które pokryje wymaganą do zwrotu kwotę. - Uzupełnij dane formularza zwrotu towaru i zatwierdź zmiany przyciskiem Zwrot
- Po wykonaniu zwrotu pojawi się informacja wraz ze statusem transakcji, po rozwinięciu informacji, wyświetli się identyfikator transakcji zwrotu
UWAGA: Jeżeli sklep posiada środki do zwrotu, zwrot jest przyjmowany do realizacji od razu. Przeksięgowanie środków po stronie banku trwa do 48h, w przypadku kart płatniczych do 7 dni roboczych.
Jeżeli sklep nie posiada wystarczających na zwrot środków, realizacja zwrotu anulowana jest po 48h.
W pojedynczych przypadkach czas 48 h na zrealizowanie zwrotu może wydłużyć się, dlatego zwracaj uwagę na status transakcji – zwrot jest dokonany, kiedy status transakcji to zakończone.
Saldo uzupełniane jest na podstawie realizowanych zamówień. Jeżeli nie ma nowych zamówień w sklepie, to nie ma możliwości zrealizowania zwrotu. Kiedy pojawiają się nowe zamówienia saldo środków powiększa się. Przy jego użyciu można następnie zrealizować zwrot – kwota zostanie odliczona z przelewu rozliczeniowego. Nie ma możliwości odrębnego zasilenia salda w ramach usługi zwrotów Shoper Płatności.
III. Anulowanie zleconego zwrotu
Dopóki zwrot w zarządzaniu transakcjami danego zamówienia nie jest oznaczony jako zakończony jak na poniższym przykładzie
możesz anulować jego wykonanie w zarządzaniu transakcjami zamówienia, klikając ANULUJ w tym miejscu
Shoper Płatności omówiliśmy w wideoporadniku: