Autopay: Opis i konfiguracja płatności odroczonych PayPo

Ostatnia aktualizacja: 24 kwietnia 2024

Czym jest usługa PayPo?

Usługi PayPo to opcja na bezpieczne i wygodne płatności, które pozwalają kupującym w sklepie internetowym zapłacić za zakupy później. Dla nowych klientów PayPo dostępna jest usługa: PayPo – Zapłać za 30 dni, która umożliwia dokonanie spłaty do 30 dni od złożenia zamówienia bez dodatkowych kosztów. Klient powracający, który spłacił chociaż jedną transakcję w całości, może z kolei opłacić zamówienie w ciągu 30 dni lub w ratach.

Jak działa ta metoda płatności? Dodając produkty do koszyka, klient wybiera: PayPo jako formę płatności i potwierdza transakcję kodem SMS lub jednym kliknięciem w aplikacji mobilnej – bez logowania się do banku czy podawania numeru karty (za pierwszym razem podaje jedynie swoje dane). PayPo opłaca rachunek klienta w sklepie internetowym, dzięki czemu sprzedawca otrzymuje płatności od razu (płynność jest zachowana przez cały czas) i może przystąpić do realizacji zamówienia. Kupujący odbiera produkt, sprawdza go i podejmuje decyzję.

Z PayPo sklepy internetowe mogą sprzedawać więcej. Średnia wartość koszyka zakupowego z PayPo już po kilku miesiącach współpracy wzrasta aż o: 20-40%. Co więcej, możliwość opłacenia zakupów w późniejszym terminie pomaga uratować średnio 15-20% porzuconych koszyków. Klienci PayPo robią zakupy dwa razy częściej, a dodatkowo szybciej i łatwiej decydują się na nabycie produktów z wyższej półki czy w pierwszej cenie. Sklepy internetowe oferujące PayPo zyskują więc większą sprzedaż oraz nowych, lojalnych klientów – bez kosztownych inwestycji w reklamę lub inne działania marketingowe.

PayPo działa na rynku od 2016 roku i jest niekwestionowanym liderem usług BNPL w Polsce adresowanych do sklepów internetowych. Z tej usługi korzysta ponad milion kupujących w sieci. Możliwość zapłaty z PayPo oferuje już z kolei ponad 25 000 sklepów internetowych, a usługa płatności odroczonych coraz częściej oferowana jest również w sklepach stacjonarnych – zgodnie z koncepcją omnichannel.

PayPo możesz dodać do metod płatności w swoim sklepie internetowym na Shoper w kilku prostych krokach. Aby sprzedawać więcej i w pełni wykorzystać potencjał płatności odroczonych, po dodaniu PayPo w sklepie, zadbaj również o umieszczenie baneru reklamowego PayPo z CTA „Zapłać za 30 dni” na karcie produktu. Instrukcję dodania znajdziesz w artykule: Jak włączyć odpowiedni baner PayPo?

Warunki do uruchomienia płatności odroczonych w Shoper

Aby móc uruchomić usługę należy spełnić następujące warunki:

  • być aktualnym użytkownikiem Platformy Shoper,
  • posiadać zweryfikowane konto w: Shoper Płatności x Autopay, z zastrzeżeniem, że Weryfikacja kart płatniczych nie jest konieczna aby zarejestrować się w PayPo,
  • przejść pozytywnie weryfikację poprawności i kompletności danych, dokonywaną przez PayPo, w tym zaakceptować wymagane oświadczenia,
  • zaakceptować: Regulamin usługi, zawierając tym samym Umowę z PayPo.

Usługa PayPo nie jest dostępna dla sklepów internetowych z poniższych branż oraz prowadzonych przez następujące formy działalności:

  • Branże: alkohol, antyki, dzieła sztuki, aukcje, charytatywna, finanse, fundacja, gry online (nie hazard), loga, dzwonki do telefonu komórkowego, instytucje, karty/kody pre-paid/telekarty, kolekcjonerstwo, masowy wystawca faktur, numizmatyka rachunki, sektor publiczny, VOD, wyroby tytoniowe.
  • Formy działalności: stowarzyszenie, fundacja, spółdzielnia, instytucja publiczna, działalność nieewidencjonowana osoby fizycznej, jednostka samorządu terytorialnego, samorządowa instytucja kultury, przedsiębiorstwo państwowe, państwowa instytucja kultury, instytucja gospodarki budżetowej, instytut badawczy, kościelna osoba prawna lub jej jednostka, organizacyjna, przedsiębiorca zagraniczny.

Rejestracja w usłudze spowoduje przesłanie informacji zapisanych w formularzu Shoper Płatności x Autopay firmie PayPo sp. z o.o., w celu weryfikacji.

Jeżeli informacje przesłane w formularzu będą dla PayPo niewystarczające do przeprowadzenia procesu weryfikacji, wówczas może nastąpić kontakt ze strony PayPo w celu otrzymania dodatkowych informacji.

Decyzja o włączeniu usługi podejmowana jest zawsze przez PayPo sp. z o.o.

Aktywacja usługi Płatności odroczone PayPo w Shoper

Rejestracja w usłudze PayPo odbywa się poprzez edycję: formularza Shoper Płatności x Autopay. Jeżeli posiadasz aktywne konto w Płatnościach Shoper:

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Edytuj formę płatności: Shoper Płatności x Autopay (Przelew natychmiastowy).
Kliknij: PRZEJŹ DO EDYCJI poniżej.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Przelew natychmiastowy
Rys 1. Kliknij PRZEJDŹ DO EDYCJI, aby uruchomić PayPo
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Przelew natychmiastowy
Rys 1. Kliknij PRZEJDŹ DO EDYCJI, aby uruchomić PayPo
Przejdź do drugiego kroku formularza w górnej części strony lub poprzez kliknięcie u dołu strony przycisku Dalej.
Drugi krok formularza edycji Shoper Płatności
Rys 2. Przejdź do drugiego kroku formularza edycji Shoper Płatności
Drugi krok formularza edycji Shoper Płatności
Rys 2. Przejdź do drugiego kroku formularza edycji Shoper Płatności
Zaznacz opcję: Płatności odroczone PayPo.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Przelew natychmiastowy
Rys 3. Aktywuj Płatności odroczone PayPo, przesuwając suwak w prawo
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Przelew natychmiastowy
Rys 3. Aktywuj Płatności odroczone PayPo, przesuwając suwak w prawo

Jeżeli opcja nie jest wyświetlona, oznacza to, że forma prowadzonej przez ciebie działalności lub branża nie pozwala na rejestrację.

Aktywacja Płatności odroczonych PayPo poprzez zaznaczenie suwaka nie wiąże się z koniecznością wykonania przelewu weryfikacyjnego w wysokości 19 zł pod warunkiem, że żadne inne dane we wniosku nie są zmieniane.

Po zaznaczeniu opcji, należy zapoznać się z nowymi obowiązkowymi oświadczeniami, które będą musiały być zaznaczone (A), aby dyspozycja uruchomienia usługi została wysłana. Potwierdź zmiany klikając: ZAPISZ (B)
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Przelew natychmiastowy
Rys 4. Zaznacz wszystkie wymagane zgody i ZAPISZ zmiany
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Przelew natychmiastowy
Rys 4. Zaznacz wszystkie wymagane zgody i ZAPISZ zmiany

Oprócz oświadczeń związanych z akceptacją regulaminu, przetwarzaniem danych osobowych oraz tzw. przeciwdziałaniem praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (AML), poproszony zostaniesz o udzielenie upoważnienia do przekazania PayPo Sp. z o.o. jednorazowej informacji na temat rocznego obrotu swojego sklepu Informacja ta jest niezbędna, aby PayPo sp. z o.o. mogło w odpowiedni sposób przygotować się na potencjalną sprzedaż twojego sklepu.

Jeśli numer konta twojej firmy nie widnieje na: Białej liście podatników VAT to konieczne będzie wykonanie przelewu weryfikacyjnego w wysokości 1 zł. Przelew musi być wykonany z tego numeru konta, który został zadeklarowany we wniosku aktywacyjnym. Po weryfikacji wpłata w wysokości 1 zł jest zwracana na konto.

Jeżeli nie posiadasz aktywnej usługi Shoper Płatności, przejdź proces rejestracji zgodnie z tym artykułem(Jak ustawić Platności Shoper w swoim sklepie?). Dodatkowo aktywuj integrację z PayPo od razu podczas rejestracji w usłudze Shoper Płatności x Autopay. Po pozytywnym zweryfikowaniu przez Autopay, prośba o weryfikację zostanie przesłana do PayPo sp. z o.o.

O statusie rejestracji zostaniesz powiadomiony mailowo bezpośrednio przez PayPo sp. z o.o. Aktualna informacja o statusie konta jest dostępna również w edycji: Shoper Płatności x Autopay.

Po pozytywnym zweryfikowaniu konta w koszyku sklepu pojawi się forma płatności: PayPo Kup teraz, zapłać za 30 dni.

Prowizja i rozliczenie

Zgodnie z zapisami Regulaminu świadczenia Usług dla przedsiębiorców firmy PayPo, za zamówienia opłacone za pomocą tej formy PayPo będzie pobierało określoną prowizję.

Prowizja za transakcje przechodzące przez kanał PayPo jest częścią usługi Shoper Płatności x Autopay. Wysokość prowizji zależy od pakietu sklepu, zgodnie z informacją w: cenniku oprogramowania sklepu internetowego Shoper.

Jeżeli w ramach Shoper Płatności x Autopay posiadasz indywidualną stawkę prowizyjną, to wartość prowizji PayPo wciąż jest domyślnie ustawiona na wartość określoną dla danego abonamentu w cenniku.

Kiedy otrzymam pieniądze za zamówienie opłacone PayPo?

Rozliczenia za korzystanie z usługi odbywają się bezpośrednio z PayPo sp. z o.o. Środki z transakcji zostają wysłane zbiorczym przelewem wraz z raportem z transakcji następnego dnia roboczego, po zrealizowaniu transakcji przez klienta.

Przykładowa ścieżka transakcji z PayPo – Zapłać później?

Zwrot dla wybranego zamówienia z PayPo – Zapłać później

Jak skontaktować się z PayPo?

Powiązane artykuły nt. płatności PayPo w sklepie internetowym

Powiązane artykuły w pomocy dot. płatności odroczonych PayPo:

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak działa metoda płatności PayPo?
  • Jakie warunki należy spełnić, by uruchomić płatności odroczone?
  • Jak włączyć usługę PayPo w Panelu administracyjnym sklepu Shoper?
  • Na czym polega prowizja i rozliczenie za usługi PayPo?
  • Przykładowe zamówienie z wybraną formą płatności zapłać później
  • Jak wykonać zwrot zamówienia w sklepie internetowym Shoper?
  • Jak zadać pytanie pracownikowi PayPo?
  • Jakie artykuły zawierają inne przydatne informacje o płatności PayPo?
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności