Shoper Płatności: Konfiguracja płatności
UWAGA: czas akceptacji wniosków kartowych może się wydłużyć do 30 dni.
Akceptacja wniosków rejestracyjnych na obsługę płatności pay-by-link oraz BLIK pozostaje bez zmian i jest realizowana do 24 godzin od opłacenia przelewu weryfikacyjnego.
Shoper Płatności to zintegrowany ze sklepem, wygodny i bezpieczny system płatności elektronicznych. Twój klient może opłacić zamówienie wybierając spośród różnych metod płatności:
- przelew natychmiastowy (tzw. pay-by-link),
- karty płatnicze Visa, Maestro, MasterCard,
- BLIK,
- Google Pay, Apple Pay,
- płatności odroczone PayPo,
- raty Alior Banku.
Każdą z powyższych opcji płatności możesz aktywować w dowolnym czasie. Więcej informacji na temat Shoper Płatności znajdziesz tutaj.
Aktywacja sposobu płatności: Shoper Płatności
Warunkiem aktywacji płatności jest posiadanie w sklepie regulaminu sklepu, wzbogaconego zapisami przesłanymi przez operatora płatności (firmę Autopay) w toku ich aktywacji. Wymagania formalne aktywacji Shoper Płatności zostały opisane szczegółowo na tej stronie.
Dane firmowe we wniosku aktywacyjnym muszą być identyczne jak dane wprowadzone w CEIDG lub KRS (w zależności od rodzaju formy działalności). Zwróć szczególną uwagę na poprawne uzupełnienie danych beneficjentów. Szerzej o beneficjentach przeczytasz tutaj.
Aktywacja Shoper Płatności możliwa jest dla następujących form działalności gospodarczych:
- Jednoosobowa działalność gospodarcza
- Spółka cywilna
- Spółka partnerska
- Spółka jawna
- Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
- Spółka akcyjna
- Spółka komandytowa
- Spółka komandytowo-akcyjna
- Stowarzyszenie – minimum 12 miesięcy działalności
- Fundacja – minimum 12 miesięcy działalności
- Spółdzielnia
- Instytucja publiczna: organ administracji rządowej, organ samorządu terytorialnego lub organ egzekucyjny (gminy, urzędy)
- Działalność nieewidencjonowana osoby fizycznej, tzw. działalność nierejestrowana
- Jednostka samorządu terytorialnego
- Samorządowa instytucja kultury
- Przedsiębiorstwo państwowe
- Państwowa instytucja kultury
- Instytucja gospodarki budżetowej
- Instytut badawczy
- Kościelna osoba prawna lub jej jednostka organizacyjna
- Przedsiębiorca zagraniczny – wymagane posiadanie VAT EU
- Przejdź do zakładki Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności
- Kliknij przycisk AKTYWUJ na banerze Shoper Płatności
- Wprowadź poprawne dane do formularza
Pamiętaj, że wprowadzane dane muszą się zgadzać z stanem rzeczywistym. Błędne wprowadzenie danych może skomplikować proces weryfikacji Shoper Płatności.
W przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej w nazwie firmy należy wpisać imię i nazwisko właściciela firmy. Jeżeli we wniosku wpisujesz spółkę cywilną, to w nazwie należy dodatkowo wpisać imię oraz nazwisko beneficjentów spółki.
UWAGA: Bardzo ważne jest wskazanie aktywnie używanego maila kontaktowego – operator płatności z pewnością nawiąże ze sklepem kontakt mailowy właśnie na wskazany adres.
Pamiętaj, że dane z przelewu weryfikacyjnego na kwotę 19 zł muszą być zgodne z danymi zapisanymi w formularzu poniżej. W przypadku niezgodności danych nie będziesz mógł korzystać z Shoper Płatności. Kwota aktywacyjna jest bezzwrotna.
Zwróć szczególną uwagę na pole Adres URL sklepu. Wybierz w tym miejscu domenę internetową, która będzie docelowym adresem twojego sklepu. Nie wybieraj domeny roboczej, ponieważ jej wybranie spowoduje ograniczenie przez operatora liczby dostępnych metod płatności na sklepie. Jeśli w momencie aktywacji Shoper Płatności nie masz jeszcze podpiętej własnej domeny, to uzupełnij ten element i dopiero wtedy wróć do formularza aktywacyjnego. Zobacz, w jaki sposób zakupić nową domenę lub podłączyć do sklepu już istniejącą. Kliknij tutaj.
- Kliknij w link aktywacyjny, aby przejść do okna weryfikacji konta bankowego
- Aby zweryfikować podany w formularzu zgłoszeniowym numer konta bankowego, należy wykonać przelew aktywacyjny w kwocie 19 zł, za pośrednictwem dokładnie tego samego konta bankowego. Wpłacona kwota nie jest zwracana nadawcy.
Z powyższej listy banków wybierz swojego operatora. W przypadku braku wymaganego banku na liście, wybierz opcję Mam konto w innym banku. Następnie postępuj zgodnie z wskazówkami wyświetlanymi w po szczególnych etapach płatności.
W przypadku niepoprawnej weryfikacji, należy zmienić dane osobowe. Upewnij się, że dane zawarte w formularzu Shoper Płatności są identyczne jak w koncie z którego wysłany został przelew aktywacyjny.
W trakcie oczekiwania na weryfikacje sklep nie może zostać wyłączony.
Graficzny baner informujący o Shoper Płatnościach, którego umieszczenie w sklepie jest jednym z warunków aktywacji, możesz pobrać z tej strony.
Po poprawnym zweryfikowaniu Shoper Płatności, po przejściu do zakładki Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności, pojawią się nam one jako przelew natychmiastowy, gotowy do edycji.
Aktywacja płatności:
Pamiętaj o konieczności ustawienia aktywności płatności na „Tak” oraz wskazaniu waluty – polskiego złotego jako waluty aktywnej. Aby zmienić dane, należy przejść do zakładki Ustawienia > Shoper Płatności
Płatności kartami wymagają osobnej aktywacji, podobnie jak obsługa zwrotów i Płatność Ratalna.
Informacja na temat banków oraz kart płatniczych, dostępnych w usłudze Shoper Płatności – kliknij tutaj.
Jak ustawić dostawy i płatności w sklepie Shoper przedstawiliśmy w wideoporadniku:
Usługę Shoper Płatności omówiliśmy tutaj: