Płatności i zwroty

Oprogramowanie Shoper oferuje możliwość dodania do zamówienia płatności wraz ze wskazaną formą oraz tworzenia zwrotów towarów wraz ze środkami pieniężnymi.

I. Zarządzanie płatnościami

  1. Przejdź do menu Sprzedaż > Zamówienia
  2. W kolumnie akcje przy zamówieniu wybierz dla którego z nich ma zostać wprowadzona dodatkowa płatność lub zwrot, kliknij przycisk Edytuj
    Płatności i zwroty
  3. Kliknij + dodaj płatność aby dodać wpłatę od klienta:
    Płatności i zwroty
  4. Kwota zamówienia jest wpisana automatycznie, jeśli klient dokonywał wpłaty przez więcej niż jedną metodę płatności należy wybrać odpowiednią płatność i wpisać kwotę:
    Płatności i zwroty
  5. Po dodaniu wpłaty sklep pokaże informacje na temat kwoty wpłaconej przez klienta, oraz pozostałej do zapłaty, aby dodać kolejną wpłatę kliknij na zarządzanie transakcjami
    Płatności i zwroty
  6. W oknie szczegółów płatności wybierz opcje Dodaj płatność
    Płatności i zwroty
  7. Kwota pozostała do opłacenia jest wpisana automatycznie, ponownie wybierz metodę płatności i wpisz kwotę jeśli jest inna niż podana
    Płatności i zwroty
  8. Po dodaniu płatności sklep wyświetli okno ze szczegółami wpłat, które można zamknąć “X” w prawym górnym rogu
    Płatności i zwroty

 

II. Zarządzanie zwrotami

  1. Aby wprowadzić zwrot towaru lub płatności przejdź do menu Sprzedaż > Zamówienia
  2. W kolumnie akcje przy zamówieniu wybierz dla którego ma zostać wprowadzona dodatkowa forma płatności lub zwrot, kliknij przycisk Edytuj
  3. kliknij na zarządzanie transakcjami
  4. Aby dokonać zwrotu kliknij przycisk Zwrot
    Płatności i zwroty
  5. Wybierz ilość produktów do zwrotu, sklep sam podpowie kwotę zwrotu zgodnie z ceną towaru, jeśli kwota ma być inna wpisz ją w polu Zwrot:, możesz dodać również powód zwrotu (widoczny w zamówieniu), wybrać czy do klienta ma zostać wysłany e-mail oraz czy towar ma wrócić na magazyn. Po uzupełnieniu wszystkich danych kliknij przycisk Zwrot
    Płatności i zwroty
  6. Po wykonaniu zwrotu w szczegółach płatności znajdą się wszystkie informacje o wpłatach i zwrotach
    Płatności i zwroty
  7. Informacje o zwrocie towarów są widoczne na karcie zamówienia, znajduje się tam również informacja na temat zwróconej kwoty
    Płatności i zwroty
  8. Aby zmienić domyślny status jaki otrzymuje zamówienie po wykonaniu zwrotu przejdź do menu Konfiguracja > Sprzedaż & Dostawy > Zakupy
    Płatności i zwroty

Shoper od wersji 5.8.12 obsługuje również zwroty Płatności Shoper, więcej informacji znajdziesz w tym artykule

 

Czy artykuł okazał się pomocny?
TAK
NIE

W jaki sposób możemy poprawić jakość tego artykułu?

+ = Udowodnij, że nie jesteś robotem 🙂