Oprogramowanie Shoper oferuje możliwość dodania do zamówienia płatności wraz ze wskazaną formą oraz tworzenia zwrotów towarów wraz ze środkami pieniężnymi.
I. Zarządzanie płatnościami
- Przejdź do menu Sprzedaż > Zamówienia
- W kolumnie akcje przy zamówieniu wybierz dla którego z nich ma zostać wprowadzona dodatkowa płatność lub zwrot, kliknij przycisk Edytuj
- Kliknij + dodaj płatność aby dodać wpłatę od klienta:
- Kwota zamówienia jest wpisana automatycznie, jeśli klient dokonywał wpłaty przez więcej niż jedną metodę płatności należy wybrać odpowiednią płatność i wpisać kwotę:
- Po dodaniu wpłaty sklep pokaże informacje na temat kwoty wpłaconej przez klienta, oraz pozostałej do zapłaty, aby dodać kolejną wpłatę kliknij na zarządzanie transakcjami
- W oknie szczegółów płatności wybierz opcje Dodaj płatność
- Kwota pozostała do opłacenia jest wpisana automatycznie, ponownie wybierz metodę płatności i wpisz kwotę jeśli jest inna niż podana
- Po dodaniu płatności sklep wyświetli okno ze szczegółami wpłat, które można zamknąć “X” w prawym górnym rogu
II. Zarządzanie zwrotami
- Aby wprowadzić zwrot towaru lub płatności przejdź do menu Sprzedaż > Zamówienia
- W kolumnie akcje przy zamówieniu wybierz dla którego ma zostać wprowadzona dodatkowa forma płatności lub zwrot, kliknij przycisk Edytuj
- kliknij na zarządzanie transakcjami
- Aby dokonać zwrotu kliknij przycisk Zwrot
- Wybierz ilość produktów do zwrotu, sklep sam podpowie kwotę zwrotu zgodnie z ceną towaru, jeśli kwota ma być inna wpisz ją w polu Zwrot:, możesz dodać również powód zwrotu (widoczny w zamówieniu), wybrać czy do klienta ma zostać wysłany e-mail oraz czy towar ma wrócić na magazyn. Po uzupełnieniu wszystkich danych kliknij przycisk Zwrot
- Po wykonaniu zwrotu w szczegółach płatności znajdą się wszystkie informacje o wpłatach i zwrotach
- Informacje o zwrocie towarów są widoczne na karcie zamówienia, znajduje się tam również informacja na temat zwróconej kwoty
- Aby zmienić domyślny status jaki otrzymuje zamówienie po wykonaniu zwrotu przejdź do menu Konfiguracja > Sprzedaż & Dostawy > Zakupy
Shoper od wersji 5.8.12 obsługuje również zwroty Płatności Shoper, więcej informacji znajdziesz w tym artykule
Czy artykuł okazał się pomocny?
TAK
NIE