Shoper Płatności: Aktywacja dla działalności nierejestrowanej
Shoper Płatności umożliwiają aktywację szybkich przelewów dla działalności nierejestrowej (zwanej również nierejestrowaną lub nieewidencjonowaną). Z takiego typu działalności mogą skorzystać osoby fizyczne, które nie planują jeszcze otwierać i rejestrować działalności gospodarczej, a chcą spróbować sprzedaży przez internet i przetestować swój pomysł na biznes (np. rękodzieło, dropshipping).
UWAGA: Usługa Shoper Płatności dla działalności nierejestowanej jest dostępna wyłącznie dla osób pełnoletnich. W przypadku wysłania przelewu aktywacyjnego w kwocie 150zł i negatywnej weryfikacji wieku wnioskodawcy, środki nie będą zwracane.
Więcej o zasadach prowadzenia działalności nierejestrowanej przeczytasz tutaj
W ramach Shoper Płatności dla działalności nierejestrowanej uruchomisz takie metody płatności, jak szybki przelew pay-by-link (PBL) oraz BLIK. Listę banków obsługiwanych przez Shoper Płatności w ramach szybkich przelewów znajdziesz tutaj. Możliwe jest również dokonywanie zwrotów za zakupy opłacone Shoper Płatnościami.
Z uwagi na obowiązującą w ramach działalności nierejestrowanej górną granicę przychodu, przekroczenie tego limitu na bramce Shoper Płatności w danym miesiącu, spowoduje zablokowanie możliwości opłacania zamówień za pomocą tego systemu do kolejnego miesiąca kalendarzowego. Obowiązujące limity to:
-
od 1 stycznia 2023 roku do 30 czerwca 2023 wynosi on 1745 PLN
- od 1 lipca 2023 roku do 31 grudnia 2023 wynosi on 2700 PLN
Przed przystąpieniem do aktywacji Shoper Płatności upewnij się, że masz przy sobie swój polski dowód osobisty oraz telefon z aparatem i dostępem do internetu. Uruchomienie płatności wymaga fotoweryfikacji, która może być zrealizowana tylko przy pomocy telefonu (nie komputera czy tabletu).
Jak uruchomić Shoper Płatności dla działalności nierejestrowanej?
- W pierwszej kolejności zapoznaj się z wymaganiami formalnymi i konfiguracyjnymi opisanymi pod tym linkiem i zgodnie z nimi dostosuj swój sklep.
- Następnie w panelu administracyjnym sklepu przejdź do zakładki Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności i AKTYWUJ Shoper Płatności.
- Wypełnij uważnie formularz składający się z 2 kroków – każda pomyłka zauważona po zapisaniu formularza i dokonaniu przelewu aktywacyjnego spowoduje konieczność wprowadzenia poprawek i zrealizowania nowego przelewu aktywacyjnego. W kroku 1 wskaż typ działalności jako Działalność nieewidencjonowana osoby fizycznej i uzupełnij pozostałe pola zgodnie ze stanem faktycznym.
W kroku 2 szczególną uwagę zwróć na prawidłowy numer konta, z którego będziesz dokonywać przelewu aktywacyjnego. - Zaznacz obowiązkowe zgody i ZAPISZ formularz u dołu strony.
- Po zapisaniu danych zobaczysz komunikat wraz z linkiem do realizacji płatności – zapoznaj się z nim uważnie, zweryfikuj wprowadzone dane widoczne poniżej komunikatu i jeżeli są poprawne, kliknij w link aktywacyjny.
- Zrealizuj przelew aktywacyjny na kwotę 150 zł (koszt przeprowadzenia fotoweryfikacji ustalony przez operatora płatności) z numeru konta podanego we wniosku i odczekaj co najmniej 20 minut na przejście do kolejnego etapu, jakim jest fotoweryfikacja.
- Link do fotoweryfikacji pojawi się w zakładce edycji Shoper Płatności, w tym miejscu.
- Po kliknięciu w link weryfikacyjny na ekranie komputera zobaczysz 2 możliwości przejścia do fotoweryfikacji. Podaj swój numer telefonu (musi być taki sam jak podany we wniosku) lub zeskanuj kod QR swoim telefonem.
- W zależności od wyboru w poprzednim kroku otrzymasz link do fotoweryfikacji w SMS-ie lub po zeskanowaniu kodu QR trafisz w telefonie na stronę fotoweryfikacji.
UWAGA: Fotoweryfikacja przeprowadzana jest przez automatyczny system dostawcy Shoper Płatności, operatora Autopay – po drugiej stronie nie ma fizycznej osoby. System łączy odczyt danych z twojego dowodu osobistego (OCR) oraz weryfikację biometryczną twarzy za pomocą aparatu w twoim telefonie.
- Upewnij się, że masz włączony głośnik w telefonie, aby słyszeć komunikaty głosowe. Postępuj zgodnie z instrukcjami, które usłyszysz, oraz tymi wyświetlającymi się na ekranie telefonu. System fotoweryfikacji poprosi cię o zeskanowanie obu stron dowodu osobistego oraz pokazanie twarzy do kamery w twoim telefonie i wykonanie określonych ruchów głową.
- Po prawidłowym uzupełnieniu formularza i przejściu fotoweryfikacji otrzymasz od platformy Shoper w ciągu 48h informację zwrotną o wyniku aktywacji. Jeżeli sklep będzie spełniał wszystkie wymagania formalne, płatności zostaną uruchomione. W przeciwnym wypadku poinformujemy cię mailowo, co należy uzupełnić, pozostań więc z nami w kontakcie.
- Pamiętaj, aby aktywne Shoper Płatności połączyć z wybranymi przez ciebie metodami dostawy zgodnie z informacjami podanymi tutaj.
W poniższej tabeli znajdziesz informacje, czy późniejsza aktualizacja / zmiana poszczególnych danych we wniosku Shoper Płatności dla działalności nierejestrowanej wymaga ponownego wykonania przelewu aktywacyjnego i fotoweryfikacji:
Dane znajdujące się we wniosku Shoper Płatności | Czy wymaga przelewu aktywacyjnego? (tak/nie) | Czy wymaga ponownej fotoweryfikacji? (tak/nie) |
---|---|---|
Branża | tak | nie |
Kraj (prowadzenia sklepu) | tak | nie |
Imię | tak | tak |
Nazwisko | tak | tak |
PESEL | tak | tak |
Obywatelstwo | tak | nie |
Numer telefonu | nie | nie |
Adres, numer budynku i lokalu | nie | nie |
Miasto | nie | nie |
Kod pocztowy | nie | nie |
Typ dokumentu tożsamości | tak | tak |
Numer seryjny dokumentu | tak | tak |
Data ważności dokumentu | tak | tak |
Adres URL sklepu | tak | nie |
Nazwa sklepu (wyświetlana klientom podczas procesu płacenia) | nie | nie |
Numer konta IBAN | tak | nie |
E-mail podstawowy | tak | nie |
E-mail do faktur | nie | nie |
E-mail do reklamacji | nie | nie |
FAQ
1. Czy Shoper Płatności w ramach działalności nierejestrowanej obsługują również zwroty?
Tak, podczas aktywacji Shoper Płatności w ramach działalności nierejestrowanej możesz włączyć obsługę zwrotów dla zamówień opłaconych tym systemem. Więcej na temat zwrotów w Shoper Płatnościach dowiesz się tutaj.
2. Czy kwota zwrotów / anulowanych zamówień opłaconych za pomocą Shoper Płatności jest odliczana od górnej granicy przychodu (od 1 stycznia 2023 r. – 1745 zł brutto miesięcznie, od 1 lipca 2023 r. – 2700 zł brutto miesięcznie) na poczet nowych zamówień?
Nie. Maksymalny przychód dla działalności nierejestrowanej w danym miesiącu nie jest pomniejszany o zamówienia zwrócone.
3. Jaka jest prowizja za zamówienia obsłużone przez Shoper Płatności?
Prowizja za zamówienia obsłużone przez Shoper Płatności zależy od pakietu twojego sklepu, zgodnie z cennikiem podanym na tej stronie.
4. Gdzie złożyć reklamację dotyczącą przelewu weryfikacyjnego?
Przelew weryfikacyjny jest bezzwrotny. W sprawie reklamacji skieruj się do operatora płatności, firmy Autopay na adres e-mail: [email protected].
5. Czy Shoper Płatności dla działalności nierejestrowanych obsługują również płatność kartą?
Nie. Shoper Płatności dla działalności nierejestrowanych obsługują takie metody płatności jak: przelew natychmiastowy pay-by-link oraz BLIK Listę banków obsługiwanych przez Shoper Płatności w ramach szybkich przelewów znajdziesz tutaj.
6. Gdzie znajdę wymagania formalne i konfiguracyjne dotyczące uruchomienia Shoper Płatności?
Pełna informacja dotycząca wymagań formalnych i konfiguracyjnych, które należy spełnić, by uruchomić Shoper Płatności, znajduje się tutaj.
7. Jaki jest całkowity czas oczekiwania na aktywację usługi?
Standardowy czas aktywacji Shoper Płatności dla działalności nierejestrowanych to 48h.