Wypróbuj za darmo

    Autopay: Aktywacja dla działalności nierejestrowanej

    Shoper Płatności umożliwiają aktywację szybkich przelewów dla działalności nierejestrowej (zwanej również nierejestrowaną lub nieewidencjonowaną). Z takiego typu działalności mogą skorzystać osoby fizyczne, które nie planują jeszcze otwierać i rejestrować działalności gospodarczej, a chcą spróbować sprzedaży przez internet i przetestować swój pomysł na biznes (np. rękodzieło, dropshipping). Jeśli chcesz uruchomić płatności dla działalności nierejestrowanej uruchom bramkę płatności Autopay.

    UWAGA: Usługa Shoper Płatności x Autopay dla działalności nierejestowanej jest dostępna wyłącznie dla osób pełnoletnich. W przypadku wysłania przelewu aktywacyjnego w kwocie 150zł i negatywnej weryfikacji wieku wnioskodawcy, środki nie będą zwracane.

    Więcej o zasadach prowadzenia działalności nierejestrowanej przeczytasz tutaj

    W ramach Shoper Płatności x Autopay dla działalności nierejestrowanej uruchomisz takie metody płatności, jak szybki przelew pay-by-link (PBL) oraz BLIK. Listę banków obsługiwanych przez Shoper Płatności w ramach szybkich przelewów znajdziesz tutaj. Możliwe jest również dokonywanie zwrotów za zakupy opłacone Shoper Płatnościami.

    Z uwagi na obowiązującą w ramach działalności nierejestrowanej górną granicę przychodu, przekroczenie tego limitu na bramce Autopay w danym miesiącu, spowoduje zablokowanie możliwości opłacania zamówień za pomocą tego systemu do kolejnego miesiąca kalendarzowego. Obowiązujące limity to:

    • od 1 stycznia 2024 roku do 30 czerwca 2024 wynosi on 3181,5 PLN

    • od 1 lipca 2024 roku do 31 grudnia 2024 wynosi on 3225 PLN

    Przed przystąpieniem do aktywacji Shoper Płatności x Autopay upewnij się, że masz przy sobie swój polski dowód osobisty oraz telefon z aparatem i dostępem do internetu. Uruchomienie płatności wymaga fotoweryfikacji, która może być zrealizowana tylko przy pomocy telefonu (nie komputera czy tabletu).

    Jak uruchomić Shoper Płatności x Autopay dla działalności nierejestrowanej?

    1. W pierwszej kolejności zapoznaj się z wymaganiami formalnymi i konfiguracyjnymi opisanymi pod tym linkiem i zgodnie z nimi dostosuj swój sklep.
    2. Następnie w panelu administracyjnym sklepu przejdź do zakładki Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Formy płatności (C) i AKTYWUJ (D) Autopay.
      Aktywacja formy Shoper Płatności
    3. Wypełnij uważnie formularz składający się z 2 kroków – każda pomyłka zauważona po zapisaniu formularza i dokonaniu przelewu aktywacyjnego spowoduje konieczność wprowadzenia poprawek i zrealizowania nowego przelewu aktywacyjnego. W kroku 1 wskaż typ działalności jako Działalność nieewidencjonowana osoby fizycznej i uzupełnij pozostałe pola zgodnie ze stanem faktycznym.
      Szybkie przelewy dla działalności nierejestrowanej
      W kroku 2 szczególną uwagę zwróć na prawidłowy numer konta, z którego będziesz dokonywać przelewu aktywacyjnego.
    4. Zaznacz obowiązkowe zgody i ZAPISZ formularz u dołu strony.
    5. Po zapisaniu danych zobaczysz komunikat wraz z linkiem do realizacji płatności – zapoznaj się z nim uważnie, zweryfikuj wprowadzone dane widoczne poniżej komunikatu i jeżeli są poprawne, kliknij w link aktywacyjny.
      Płatności dla działalności nierejestrowanej
    6. Zrealizuj przelew aktywacyjny na kwotę 150 zł (koszt przeprowadzenia fotoweryfikacji ustalony przez operatora płatności) z numeru konta podanego we wniosku i odczekaj co najmniej 20 minut na przejście do kolejnego etapu, jakim jest fotoweryfikacja.
    7. Link do fotoweryfikacji pojawi się w zakładce edycji Shoper Płatności x Autopay, w tym miejscu.
      BLIK dla działalności nierejestrowanej
    8. Po kliknięciu w link weryfikacyjny na ekranie komputera zobaczysz 2 możliwości przejścia do fotoweryfikacji. Podaj swój numer telefonu (musi być taki sam jak podany we wniosku) lub zeskanuj kod QR swoim telefonem.
      Działalność nierejestrowa Shoper
    9. W zależności od wyboru w poprzednim kroku otrzymasz link do fotoweryfikacji w SMS-ie lub po zeskanowaniu kodu QR trafisz w telefonie na stronę fotoweryfikacji.

      UWAGA: Fotoweryfikacja przeprowadzana jest przez automatyczny system dostawcy Shoper Płatności, operatora Autopay – po drugiej stronie nie ma fizycznej osoby. System łączy odczyt danych z twojego dowodu osobistego (OCR) oraz weryfikację biometryczną twarzy za pomocą aparatu w twoim telefonie.

    10. Upewnij się, że masz włączony głośnik w telefonie, aby słyszeć komunikaty głosowe. Postępuj zgodnie z instrukcjami, które usłyszysz, oraz tymi wyświetlającymi się na ekranie telefonu. System fotoweryfikacji poprosi cię o zeskanowanie obu stron dowodu osobistego oraz pokazanie twarzy do kamery w twoim telefonie i wykonanie określonych ruchów głową.
    11. Po prawidłowym uzupełnieniu formularza i przejściu fotoweryfikacji otrzymasz od platformy Shoper w ciągu 48h informację zwrotną o wyniku aktywacji. Jeżeli sklep będzie spełniał wszystkie wymagania formalne, płatności zostaną uruchomione. W przeciwnym wypadku poinformujemy cię mailowo, co należy uzupełnić, pozostań więc z nami w kontakcie.
    12. Pamiętaj, aby aktywne Shoper Płatności x Autopay połączyć z wybranymi przez ciebie metodami dostawy zgodnie z informacjami podanymi tutaj.

    W poniższej tabeli znajdziesz informacje, czy późniejsza aktualizacja / zmiana poszczególnych danych we wniosku Shoper Płatności x Autopay dla działalności nierejestrowanej wymaga ponownego wykonania przelewu aktywacyjnego i fotoweryfikacji:

    Dane znajdujące się we wniosku Shoper Płatności x Autopay Czy wymaga przelewu aktywacyjnego? (tak/nie) Czy wymaga ponownej fotoweryfikacji? (tak/nie)
    Branża tak nie
    Kraj (prowadzenia sklepu) tak nie
    Imię tak tak
    Nazwisko tak tak
    PESEL tak tak
    Obywatelstwo tak nie
    Numer telefonu nie nie
    Adres, numer budynku i lokalu nie nie
    Miasto nie nie
    Kod pocztowy nie nie
    Typ dokumentu tożsamości tak tak
    Numer seryjny dokumentu tak tak
    Data ważności dokumentu tak tak
    Adres URL sklepu tak nie
    Nazwa sklepu (wyświetlana klientom podczas procesu płacenia) nie nie
    Numer konta IBAN tak nie
    E-mail podstawowy tak nie
    E-mail do faktur nie nie
    E-mail do reklamacji nie nie

     

    FAQ


    1. Czy Shoper Płatności x Autopay w ramach działalności nierejestrowanej obsługują również zwroty?

    Tak, podczas aktywacji Shoper Płatności x Autopay w ramach działalności nierejestrowanej możesz włączyć obsługę zwrotów dla zamówień opłaconych tym systemem. Więcej na temat zwrotów w Shoper Płatnościach dowiesz się tutaj.


    2. Czy kwota zwrotów / anulowanych zamówień opłaconych za pomocą Shoper Płatności x Autopay jest odliczana od górnej granicy przychodu (od 1 stycznia 2023 r. – 1745 zł brutto miesięcznie, od 1 lipca 2023 r. – 2700 zł brutto miesięcznie) na poczet nowych zamówień?

    Nie. Maksymalny przychód dla działalności nierejestrowanej w danym miesiącu nie jest pomniejszany o zamówienia zwrócone.


    3. Jaka jest prowizja za zamówienia obsłużone przez Shoper Płatności?

    Prowizja za zamówienia obsłużone przez Shoper Płatności zależy od pakietu twojego sklepu, zgodnie z cennikiem podanym na tej stronie.


    4. Gdzie złożyć reklamację dotyczącą przelewu weryfikacyjnego?

    Przelew weryfikacyjny jest bezzwrotny. W sprawie reklamacji skieruj się do operatora płatności, firmy Autopay na adres e-mail: [email protected].


    5. Czy Shoper Płatności x Autopay dla działalności nierejestrowanych obsługują również płatność kartą?

    Nie. Shoper Płatności x Autopay dla działalności nierejestrowanych obsługują takie metody płatności jak: przelew natychmiastowy pay-by-link oraz BLIK Listę banków obsługiwanych przez Shoper Płatności w ramach szybkich przelewów znajdziesz tutaj.


    6. Gdzie znajdę wymagania formalne i konfiguracyjne dotyczące uruchomienia Shoper Płatności x Autopay?

    Pełna informacja dotycząca wymagań formalnych i konfiguracyjnych, które należy spełnić, by uruchomić Shoper Płatności x Autopay, znajduje się tutaj.


    7. Jaki jest całkowity czas oczekiwania na aktywację usługi?

    Standardowy czas aktywacji Shoper Płatności x Autopay dla działalności nierejestrowanych to 48h.

    Zobacz jak aktywować Shoper Płatności x Autopay dla działalności nierejestrowanej w naszym wideoporadniku

    Przetestuj sklep internetowy
    Shoper przez 14 dni za darmo

    Podając maila akceptujesz Regulamin i Politykę Prywatności