Premium: Wielomagazynowość – procesowanie zamówienia przez obsługę sklepu

Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2024

Funkcjonalność dostępna tylko w pakietach Premium, aby dowiedzieć się więcej o usłudze kliknij: Zarządzaj wieloma magazynami z jednego miejsca.

Gdzie znajdę magazyny realizujące wysyłkę w zamówieniu?

Po wejściu w edycję złożonego / utworzonego zamówienia, przewijając w dół pojawi się sekcja: Magazyny realizujące zamówienie (A), w której zobaczysz z którego magazynu zostały pobrane produkty (B) i który magazyn powinien zrealizować ich wysyłkę (C).

Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Podgląd
Rys 1. Otwórz podgląd złożonego zamówienia w sklepie internetowym Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Podgląd
Rys 1. Otwórz podgląd złożonego zamówienia w sklepie internetowym Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Edycja > Magazyny realizujące zamówienie
Rys 2. W edycji zamówienia znajdziesz sekcję: Magazyny realizujące zamówienie.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Edycja > Magazyny realizujące zamówienie
Rys 2. W edycji zamówienia znajdziesz sekcję: Magazyny realizujące zamówienie.

Mechanizm magazynów realizujących zamówienie zachowuje się zgodnie z określonymi przez ciebie ustawieniami (patrz artykuł: Jak tworzyć magazyny, punkt 3. Zakładka Realizacja zamówień).

Co umożliwia wydruk zamówienia?

Po wybraniu opcji: wydrukuj (A) pojawi się okno (B), w którym można określić, jakie informacje chcesz wydrukować i w jakim układzie stron.

Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Edycja > Wydruk
Rys 3. Określ, jakie informacje mają znaleźć się na wydruku zamówienia.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Edycja > Wydruk
Rys 3. Określ, jakie informacje mają znaleźć się na wydruku zamówienia.

Znaczniki w e-mailach automatycznych do administratora sklepu

Jako administrator sklepu możesz skonfigurować automatyczną wiadomość e-mail o złożeniu nowego zamówienia, która będzie zawierała informację o tym, ile magazynów będzie realizować zamówienie i ile przesunięć MM (między magazynami) zostało wykonanych do skompletowania zamówienia. Znaczniki HTML do użycia w treści tej wiadomości znajdziesz w: Wygląd i treści (A) > Szablony wiadomości automatycznych (B) > E-maile do administratora > Zamówienie – potwierdzenie (C) > Znaczniki, które możesz użyć w tym e-mailu.

Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Szablony wiadomości automatycznych > E-maile do administratora > Zamówienie - potwierdzenie > Znaczniki
Rys 4. Wybierz znaczniki HTML podczas tworzenia szablonu wiadomości w ramach potwierdzenia zamówienia w sklepie.
Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Szablony wiadomości automatycznych > E-maile do administratora > Zamówienie - potwierdzenie > Znaczniki
Rys 4. Wybierz znaczniki HTML podczas tworzenia szablonu wiadomości w ramach potwierdzenia zamówienia w sklepie.

Przewiń listę znaczników HTML do sekcji: Magazyny.

Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Szablony wiadomości automatycznych > E-maile do administratora > Zamówienie - potwierdzenie > Znaczniki > Magazyny
Rys 5. Sprawdź, jakie znaczniki można użyć w szablonie e-maila do administratora sklepu.
Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Szablony wiadomości automatycznych > E-maile do administratora > Zamówienie - potwierdzenie > Znaczniki > Magazyny
Rys 5. Sprawdź, jakie znaczniki można użyć w szablonie e-maila do administratora sklepu.

Tworzenie i wysyłanie przesyłek

Mechanizm daje możliwość tworzenia przesyłek tylko z takich magazynów, jakie brały udział w zamówieniu:

  • jeden magazyn – tworząc przesyłkę dla zamówienia możesz zadecydować, czy wysyłasz całość zamówienia, czy tylko wybrane produkty z poszczególnych zamówień.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Edycja > Tworzenie przesyłki
Rys 6. Wybierz sposób wysyłania zamówionych produktów.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Edycja > Tworzenie przesyłki
Rys 6. Wybierz sposób wysyłania zamówionych produktów.

Jeżeli utworzysz jedną przesyłkę z częścią zamówienia, to po skompletowaniu reszty produktów z zamówienia będziesz mieć możliwość utworzenia drugiej przesyłki do tego samego zamówienia, nawet jeżeli towar pochodzi z tego samego magazynu. Pole: Z magazynu wysyłkowego pozwoli ci kontrolować z którego magazynu właśnie wysyłasz towar.

  • dwa i więcej magazynów – jeżeli w zamówieniu biorą udział produkty z większej liczby magazynów, to podczas tworzenia przesyłki możesz wskazać, z którego magazynu chcesz wysłać przesyłkę. Możesz wysłać część zamówienia lub całość, wskazując dokładną liczbę sztuk z danego magazynu, który bierze udział w zamówieniu.

Tworzenie zwrotów do zamówień?

Zwrotu do zamówienia dokonujesz w edycji szczegółów danego zamówienia, pod tabelą zamówionych produktów klikając przycisk: ZARZĄDZANIE TRANSAKCJAMI.

Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Podgląd > Zarządzanie transakcjami
Rys 7. Zarządzaj transakcjami danego zamówienia w interfejsie zarządzania sklepem Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Podgląd > Zarządzanie transakcjami
Rys 7. Zarządzaj transakcjami danego zamówienia w interfejsie zarządzania sklepem Shoper.

Uzupełnij informacje o zwracanych produktach (A), wybierz do którego magazynu (B) zwrotów ma trafić produkt (patrz artykuł Jak tworzyć magazyny: ZWROTY) i kliknij: ZWROT.

Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Edycja > Zarządzanie transakcjami > Zwrot
Rys 8. Wskaż do którego magazynu mają trafić zwrócone produkty.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Edycja > Zarządzanie transakcjami > Zwrot
Rys 8. Wskaż do którego magazynu mają trafić zwrócone produkty.

Po wykonaniu zwrotu produkt trafi do magazynu zwrotów, skąd możesz przesunąć go z powrotem do innego, np. magazynu podstawowego.

Powiązane artykuły na temat funkcjonalności wielomagazynowości

Znajdujesz się w 1 z 7 artykułów na temat funkcjonalności wielomagazynowości. Zapoznaj się także z pozostałymi artykułami w Centrum pomocy:

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • W jakim miejscu mogę sprawdzić, które magazyny zajmują się wysyłką danego zamówienia?
  • Co dokładnie obejmuje opcja wydruku zamówienia?
  • Jak skonfigurować automatyczną wiadomość e-mail po złożeniu zamówienia do klienta?
  • Jak utworzyć przesyłkę z odpowiedniego magazynu wysyłkowego?
  • Jak zwrócić produkty danego zamówienia?
  • Jakie artykuły zawierają inne przydatne informacje o obsłudze wielu magazynów w sklepie Shoper?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności