Jak dodać, zakupić lub zmienić domenę sklepu ?

Domena sklepu, to adres sklepu widoczny w przeglądarce internetowej. Każdy sklep może być widoczny pod kilkoma domenami. Aby podpiąć nową domenę pod sklep, postępuj według podanych kroków.

Począwszy od wersji oprogramowania sklepu 5.8.26 istnieje możliwość wyboru domen dla konkretnych języków sklepu. Więcej informacji tutaj.

  1. W panelu administracyjnym sklepu przejdź do zakładki Konfiguracja > Domeny (Konfiguracja > Hosting > Domeny w starym menu) i kliknij przycisk dodaj domenę.
    przycisk dodaj domenę
  2. Wpisz nazwę domeny, wybierz język sklepu, do którego chcesz ją dodać a następnie kliknij przycisk Dodaj.
    przycisk dodaj domenę
  3. Na liście domen pojawi się nowo dodana domena. Jeśli ustawienia DNS u operatora domeny, u którego została ona zakupiona, są poprawne, w kolumnie Ustawienia DNS status zmieni się na poprawne. W przeciwnym wypadku status niepoprawne informuje o konieczności zmiany ustawień DNS domeny, zgodnie z informacjami w artykule
    Dane naszych serwerów DNS.

    serwery dns domeny źle skonfigurowane
  4. Po poprawnym dodaniu domeny w panelu, oraz właściwej zmianie ustawień DNS, sklep będzie dostępny pod adresami: zarówno starym (np. przyklad-pomocy.shoparena.pl) jak i nowym (np. nowa-domena.pl). Skrzynki stworzone na koncie będą równorzędnie działać na obu domenach, np. sklep@przyklad-pomocy.shoparena.pl i sklep@nowa-domena.pl.
  5. Jeśli nowo dodana domena ma być głównym adresem sklepu, wybierz tę możliwość z pola akcji dla danej domeny
    ustawienie adresu sklepu, wymuszenie adresu

    Zmiana serwerów DNS trwa około 24 godziny, dlatego przed zmianą głównego adresu sklepu, upewnij się, że nowa domena działa już prawidłowo.

Jak zakupić nową domenę przez panel administracyjny sklepu?

  1. Przejdź do “Konfiguracja > Domeny”.
  2. Wybierz przycisk “kup nową domenę”.
  3. Wybierz licencję sklepu dla której ma zostać zakupiona domena.
  4. Wprowadź nazwę domeny, którą chcesz zarejestrować.

    W przypadku zainteresowania domenami .eu lub .com zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z Biurem Obsługi Klienta Shoper.

  5. Postępuj zgodnie z dalszymi instrukcjami, aby zakończyć proces zakupowy.
Czy artykuł okazał się pomocny?
TAK
NIE

W jaki sposób możemy poprawić jakość tego artykułu?

+ = Udowodnij, że nie jesteś robotem 🙂