Jak założyć sklep internetowy

Jedni mówią, że potrzeba na to 33 dni, inni, że jeszcze więcej.

Ale nie warto mierzyć tego innych miarą – oprogramowanie Shoper pozwala cieszyć się profesjonalnym sklepem internetowym w zaledwie kilka dni.

Dajemy ci wszystko, co niezbędne, do uruchomienia sprzedaży przez internet.

Oto krótki poradnik, który pomaga z pierwszym biznesem w sieci. Zastanawiałeś się, jak otworzyć sklep internetowy? Teraz już wiesz!

Najczęściej zadawane pytania

Gdzie sprzedawać w internecie?

Jak założyć sklep internetowy? Sprzedaż internetową można prowadzić dzisiaj na wiele sposobów. Powszechny i łatwy dostęp do internetu pozwala na uruchomienie sprzedaży dowolnych produktów niemal z dnia na dzień. Dzięki możliwości szybkiego otwarcia sklepu online. Najważniejsze pytanie więc brzmi: jak otworzyć sklep internetowy, ale co sprzedawać online? Najlepszym rozwiązaniem jest zagospodarowanie dla siebie takiej przestrzeni na rynku lub stworzenie wyróżnika, który przyciągnie uwagę nabywców. Innymi słowy: możesz sprzedawać w internecie coś, czego w nim jeszcze nie ma albo bardzo trudno to znaleźć, albo coś, co cieszy się już powodzeniem, jednak nadasz temu dodatkowych cech, które sprawią, że wyróżnisz się na tle konkurencji.

Zastanawiasz się, jak założyć sklep internetowy? Super. Możesz sprzedawać samodzielnie przez internet robione rękodzieło, możesz też odzież i obuwie. Artykuły i zabawki dla dzieci, artykuły motoryzacyjne albo spożywcze. Wszystko zależy od tego, jaki masz produkt lub jaki chcesz sprowadzać np. z hurtowni, z którą podpiszesz umowę współpracy dropshippingiem.

Kiedy już masz produkt, możesz zdecydować, jak i gdzie go sprzedawać. Najlepszym rozwiązaniem spośród wielu sprzedaży przez internet jest własny sklep internetowy, który od początku pracuje na twoją markę i rozpoznawalność w wybranej branży. Decydując się otworzyć sklep online możesz jednocześnie prowadzić sprzedaż poprzez jego stronę – gdzie klienci kojarzą adres sklepu i sprzedawcę – oraz w popularnych serwisach aukcyjnych (Allegro) czy marketplace’ach (Amazon), gdzie kupujący wybierają konkretne produkty, ale nie sugerują się już taką nazwą sprzedawców.

Sprzedaż z własnego e-sklepu można też przenieść na popularne serwisy społecznościowe – wystarczy mieć stronę sklepu na Facebook’u i połączyć ją z Facebookiem lub Instagramem. Na Facebooku można publikować zdjęcia sprzedawanych produktów i linkować je do sklepu, podobnie na profilu firmy na Instagramie. Możliwości jest więc sporo, choć najważniejsza jest baza. Własny sklep.

Jak założyć sklep internetowy?

Założenie sklepu internetowego Shoper jest dziś bardzo proste. W pierwszej kolejności należy założyć wersję próbną sklepu, dzięki temu sprzedawca dostaje dostęp do panelu administracyjnego, w którym może ustawiać wygląd strony sklepu oraz dodawać produkty. Dodatkowo może wybierać integracje oraz dodatki, które interesują go najbardziej. Płatności bezgotówkowe, firmy kurierskie albo systemy magazynowo-księgowe – wszystko to można włączyć z poziomu intuicyjnego panelu, obsługiwanego na każdym urządzeniu z dostępem do internetu. Nie tylko więc na komputerze, ale i laptopie, tablecie czy smartfonie. Dokładną instrukcję jak założyć wersję próbną sklepu online, znajdziesz w naszych artykułach Pomocy.

Jakie są koszty założenia sklepu internetowego?

Jednym z pierwszych pytań przy zakładaniu sklepu internetowego jest to o środki finansowe potrzebne na uruchomienie własnego sklepu. Niestety nie ma tutaj jednej odpowiedzi, bo zależy ona od wielu czynników, a najważniejszym jest oprogramowanie sklepu, które wybierzesz.

Najpopularniejszymi modelami, w których powstają i działają polskie e-commerce’y są sklepy na oprogramowaniu typu open source (głównie WooCommerce lub PrestaShop) albo sklepy na oprogramowaniu w modelu SaaS, czyli tzw. sklepy na abonament, jak np. Shoper.

Oprogramowanie open source (oprogramowanie otwarte) samo w sobie jest bezpłatne, ale nie oznacza to, że założony na nim sklep będzie darmowy. Koszty w tym przypadku obejmują wykupienie domeny i hostingu dla sklepu. Dodatkowo potrzebne może być wsparcie programisty choćby przy instalacji integracji czy dostosowaniu sklepu do potrzeb jego właściciela, utrzymaniu sklepu, w tym zapewnieniu aktualizacji oraz bezpieczeństwa. W przypadku sklepów na open source trzeba też samodzielnie zadbać o wsparcie techniczne lub szukać pomocy na różnego rodzaju forach w internecie. Koszty są tutaj bardzo różne i trudno je dokładnie określić.

Inaczej wygląda sytuacja w przypadku sklepu działającego w modelu SaaS (oprogramowanie jako usługa). Tutaj w ramach stałego abonamentu otrzymujesz gotowy sklep internetowy. Wystarczy, że go skonfigurujesz, dodasz własne produkty. Nie musisz się też przejmować instalowaniem integracji do wysyłek czy metod płatności, bo otrzymujesz je w pakiecie ze sklepem. W razie potrzeby bez dodatkowych opłat możesz skorzystać ze wsparcia technicznego. Dzięki jasnemu sposobowi rozliczeń z góry wiesz, ile zapłacisz za sklep. Wystarczy, że zapoznasz się z cennikiem i wybierzesz odpowiedni dla Ciebie pakiet. W przypadku rozbudowy zawsze też możesz dokupić potrzebne aplikacje do sklepu, których cenę też znasz z góry

Sklep internetowy można prowadzić bez zakładania firmy, z tym że obowiązuje tutaj limit miesięczny przychód, który wynosi 75% kwoty minimalnego wynagrodzenia obowiązującego w danym roku, w 2025 roku wynosi 3499,50 zł. Taka opcja jest dobra dla małych biznesów i na start. Żeby sprzedawać i zarabiać więcej – trzeba już zarejestrować działalność. Ale wciąż profesjonalny sklep online można uruchomić na atrakcyjnych warunkach.

W przypadku Shopera – oprogramowanie do prowadzenia sklepu internetowego, regulamin sklepu, domena (czyli adres, pod jakim będzie działał), certyfikat SSL, obsługa wysyłek i płatności – które są potrzebne na starcie – to koszt do tysiąca złotych za pierwszy rok. Czyli około kilkadziesiąt złotych miesięcznie. Mniej niż danie w dobrej restauracji.

Przetestuj sklep internetowy
Shoper przez 14 dni za darmo

Podając maila akceptujesz Regulamin i Politykę Prywatności

Co musi mieć sklep internetowy?

Poza oprogramowaniem do jego prowadzenia, sklep internetowy potrzebuje kilku najważniejszych ustawień i narzędzi, żeby profesjonalnie sprzedawać. Sklep internetowy musi mieć unikalny adres, pod którym znajdą go klienci (w tym celu trzeba wykupić domenę z wybranym przez siebie adresem), oraz atrakcyjny wygląd, czyli szablon graficzny sklepu. Strona główna sklepu musi zachęcać klientów do zakupów – warto, żeby znalazły się na niej nie tylko sprzedawane produkty, ale i wszystkie niezbędne informacje. Takie jak informacje o sprzedawcy, kontakt, regulamin sklepu oraz informacje, jak robić zakupy i ewentualnie jak je reklamować/wymieniać.

Poza tym profesjonalny sklep online musi posiadać jak najwięcej wygodnych metod płatności oraz dostaw. Dlaczego? Klienci mają swoje określone preferencje. Jeden woli płacić za zakupy przelewem, inny kartą płatniczą, jeszcze inny – Blikiem lub Google Pay. Każdemu z nich trzeba jednak najbardziej to ułatwić, dlatego nowoczesny sklep internetowy nie powinien ograniczać się tylko do jednej metody płatności. Podobnie z dostawami – warto dać klientowi możliwość odbioru zakupów od kuriera, ale i z paczkomatu.

Co musi mieć sklep internetowy?

Jak założyć sklep internetowy i jakie włączyć płatności?

Jeszcze kilka lat temu wśród najczęściej wybieranych metod zapłaty za zakupy robione w internecie wymienialiśmy przelewy tradycyjne i płatność przy odbiorze, a dzisiaj – sklepy internetowe nie tylko oferują szeroki wachlarz bezgotówkowych sposobów płatności, ale i tłumnie korzystają z nich kupujący. Bezpieczne metody płatności są już standardem w polskich sklepach prowadzonych online. Nie boją się ich zarówno sprzedający, jak i kupujący, ale sami oczekują coraz to wygodniejszych rozwiązań, które mogą zastąpić płatność kartą płatniczą czy przelewem.

Warto wiedzieć, że dziś coraz mniej zakupów internetowych na świecie opłacanych jest tradycyjnym przelewem lub gotówką w punkcie odbioru. W Polsce „stare” metody płatności nadal mają swoich zwolenników, ale z roku na rok też jest ich wyraźnie coraz mniej. Dane ze sklepów internetowych Shoper pokazują, że liczba zakupów opłacanych szybkimi płatnościami online, kartą płatniczą przez internet czy za pośrednictwem BLIK-a wzrosła niemal dwukrotnie. O ile 10 lat temu systemy płatnicze były ewenementem na rynku i ich udział w opłaceniach był nieznaczny, to np. w 2017 roku odpowiadały już za 38 proc. transakcji, w 2019 za połowę a obecnie tą metodą opłacanych jest 62 proc. zamówień w sieci. Decydując się na sklep internetowy Shoper, wszystkie te metody płatności sprzedający otrzymuje w ramach jednej, wewnętrznej usługi – Shoper Płatności.

Jakie wybrać formy dostawy w sklepie internetowym

Prowadząc e-biznes i szukając odpowiedniej firmy kurierskiej dla sklepu online, za punkt wyjścia należy przyjąć wymagania klienta. Kupując produkty w sklepie internetowym liczy na to, że otrzyma przesyłkę szybko, w nienaruszonym stanie, a do tego za dostawę zapłaci jak najmniej. Ponadto, trzeba zwrócić uwagę na to, gdzie będzie wysyłany towar – w obrębie jednego miasta czy regionu? A może na całą Polskę, za granicę? Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest udostępnienie klientom wielu form dostawy – np. przesyłkę kurierską, odbiór w Paczkomacie, listem poleconym lub do punktu odbioru. Wybierając metody dostawy, warto postawić na różnorodność i udostępniać zarówno droższe opcje wysyłki, jak i tańsze, szybsze lub wolniejsze. Tak, by kupujący mogli wybrać dla nich te najlepsze.

Jakie włączyć integracje w sklepie internetowym

Sklep internetowy, nawet jeśli – tak jak Shoper – sprzedawany jako „gotowa usługa”, można rozbudowywać dowolnie o wybrane integracje i aplikacje, które usprawniają sprzedaż lub spełniają dodatkowe wymagania sprzedających. Sklep można zintegrować z programem do obsługi księgowości i magazynu, z Allegro, Amazonem i wieloma więcej. Shoper dla wszystkich sprzedawców korzystających z jego oprogramowania udostępnia App Store – miejsce, w którym publikowane są dodatkowe aplikacje, poszerzające możliwości każdego sklepu. Można w nim znaleźć narzędzia do obsługi i zwiększania sprzedaży, social mediów, marketingu i analizy. Aplikacje, które pozwalają przyciągnąć nowych klientów, zminimalizować porzucone koszyki, zwiększyć sprzedaż, a także ułatwiające logistykę w sklepie oraz śledzenie zachowań klientów.

Przetestuj sklep internetowy
Shoper przez 14 dni za darmo

Podając maila akceptujesz Regulamin i Politykę Prywatności

Jak założyć sklep internetowy? Jako główne czy dodatkowe źródło dochodu?

Sklep internetowy stanowi główne źródło dochodu dla łącznie ponad 21% sprzedawców pracujących na platformie e-commerce Shoper. W przypadku 13% e-sprzedawców – odpowiada za około połowę ich dochodu. Dla pozostałych to dodatkowe źródło dochodu. Słowem – sklep internetowy sprawdzi się w każdej z tych opcji. Jako codzienna praca i dodatkowe zajęcie. Wszystko zależy od sprzedawcy – ile może poświęcić swojemu sklepowi czasu i czy zakłada, że będzie to jego najważniejsze źródło dochodu.

E-sklep może być też przedłużeniem sprzedaży stacjonarnej. Jeśli sprzedawca prowadzi butik, sklep w galerii handlowej albo nawet restaurację – może swoje produkty oferować na stronie swojego sklepu online, wyświetlając się z produktami lub usługami tym klientom, którzy zakupy robią wyłącznie w internecie. Zobacz, jak firmy przenoszą się do internetu i zaczynają sprzedaż online.

Jak założyć sklep internetowy i co w nim sprzedawać?

W sklepie internetowym najlepiej sprzedawać to, czego szukają klienci. Dlatego warto zrobić rozeznanie w rynku i sprawdzić, co i jak już sprzedaje dany produkt, a potem wyciągnąć z tej analizy wniosek, i sprzedawać to lepiej.

Temat, jak zacząć sprzedawać w sieci w wybranej branży, pojawia się coraz częściej – bo możliwości są naprawdę duże, a konkurencji przybywa. Własny sklep online pozwala dziś sprzedawać praktycznie wszystko. Bardzo popularne w internecie są sklepy z branży “dom i ogród”, „zdrowie i uroda”, „odzież” czy „elektronika”. Popularnością cieszą się także sklepy sprzedające art. dziecięce i zabawki, książki i multimedia, art. hobbystyczne i upominki oraz sprzęt sportowy. Ale w internecie można też swobodnie sprzedawać te produkty, które jeszcze kilka lat temu kupowano tylko stacjonarnie – np. coraz popularniejsza staje się sprzedaż produktów spożywczych online. Najważniejsze to ocenić, czy w internecie są nasi potencjalni klienci i przygotować dla nich atrakcyjną ofertę.

Jak zadbać o wygląd sklepu internetowego?

„Dlaczego mój e-sklep nie sprzedaje?” – pytają często właściciele nowo uruchamianych sklepów online. Powodów oczywiście może być wiele. Tych mniej i bardziej oczywistych. Na pewno wśród tych drugich jest wygląd sklepu. Uruchamiając własny sklep trzeba się postarać, by jego strona wyświetlała się bez zarzutu na każdym urządzeniu – i komputerze stacjonarnym, i na smartfonie. To bardzo ważne, by strona dobrze się ładowała i wyświetlała, by nawigacja po niej była bardzo intuicyjna oraz wygodna.

W sklepie internetowym liczy się pierwsze wrażenie – dlatego jego strona musi być dostosowana do nowoczesnych standardów i przekonywać klienta swoim wyglądem. Żeby to się udało, można wybrać atrakcyjny szablon graficzny, dostępny razem z oprogramowaniem, albo zlecić wykonanie indywidualnego wyglądu sklepu. Psychologia zachowań konsumentów nie pozostawia złudzeń – decyzja o zakupach w danym sklepie internetowym podejmowana jest w ciągu kilku sekund. Wprawne oko klienta ocenia szybko atrakcyjność danej witryny i albo kupujący zostaje, albo porzuca sklep. Dlatego warto postawić na minimalizm w wyglądzie strony – duże i ładne zdjęcia oraz przejrzyste opisy produktów będą działać na jej korzyść.

Jak rozkręcić i wypromować sklep internetowy?

Zaledwie ok. 10% klientów wchodzi do sklepu „głównym wejściem”, czyli przez wpisanie adresu do przeglądarki. Pozostałych trzeba do niego przyciągnąć – najlepiej sprawdzonymi działaniami z zakresu reklamy. Większość kupujących trafia do sklepów internetowych poprzez wyszukiwarkę Google – warto więc prowadzić w niej kampanie produktowe Google Ads, dzięki którym można zdobywać nowych klientów i zamówienia. Podobnie z reklamą Facebook Ads – ta z kolei pozwala przyciągać na stronę sklepu internetowego klientów, korzystających z najpopularniejszego serwisu społecznościowego.

Przy pozycjonowaniu sklepu i działaniach organicznych SEO trzeba uzbroić się w cierpliwość i długo czekać na efekty – te są sumą wielu działań, które trzeba podjąć w sklepie. Kampanie produktowe w Google i Facebooku działają szybciej – przy ich pomocy można podnieść sprzedaż na stronie sklepu i zwiększyć rozpoznawalność biznesu nawet jeśli ten dopiero wystartował.

Przetestuj sklep internetowy
Shoper przez 14 dni za darmo

Podając maila akceptujesz Regulamin i Politykę Prywatności