Zarządzanie plikami CSV – grupowe dodawanie producenta

    Dodanie informacji o producencie jest bardzo ważnym krokiem edycji produktów, bez którego nie ma możliwości wygenerowania plików XML dla Google Merchant Center. Aby dodać grupowo producenta do istniejących już produktów:

    1. Wejdź w menu Obsługa sklepu > Produkty, następnie wybierz Eksportuj i utwórz profil CSV
    2. Podaj nazwę profilu, wskaż zakres danych Produkty oraz typ aktualizacja i zapisz
    3. Wybierz na Liście pól odpowiednie dane, które ułatwią dodanie odpowiednich producentów, np. Kategoria, Nazwa oraz pole Producent i zapisz zmiany
    4. Wyeksportuj produkty do pliku CSV i zapisz na dysku
    5. Otwórz plik CSV w OpenOffice lub innym przeznaczonym do tego programie

      Instrukcję zarządzania plikami CSV opisują artykuły pomocy:
      Zarządzanie plikami CSV – ogólne zasady, ustawienia profilów
      Zarządzanie plikami CSV

    6. Uzupełnij pole producenta i zapisz zgodnie z formatem pliku (CSV)
    7. Przejdź ponownie do sklepu, wybierz opcję Importuj, wskaż utworzony profil, wczytaj poprawiony plik CSV i zaimportuj dane
    8. Pojawi się informacja czy import został wykonany prawidłowo (ilość zaimportowanych produktów powinna odpowiadać ilości produktów do których został dodany producent)

    Jeśli wszystkie czynności zostały wykonane prawidłowo to producenci pojawią się w widocznym miejscu na karcie produktu oraz w panelu administracyjnym, w edycji produktu.