Zarządzanie plikami CSV – grupowe dodawanie producenta

Dodanie informacji o producencie jest bardzo ważnym krokiem edycji produktów, bez którego nie ma możliwości wygenerowania plików xml dla Google Merchant Center. Aby dodać grupowo producenta do istniejących już produktów należy:

  1. Wejść w menu: Asortyment > Produkty, następnie wybrać eksport i utworzyć nowy profil:
  2. Podać nazwę nowego profilu, zakres danych to “produkty” oraz “aktualizacja”
  3. Wybrać odpowiednie dane, które ułatwią dodanie odpowiednich producentów, np.: “Kategoria”, “Nazwa” oraz pole “Producent” i zapisać zmiany
  4. Wyeksportować produkty do pliku csv i zapisać na dysku
  5. Otworzyć plik csv w OpenOffice lub innym przeznaczonym do tego programie

    Instrukcję zarządzania plikami CSV opisują artykuły pomocy pod adresami:
    https://www.shoper.pl/help/artykul/centrum-wymiany-danych-ogolne-zasady-ustawienia-profilow/
    https://www.shoper.pl/help/artykul/centrum-wymiany-danych/

  6. Uzupełnić pole producenta i zapisać zgodnie z formatem pliku (csv):
  7. Przejść ponownie do sklepu, wybierać stworzony przez nas profil i opcję import, wczytać poprawiony plik csv i zaimportować dane:

  8. Uzyskamy wówczas informację czy import został wykonany prawidłowo (ilość zaimportowanych produktów powinna odpowiadać ilości produktów do których został dodany producent)

Jeśli wszystkie czynności zostały wykonane prawidłowo to producenci pojawią się w widocznym miejscu na karcie produktu oraz w panelu administracyjnym, w edycji produktu.

Czy artykuł okazał się pomocny?
TAK
NIE

W jaki sposób możemy poprawić jakość tego artykułu?

+ = Udowodnij, że nie jesteś robotem 🙂