Zarządzanie plikami CSV – grupowe dodawanie producenta
Dodanie informacji o producencie jest bardzo ważnym krokiem edycji produktów, bez którego nie ma możliwości wygenerowania plików XML dla Google Merchant Center. Aby dodać grupowo producenta do istniejących już produktów:
- Wejdź w menu Obsługa sklepu > Produkty, następnie wybierz Eksportuj i utwórz profil CSV
- Podaj nazwę profilu, wskaż zakres danych Produkty oraz typ aktualizacja i zapisz
- Wybierz na Liście pól odpowiednie dane, które ułatwią dodanie odpowiednich producentów, np. Kategoria, Nazwa oraz pole Producent i zapisz zmiany
- Wyeksportuj produkty do pliku CSV i zapisz na dysku
- Otwórz plik CSV w OpenOffice lub innym przeznaczonym do tego programie
Instrukcję zarządzania plikami CSV opisują artykuły pomocy:
Zarządzanie plikami CSV – ogólne zasady, ustawienia profilów
Zarządzanie plikami CSV - Uzupełnij pole producenta i zapisz zgodnie z formatem pliku (CSV)
- Przejdź ponownie do sklepu, wybierz opcję Importuj, wskaż utworzony profil, wczytaj poprawiony plik CSV i zaimportuj dane
- Pojawi się informacja czy import został wykonany prawidłowo (ilość zaimportowanych produktów powinna odpowiadać ilości produktów do których został dodany producent)
Jeśli wszystkie czynności zostały wykonane prawidłowo to producenci pojawią się w widocznym miejscu na karcie produktu oraz w panelu administracyjnym, w edycji produktu.