Czym jest edytor treści w Shoper?
Edytor treści to narzędzie, które umożliwia przygotowanie sformatowanych tekstów, najczęściej wykorzystywanych w opisach produktów, opisach kategorii, ale także na stronach informacyjnych np. regulamin sklepu.
Oprócz tekstu edytor treści umożliwia także umieszczenie wielu innych elementów tj.: obrazy, wideo, emotikony, tabele czy linki.

Edytor działa w dwóch trybach. Pierwszy to wizualny tzw. „WYSIWYG” (z ang.: What You See Is What You Get), czyli taki w którym po prostu dodajesz tekst, zmieniasz jego rozmiar, kolor, a także dodajesz obrazki.
Drugi tryb to tryb zaawansowany, który umożliwia wprowadzenie treści za pomocą kodu HTML.
Dotychczasowy edytor był przestarzały, niedostosowany do aktualnych potrzeb właścicieli sklepu, dlatego podjęliśmy decyzję, aby dostarczyć nowoczesny edytor, uwzględniający najnowsze trendy oraz standardy.
Nowy edytor daje nowe możliwości
Nowy edytor budową przypomina starszą jego wersję, natomiast funkcjonalnie bije ją na głowę.

Łatwe dodawanie flimów z YouTube w opisach produktów
Nowy edytor wspiera między innymi dodawanie do opisów materiałów z dysku komputera, osadzenie ich w obrębie znacznika <iframe>, lub dodawanie materiałów bezpośrednio z YouTube.
Wystarczy, że skopiujesz adres URL filmu z YouTube i wkleisz go za pomocą specjalnej opcji w oknie edytora. Edytor samoistnie osadzi pożądane wideo np. w opisie produktu.

Dodawanie responsywnych tabel do opisu
Nowy edytor treści umożliwia dodawanie responsywnych tabel z pełnym zakresem ich modyfikacji. O to wybrane funkcje edycji tabeli:
- Predefiniowany nagłówek tabeli,
- dzielenie komórek,
- kolor tła komórki,
- wyrównanie w pionie,
- wyrównanie w poziomie,
- kolor oraz styl obramowania tabeli.

Dużo więcej fontów do wyboru
Poprzedni edytor oferował zaledwie 17 fontów do wyboru. Nowy edytor dostarcza aż 58 fontów, dzięki którym masz jeszcze większe możliwości personalizacji treści na stronach swojego sklepu internetowego.
Poniżej znajduje się lista dostępnych fontów do wyboru w nowym edytorze:
- Abril Fatface
- Andale Mono
- Arial
- Arial Black
- Archivo
- Avant Garde
- Book Antiqua
- Bookman
- Calibri
- Candara
- Cardo
- Century Gothic
- Comic Sans MS
- Courier New
- Crimson Text
- Fira Sans
- Franklin Gothic Medium
- Futura
- Garamond
- Georgia
- Gill Sans
- Helvetica
- Impact
- Inter
- Josefin Sans
- Jost
- Lato
- Libre Baskerville
- Lora
- Merriweather
- Montserrat
- Noto Sans
- Open Sans
- Optima
- Oswald
- Palatino
- Playfair Display
- Poppins
- PT Sans
- Quicksand
- Raleway
- Roboto
- Roboto Mono
- Roboto Serif
- Roboto Slab
- Sanchez
- Segoe UI
- Space Mono
- Source Sans Pro
- Symbol
- Tahoma
- Terminal
- Times New Roman
- Trebuchet MS
- Ubuntu
- Verdana
- Webdings
- Wingdings
- Work Sans
Pozostałe funkcje w ramach edytora
Nowy edytor treści został zaprojektowany z myślą o maksymalnej prostocie i przyjemności użytkowania. To nie tylko odświeżony wygląd, ale przede wszystkim znaczące usprawnienia funkcjonalne.
Opcje formatowania tekstu
To podstawowa opcja, która pozwala na estetyczne opracowanie treści. Nowy edytor umożliwia proste korzystanie z pogrubienia, kursywy, przekreślenia. Z łatwością zmienisz także justowanie (np. do lewej, do prawej, wyśrodkowanie) oraz skorzystasz z punktorów lub numeracji, co pomoże w prezentacji cech produktu w czytelny sposób.

Dodawanie nagłówków o różnych rozmiarach
Dodawanie nagłówków o różnych rozmiarach – to kluczowa funkcja, która pozwala zadbać o prawidłową strukturę w przygotowywanych opisach. Dobrze uporządkowana treść z wyraźnymi nagłówkami (np. H2 dla głównych sekcji, H3 dla podpunktów) jest nie tylko łatwiejsza do odczytania przez klientów, ale również bardziej przyjazna dla czytników treści dla osób z niepełnosprawnościami, co poprawia dostępność strony sklepu.

Linkowanie do innych materiałów
Poza wygodnym dodawaniem materiałów wideo odeślesz klienta w prosty sposób do innych wpisów, np. do materiału na blogu z poradami dotyczącymi pielęgnacji produktów, czy do dodatkowego dokumentu o bezpieczeństwie (np. spełniającego wymogi GPSR) czy do powiązanego produktu. To wszystko pomaga zbudować spójną i użyteczną ścieżkę klienta.

Precyzyjna kontrola nad kodem, tryb HTML
Dla bardziej zaawansowanych użytkowników, potrzebujących większej precyzji możliwe jest przełączanie się do trybu HTML i edycja surowego kodu. To daje maksymalną swobodę w dopracowaniu treści i wprowadzeniu niestandardowych rozwiązań, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Gdzie w sklepie Shoper dostępny jest nowy edytor?
Nowy edytor zastępuje dotychczasowo działające narzędzie, zatem będzie dostępny wszędzie tam, gdzie funkcjonował stary edytor.
- opis produktu
- opis kategorii
- opis kolekcji
- opis producenta
- newsletter
- blog
- komunikat o cookies
- strony informacyjne
- szablony wiadomości automatycznych
- komunikaty w konfiguracji form płatności
- komunikaty w statusach zamówień
Nowy edytor niebawem pojawi się także w Shoper Visual Editor, w ramach modułu: Tekst i multimedia.
Warto zapamiętać!
- Dlaczego teraz wprowadzamy zmiany w edytorze?
- Jak działa edytor po zmianach?
- Jak wygląda edytor po zmianach?
- Jak włączyć nowy wygląd edytora?