Zarządzanie plikami CSV – grupowe dodawanie producenta

Data publikacji: 19 grudnia 2016 Ostatnia aktualizacja: 22 listopada 2024

Dodanie informacji o producencie jest bardzo ważnym krokiem edycji produktów, bez którego nie ma możliwości wygenerowania plików XML dla Google Merchant Center.

Masowe dodawanie producenta do produktów w sklepie Shoper

Aby dodać grupowo producenta do istniejących już produktów:

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Wejdź w menu: Obsługa sklepu (A) > Produkty (B), a następnie wybierz: Eksportuj (C).
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Produkty > Więcej > Eksport
Rys 1. Przystąp do eksportowania produktów ze sklepu Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Produkty > Więcej > Eksport
Rys 1. Przystąp do eksportowania produktów ze sklepu Shoper.
W wyświetlonym okienku wybierz przycisk: UTWÓRZ PROFIL CSV.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Produkty > Eksportuj > Profil CSV
Rys 2. Tworzenie nowego profilu CSV do eksportu konkretnych produktów ze sklepu Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Produkty > Eksportuj > Profil CSV
Rys 2. Tworzenie nowego profilu CSV do eksportu konkretnych produktów ze sklepu Shoper.
Podaj nazwę profilu (A), wskaż w polu Zakres danych: Produkty (B) oraz Typ: aktualizacja (C) i potwierdź dane klikając przycisk: ZAPISZ (D).
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Produkty > Eksportuj > Profil CSV > Dane podstawowe
Rys 3. Dodawanie profilu CSV w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Produkty > Eksportuj > Profil CSV > Dane podstawowe
Rys 3. Dodawanie profilu CSV w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Wybierz na Liście pól (A) odpowiednie dane, które ułatwią dodanie odpowiednich producentów, np.: Kategoria, Nazwa oraz pole: Producent (B) i zapisz zmiany (C).
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Produkty > Eksportuj > Profil CSV > Lista pól
Rys 4. Zaznacz, jakie dane mają zostać wyeksportowane ze sklepu Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Produkty > Eksportuj > Profil CSV > Lista pól
Rys 4. Zaznacz, jakie dane mają zostać wyeksportowane ze sklepu Shoper.
Wyeksportuj produkty do pliku CSV i zapisz na dysku.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Produkty > Eksportuj > Profil CSV > Eksportowanie
Rys 5. Pobierz plik CSV z określonym zakresem danych w profilu.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Produkty > Eksportuj > Profil CSV > Eksportowanie
Rys 5. Pobierz plik CSV z określonym zakresem danych w profilu.
Otwórz plik CSV w: OpenOffice lub innym przeznaczonym do tego programie.

Instrukcję zarządzania plikami CSV opisują artykuły pomocy:
Pliki CSV – ogólne zasady i ustawienia profilów
Jak obsługiwać pliki CSV?

Uzupełnij pole producenta i zapisz zgodnie z formatem pliku (CSV).
OpenOffice > Plik CSV > Pole producenta
Rys 6. Edytuj plik CSV w programie OpenOffice.
OpenOffice > Plik CSV > Pole producenta
Rys 6. Edytuj plik CSV w programie OpenOffice.
Przejdź ponownie do Panelu administracyjnego sklepu: Obsługa sklepu (A) > Produkty (B) i wybierz opcję: Importuj (C).
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Produkty > Więcej > Importuj
Rys 7. Zaimportuj przygotowaną listę produktów z producentami.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Produkty > Więcej > Importuj
Rys 7. Zaimportuj przygotowaną listę produktów z producentami.
Następnie wskaż utworzony profil (A), wczytaj poprawiony plik CSV (B) i zaimportuj dane (C).
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Produkty > Importuj > Plik CSV
Rys 8. Zaktualizuj dane producentów produktów za pomocą pliku CSV.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Produkty > Importuj > Plik CSV
Rys 8. Zaktualizuj dane producentów produktów za pomocą pliku CSV.
Pojawi się informacja czy import został wykonany prawidłowo (ilość zaimportowanych produktów powinna odpowiadać ilości produktów do których został dodany producent).
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Produkty > Importuj > Plik CSV > Komunikat
Rys 9. Sprawdź, czy ilość zaimportowanych produktów zgadza się w komunikacie.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Produkty > Importuj > Plik CSV > Komunikat
Rys 9. Sprawdź, czy ilość zaimportowanych produktów zgadza się w komunikacie.

Jeśli wszystkie czynności zostały wykonane prawidłowo to producenci pojawią się w widocznym miejscu na karcie produktu oraz w Panelu administracyjnym sklepu Shoper, w edycji produktu.

Zapoznaj się z instrukcją, jak włączyć wyświetlanie producenta w szczegółach produktu na jego karcie.

Tworzenie nowego profilu do importu/eksportu danych przy użyciu pliku CSV

Instrukcja: jak przygotować profil CSV do procesu importowania/eksportowania danych?

Edycja istniejącego profilu CSV do importu/eksportu danych

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak dodać informacje o producencie do wielu produktów jednocześnie poprzez import pliku CSV?
  • Jak utworzyć profil importu/eksportu danych w Panelu administracyjnym sklepu?
  • Jak zmodyfikować ustawienia istniejącego profilu CSV?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności