Integracja z Google Remarketing
Integracja z Google Remarketing pomaga dotrzeć z reklamami do osób, które już raz zapoznały się z twoimi produktami, ale nie zdecydowały się na ich zakup. Reklamy będą wyświetlały się potencjalnym klientom gdy będą przeglądać inne witryny, korzystających z sieci reklamowej Google np. Onet.pl
Instalacja usługi Google Ads – remarketing dynamiczny i śledzenie konwersji
Aby aktywować integrację, postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:
- Przejdź do zakładki Dodatki i integracje > Inne integracje i kliknij Konfiguruj pod integracją Google Remarketing
- Przygotuj wymagane dane z Google Ads. Będziesz potrzebować Identyfikatora konwersji oraz Etykietę konwersji. Znajdziesz je, logując się do swojego konta Google Ads. W panelu Google Ads przejdź do Narzędzia i Ustawienia > Konwersje.
- Wybierz z listy konwersję odpowiedzialną za pomiar liczby zakupów.
- Kliknij Konfiguracja tagu, a następnie wybierz metodę Użyj Menedżera tagów Google
- Skopiuj identyfikator konwersji i etykietę konwersji.Skopiowane dane wklej w odpowiednie pola w ustawieniach integracji w panelu Shoper.
- Powyżej zaznacz Aktywność integracji, a następnie kliknij Zapisz
Od tego momentu konwersje Google Ads będą rejestrowane.
Rozszerzone możliwości integracji z Google Ads Remarketing
Integracja z Google Ads Remarketing pozwala na włączenie dodatkowych funkcji, które pozwolą ci na jeszcze lepszą analizę wyników twoich kampanii reklamowych.
Konwersje rozszerzone
Opcja Włącz konwersje rozszerzone, pozwala na bardziej precyzyjne śledzenie i pomiar konwersji. Po każdym zakupie zaszyfrowane dane dotyczące klienta są przekazywane do Google, co pozwala na optymalizację Twoich kampanii.
UWAGA:Upewnij się, czy w panelu Google Ads masz aktywne konwersje rozszerzone.
Jak włączyć konwersje rozszerzone?
- Przejdź do swojego konta Google Ads pod tym linkiem
- W Narzędzia i ustawienia > Konwersje, wybierz z listy konwersję odpowiedzialną za pomiar liczby zakupów i sprawdź, czy ma ona aktywne konwersje rozszerzone
- Włączenie tej funkcji wymaga zapoznania się z jej warunkami i zaakceptowania ich.
- Wybierz Tag Google lub Menedżer tagów Google jako sposób konfiguracji konwersji rozszerzonych
- Podaj swój tag Google (wklej adres url sklepu, aby odnaleźć tag)
- Wybierz Edytuj kod, jako sposób konfiguracji konwersji rozszerzonych
Reklamy produktowe
Opcja Włącz reklamy produktowe aktywuje raportowanie konwersji z danymi koszyka. Dzięki niej uzyskasz dane o sprzedanych produktach bezpośrednio w panelu Google Ads.
Korzystanie z tej funkcji wymaga wcześniejszej odpowiedniej konfiguracji w panelu Google Merchant Center.
Z tego artykułu pomocy Google dowiesz się jak aktywować konto w Google Merchant Center.
Zastanawiasz się jak zintegrować Google Merchant Center ze sklepem Shoper? Sprawdź ten artykuł pomocy.
Aby włączyć opcję reklam produktowych, postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:
- Zaloguj się do panelu Google Merchant Center, korzystając z tego linku, skopiuj ID swojego konta.
- W ustawieniach integracji zaznacz opcję Włącz reklamy produktowe, a skopiowane ID konta wklej w pole Identyfikator konta Google Merchant Center
- Następnie przejdź do zakładki Produkty > Pliki danych, by sprawdzić szczegóły pliku produktowego (język i kraj sprzedaży).
- Po weryfikacji tych dwóch parametrów wybierz identyczne w ustawieniach integracji w panelu Shoper i Zapisz wprowadzone zmiany.