Shoper Storefront - rewolucja dla polskich sklepów internetowych

Zaznacz, przeciągnij i upuść. Zmień wielkość i kolor jednym kliknięciem. Tak może wyglądać tworzenie własnego e-sklepu z rewolucyjną technologią Storefront. Czym ona jest? Jak ułatwi życie biznesom w e-commerce? Rozwiewamy tajemnicę.

Tworzenie oraz rozwijanie własnego sklepu internetowego zawsze jest pewnym wyzwaniem i wymaga pracy, ale wcale nie musi być trudne. To, ile czasu poświęcisz na dopracowywanie wyglądu strony, jej wydajności i działania, zależy w dużej mierze od rozwiązania, które wybierzesz.

Rewolucja w polskim e-commerce

W Shoper stale rozmawiamy z naszymi sprzedawcami o tym, czego potrzebują, czego im brakuje na naszej platformie i co możemy ulepszyć. Na podstawie zebranych wniosków przygotowaliśmy coś, dzięki czemu wiele kroków w prowadzeniu e-sklepu będzie prostych jak zabawa klockami LEGO. I to niemal dosłownie.

Już wkrótce w twoje ręce oddamy Shoper Storefront – innowacyjną technologię, na której stworzenie nasi programiści i specjaliści UX poświęcili ponad 35 000 godzin pracy. Określenie “innowacyjna” wcale nie jest tutaj na wyrost: tak zaawansowane rozwiązania oferują tylko najwięksi światowi liderzy e-commerce, a wśród polskich platform sklepowych to jedyne takie narzędzie.

Shoper kontynuuje swoją misję czynienia sprzedaży online bardziej dostępną i efektywną zarówno dla sprzedawców, jak i ich klientów. Dlatego technologia, którą udostępniamy, musi być światowej klasy – Paweł Rybak, CCO Shoper.

Co to oznacza dla polskich przedsiębiorców? Jak nowy front Shoper pomoże ci budować sklep internetowy i rozwijać e-biznes? Czytaj dalej, by poznać najważniejsze odpowiedzi.

Zapisz się na premierę i dowiedz się przed innymi, kiedy udostępnimy Shoper Storefront.

Czym jest Storefront?

Pojęcie storefront w tradycyjnym handlu oznacza witrynę sklepową, natomiast w e-commerce odnosi się najczęściej do wyglądu sklepu internetowego. Shoper Storefront obejmuje jednak znacznie więcej. To nie tylko nowa warstwa wizualna stron, ale też mechanizmy działania e-sklepów oraz ich wydajność i dostosowanie do zasad UX (User Experience).

Nowy front Shoper wpływa na wszystko, co klient widzi i czego używa w twoim sklepie online: od strony głównej przez karty produktów po koszyk zakupowy. Shoper Storefront to również pełny ekosystem zaawansowanych narzędzi, które zmienią sposób, w jaki projektujesz swoją stronę i rozwijasz jej możliwości.

Jak działa Shoper Storefront?

Wyobraź sobie, że masz przed sobą “technologiczne klocki”, z których możesz zbudować niemal każdą stronę, dobierać kolory i rozmiary, dowolnie je miksować i układać tak, jak ci pasuje. I wcale nie musisz przy tym znać się na programowaniu. Właśnie na tym polega nasz Storefront.

Co zyskujesz w ramach nowego frontu sklepów Shoper?

Ponad 70 modułów drag&drop. Zmieniaj wygląd sklepu na żywo, przeciągaj i upuszczaj moduły tak, jak chcesz – wszystko w jednym edytorze wizualnym.

Elastyczne układy na każdy ekran. Edytuj układ dowolnych podstron sklepu dla różnych urządzeń.

Szybkość i wydajność. Poprawiaj wyniki SEO i konwersję z technologią zgodną z najlepszym User Experience.

Ulepszony koszyk. Zbudowany tak, by ułatwić proces zakupowy oraz obsłużyć nawet największy i nagły ruch.

Szczegółową dokumentację techniczną (poprawa tzw. Developers Experience). Wprowadzaj własne zaawansowane modyfikacje, samodzielnie lub z pomocą autoryzowanego resellera Shoper.

Nasze rozwiązanie stworzyliśmy w oparciu o najnowocześniejsze technologie oraz badania użyteczności. Zadbaliśmy o maksymalną elastyczność, wygodę i wydajność, by skutecznie wspierać cię w rozwoju twojego biznesu internetowego.

Elastyczność i personalizacja

Każda marka ma swój charakter i specyficzne potrzeby, którym wiele gotowych rozwiązań nie zawsze potrafi sprostać. Sporo przedsiębiorców decyduje się w takim przypadku na budowę sklepu internetowego samodzielnie od zera lub na zamówienie. To natomiast wymaga sporej wiedzy programistycznej albo znacznych wydatków.

Ale dzięki technologii Storefront swój e-sklep na gotowym oprogramowaniu Shoper dostosujesz do każdych wymagań. I to bez konieczności programowania czy dużych inwestycji.

Nowa siatka budowania strony pozwala na tworzenie dowolnych układów. Możesz modyfikować nagłówki, stopki oraz setki innych elementów. Do dyspozycji masz ponad 70 modułów, kilkadziesiąt różnych fontów i kolorów. Z tej palety masz szansę bez problemu zbudować tysiące niepowtarzalnych sklepowych designów i wybrać ten, który najlepiej oddaje specyfikę twojej marki.

Posłuchaj podcastu

Wygoda i kontrola

Tworzenie sklepu internetowego za pomocą Storefrontu jest proste jak zabawa klockami. A to dlatego, że wszystkimi wymienionymi wyżej elementami zarządzasz w jednym miejscu i w kilku ruchach.

W wizualnym edytorze wyglądu (Shoper Visual Editor) możesz z łatwością zmieniać rozmieszczenie modułów, rozmiary grafik, układ menu i wiele innych części metodą drag&drop. Wystarczy, że zaznaczysz wybrany element, przesuniesz go i upuścisz tam, gdzie ci to odpowiada.

Wszystkie zmiany zobaczysz od razu w podglądzie na żywo. Nie musisz projektować niczego “w ciemno”, metodą prób i błędów. Masz pełną kontrolę nad całym procesem.

Co więcej, to ty wybierasz, jak sklep ma się wyświetlać na laptopie, a jak na telefonie czy tablecie. W ten sposób zachowujesz równowagę między atrakcyjnym wyglądem strony a jej użytecznością.

Skuteczność i wydajność

W technologii Storefront wykorzystaliśmy zoptymalizowany kod. Co to oznacza dla ciebie? Przede wszystkim to, że strona twojego sklepu będzie ładować się jeszcze szybciej, a twoi klienci jeszcze wygodniej zrobią u ciebie zakupy. Nowy front poprawia też kluczowe wskaźniki twojej witryny i wpływa na jej lepszą widoczność w wyszukiwarkach Google.

Dodatkowo ulepszyliśmy koszyk zakupowy zgodnie z najlepszymi praktykami UX. Pomoże ci to budować pozytywne doświadczenia kupujących i zachęcać ich do powrotu.

Nowy checkout przygotowaliśmy także na obsługę dużego zainteresowania ofertą np. podczas wyprzedaży czy tzw. Flash Sales. Dzięki temu zwiększysz sprzedaż i ograniczysz liczbę porzuconych koszyków.

Przeprowadzone testy dowodzą, że nasza technologia jest odporna na nawet największy ruch w trakcie intensywnych sprzedażowo wydarzeń, takich jak Black Friday czy świąteczne wyprzedaże – Adrian Słowik, Head Of Development w Shoper.

To tylko część z wielu udoskonaleń i przydatnych funkcjonalności, jakie nowy front wprowadzi w sklepach Shoper. Więcej szczegółów poznasz wkrótce — Storefront udostępnimy naszym sprzedawcom już niedługo. Jeśli chcesz jako jeden z pierwszych naszych klientów przetestować Storefront, zapisz się na premierę pod tym linkiem.