Pasja, determinacja, pierniki i jeszcze jeden magiczny składnik. To cały przepis na biznes online w branży spożywczej. Wymaga precyzji, dobrego planu oraz odpowiednich proporcji w przygotowaniu. Jak zrealizowała go Iga Sarzyńska? Przeczytaj więcej o ich przepisie na e-biznes.
Od słodkości się zaczęło – wielopokoleniowa tradycja sprzedaży słodkości
Historia sklepu internetowego Shoper Igi Sarzyńskiej zaczyna się od pasji i marzeń Igi oraz jej męża Macieja, pary z wielopokoleniowymi tradycjami w branży piekarniczo-cukierniczej. Dzięki talentowi, wytrwałości i innowacyjnemu podejściu do tradycyjnych wypieków, odniosła spektakularny sukces. Jej historia to inspirujący przykład tego, jak hobby może przerodzić się w dochodowy biznes, zdobywając serca klientów. W artykule tym przyjrzymy się bliżej ich drodze do sukcesu, wyzwaniom, które napotkali oraz kluczowym czynnikom, które przyczyniły się do rozwoju firmy.
Historia pasji i pomysłu na biznes – jak powstały personalizowane pierniki Igi Sarzyńskiej
Marka IGA SARZYŃSKA WZRUSZA TORUŃ, którą stworzyli, powstała w Toruniu, mieście słynącym z pierników.
Iga Sarzyńska-Komorowska, mistrzyni cukiernictwa, jest autorką książek „Moje Cztery Pory Roku” i „Moje pierniki”. Jest również trenerką w prestiżowych szkołach cukierniczych, sędzią międzynarodowym oraz osobowością branżową targów Sweet Expo 2017.
Iga Sarzyńska-Komorowska zdobywała swoje cukiernicze umiejętności w miastach takich jak San Francisco, Toronto, Paryż oraz Londyn. Jej prace były wielokrotnie nagradzane i publikowane w branżowych magazynach. Jako córka wybitnego artysty piekarza, Cezarego Sarzyńskiego, ma wszechstronne doświadczenie w pracy w piekarni i pracowni cukierniczej.
“Jestem wielbicielką pierników od dziecka. Uważam, że jest to absolutnie wyjątkowe ciasto, które zawsze wzbudza uśmiech, pozytywne emocje, przywołuje wspomnienia dzieciństwa i łączy to, co bardzo bliskie, czyli mąkę i miód, z tym, co odległe, czyli orientalnymi przyprawami. W 2019 roku wraz z moim mężem otworzyliśmy nasz pierwszy butik na ulicy Kopernika. Kilka miesięcy potem otworzyliśmy nasz flagowy butik na ulicy Szerokiej, właściwie tuż przed pandemią.”
Razem z Maciejem Komorowskim, uznanym biznesmenem, stworzyli miejsce, które łączy ich pasję do cukiernictwa, miłość do piękna, doskonałego smaku oraz inspirujących ludzi. Ich decyzja o przeprowadzce do Torunia była podyktowana miłością do pierników, co skłoniło ich do zamieszkania nad dawną fabryką Johanna Weesego, znanego toruńskiego piernikarza. Od tego czasu realizują swoje marzenia, tworząc i rozwijając markę IGA SARZYŃSKA WZRUSZA TORUŃ.
“W moim piernikowym królestwie znajdziecie wspaniałe, aromatyczne pierniki, ale nie tylko, ponieważ mamy mnóstwo aksamitnych czekolad, mamy przepięknie pakowane zestawy pierników, zestawy czekolad, mamy też draże, przysmaki piernikowe, całe mnóstwo wyjątkowych słodkości. Ogromną uwagę przywiązujemy do odpowiedniego pakowania naszych produktów. Nasze pierniczki i czekolady są bardzo delikatne, dlatego owijamy je specjalnym papierem. Używamy wypełniaczy odpowiednich do naszych produktów. No i mamy fantastyczny zespół, który ma duże doświadczenie właśnie w pakowaniu takich delikatnych, kruchych rzeczy. ” – dodaje Iga.
Sklep internetowy z piernikami – element składowy sukcesu
Sklep internetowy Shoper jest wirtualnym przedłużeniem ich pasji, umożliwia klientom dostęp do niezwykłych słodyczy tworzonych w samym sercu Torunia. Dzięki temu każdy może doświadczyć wyjątkowych smaków i aromatów, które od lat wzbudzają pozytywne emocje i łączą tradycję z nowoczesnością.
“Sklep internetowy Shoper przede wszystkim jest naszym oknem na świat. Tym miejscem, w którym prezentujemy wszystkie nasze produkty, wszystkie nasze nowości, kolekcje, w których zapowiadamy to wszystko, co się dzieje i to wszystko, co będzie się działo w najbliższym czasie.” mówi Maciej Komorowski.
Sprzedaż artykułów spożywczych przez internet to wyzwanie dla każdego sprzedawcy mierzącego się z np. zaplanowaniem procesu dostawy kruchych i wrażliwych produktów.
“Do takich głównych, zasadniczych wyzwań, które myślę dotyczą każdego sklepu internetowego, w szczególności takiego jak nasz, który sprzedaje produkty delikatne są te wszystkie zagadnienia związane z dystrybucją i jakością dystrybucji, jakością zabezpieczeń, terminowością i realizacją dostaw. My pracujemy na rzeczywistych stanach magazynowych, co pozwala nam deklarować i realizować w praktyce 99,98% dostawy na czas, bez błędów, co do ilości i jakości zapakowanych produktów, ale także bez ustaleń.” – wymienia Maciej.
Przeczytaj więcej o dostawach zamówień w sklepie internetowym.
Sprzedaż artykułów spożywczych w sieci – jak spełnić obietnicę daną klientom?
Sprzedaż artykułów spożywczych online to dynamicznie rozwijający się segment rynku e-commerce. Wraz z rosnącą popularnością zakupów internetowych i zmieniającymi się nawykami konsumentów, coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na rozszerzenie swojej działalności o sprzedaż produktów spożywczych przez Internet. Chociaż otwiera to nowe możliwości, wiąże się również z licznymi wyzwaniami.
“Nie wyobrażam sobie, żebyśmy mogli deklarować klientom realizację zamówień w określonym czasie i przyjmować zamówienia do nieistniejących jeszcze produktów. Deklaracje muszą być deklaracjami z pokryciem” – podsumowuje.
Sklep internetowy Igi i Macieja to kolejna spełniona obietnica, która stoi za całością ich wielowymiarowego biznesu. Właściciele sklepu doskonale wiedzą, z czym trzeba się mierzyć, by efektywnie sprzedawać artykuły spożywcze w sieci.
Ich firma skupiająca się na produkcji artykułów spożywczych – jakim są pięknie zdobione pierniki toruńskie – to bardzo dobrze funkcjonujący system. System kontroli produkcji, gospodarki magazynowej, kontroli stanów, zapasów magazynowych i realizacji w ogóle zamówień, a także sfery organizacyjno-kontrolno-finansowej. Do tego należy dodać element, który jest niezbędnym klockiem całej układanki – sklep internetowy:
“Shoper umożliwia nam realizowanie w płynny sposób zamówień w dużej skali w krótkim okresie – mówi Maciej – My bardzo często zmieniamy nasze kolekcje. Dzięki niemu mamy łatwość i szybkość modyfikowania sklepu pod potrzeby. I cenimy sobie mobilność i elastyczność rozwiązań, które Shoper oferuje.”
Aby spełnić obietnicę daną klientom działają wielotorowo – dbając o najwyższą jakość produktów, jak i narzędzi, z którymi pracują.
“Jesteśmy bardzo selektywni w wyborze składników. Używamy wyłącznie masła, najlepszych czekolad, świetnych przypraw czy różnych miodów. Myślę, że wyróżnia nas również współpraca z artystami, z wyjątkowymi artystami jak na przykład Andrzej Mleczko. Bardzo ważne dla nas jest szczegółowe przedstawienie naszego produktu w sklepie internetowym. Są to nie tylko piękne zdjęcia w różnych aranżacjach, ale również składy wartości energetyczne. Nasze produkty właśnie wyróżniają się takimi krótkimi składami, które świadczą o tym, że nasze produkty są właśnie wysokiej jakości, są zdrowe, i pożądane przez klientów – mówi Iga.
Maciej podkreśla jeszcze jeden ważny element, który w sprzedaży online nie zawodzi:
“Polegamy i ufamy Shoper Premium w chwilach naszej największej sprzedaży. To dla nas bardzo cenne, że możemy w spokoju realizować nasze cele biznesowe. Biznes to przede wszystkim kanał dystrybucji i to jest tylko narzędzie do realizowania tego, co naprawdę potrafisz robić.”
A Iga dodaje: “Chcemy, żeby nasz słodki biznes działał jak należy, dlatego zdecydowaliśmy się na Shoper Premium.”
Dowiedz się, jak robią to inni >>
Nowoczesny e-commerce, tradycyjne pierniki i Shoper Partner
Dla wielu biznesów funkcjonujących stacjonarnie to pandemia była czynnikiem motywującym i niejako zmuszającym do przeniesienia biznesu do online’u. Podobnie było w przypadku wyrobów cukierniczych Igi Sarzyńskiej.
“Tym wyzwaniem i motorem napędowym akurat w naszej firmie była po prostu pandemia. Otworzyliśmy nasze sklepy stacjonarne 15 czy 16 stycznia, a jak wiadomo 15 marca wszystko zostało zamknięte. Mieliśmy pełne magazyny produktów na Wielkanoc. I de facto mieliśmy kilka dni na otworzenie kanału w dystrybucji, który pozwalałby nam to sprzedawać i stworzył jakiekolwiek możliwości dalszego funkcjonowania firmy, która dopiero wtedy miała, powiedzmy sobie szczerze, niecały rok.Jeszcze byliśmy firmą po dość dużych inwestycjach, było to dla nas naprawdę duże wyzwanie.”
Wtedy też, w 2020 roku, rozpoczęła się współpraca Igi i Macieja z autoryzowanym Partnerem Shopera, agencją Why Not, której właścicielką jest Katarzyna Dworakowska.
„Szybkość i mobilność Kasi – jak mówią – pozwoliły uruchomić sprzedaż w ciągu 5 dni – co dla nas było, można powiedzieć, wtedy olbrzymim wyzwaniem, ale też jedynym ratunkiem.”
Agencja WhyNot zajmuje się codziennością funkcjonowania ich sklepu. Dba o to, by produkty były w prawidłowy sposób w sklepie wypozycjonowane, by ceny były prawidłowe. Modyfikuje też szablony, zmienia asortyment, dba o zabezpieczenie i kontrolę wszystkich form prawnych, a także odpowiada za połączenie Shopera z naszą platformą logistyczną, na której pracujemy.
“Cenimy sobie bardzo tą współpracę, bo ona, można powiedzieć, zdejmuje nam zagadnienia codzienności i funkcjonowania prawidłowego sklepu internetowego. Jest to zatem taka praca, która wnosi do naszej firmy spokój w kwestiach , formalno-prawnych i codziennych funkcjonowania sklepu internetowego.
Do tego trzeba też powiedzieć, że Why Not to zespół profesjonalnych osób, który jest dla nas też bardzo dobrym partnerem do dyskusji. Ich duże doświadczenie powoduje, że mamy do nich duże zaufanie. To są ludzie, którzy Jeśli się podejmują współpracy, to można na nich liczyć zawsze, w najtrudniejszych momentach.” – mówi Maciej.
Jak działa Program Partnerski Shoper? Poczytaj o doświadczeniach Katarzyny Dworakowskiej z agencji WHY NOT>>
Rynek sprzedaży artykułów spożywczych online jest wysoce konkurencyjny. Konsumenci mogą łatwo porównać ceny różnych dostawców i wybrać najbardziej korzystną dla siebie opcję – a dzięki dostępności produktów online mogą robić to szybciej i łatwiej. Wypracowana przez te lata marka Igi i Macieja jest znana i doceniana. Dzięki wielu pozytywnym opiniom zdobyła rzesze klientów indywidualnych. Iga Sarzyńska wzrusza Toruń to marka znana również firmom. Działa nie tylko lokalnie, ale i na rynku krajowym. Do jej klientów należy Kancelaria Prezydenta, Polski Związek Piłki Nożnej, czy duże firmy energetyczne ubezpieczeniowe, Narodowy Bank Polski, czy instytucje takie jak Politechnika Gdańska, Uniwersytet Mikołaja Kopernika.
Sprzedaż i co jeszcze? Czyli jak zdefiniować dodatkowy cel działalności w sieci
Nasz sklep jest de facto nastawiony na relację z konsumentem, tym ostatecznym konsumentem i tworząc kolekcję zawsze myślimy na końcu o tym jednym człowieku i tej jednej chwili, w której styka się z naszym produktem od opakowania poprzez rozkładanie tego opakowania, stąd też taka fajna, miła w dotyku wstążeczka w naszych opakowaniach, która daje swoje bardzo przyjemne odczucia, aż do momentu, w którym poznajemy zapach naszych produktów i smak naszych produktów, wyłącznie z ich teksturą, aromatami.
“To właśnie ten człowiek na końcu jest dla nas zawsze tym najważniejszym elementem w budowaniu naszych wyrobów i to nam zawsze przyświeca, by te jego doznania były zawsze, można by powiedzieć, w klasie premium. Misja naszej marki jest uczestniczenie w takich podniosłych chwilach.” mówi Maciej.
Iga podkreśla również: “W chwilach, kiedy spotykamy się z przyjaciółmi, z rodziną, z bliskimi. W takich wyjątkowych chwilach, kiedy chcemy im podziękować za to, że są. I nasze słodkości, nie tylko pierniki, ale również czekolada, pięknie zapakowane, są idealne, by takie chwile uświetnić. Naszą markę na tle konkurencji wyróżniają przede wszystkim produkty wysokiej jakości.”
Profesjonalne działanie w e-commerce wymaga umiejętnego wykorzystania zaawansowanych narzędzi i oprogramowania, które usprawniają zarządzanie sklepem internetowym oraz optymalizują procesy sprzedażowe. Kluczowym elementem jest wybór odpowiedniej platformy do sprzedaży online. Połączenie dobrych składników, serca, przemyślanej realizacji może powstać bardzo smaczne dzieło.Ta właśnie synergia, doskonałe proporcje, zaawansowane oprogramowanie i przemyślana strategia daje możliwość zbudowania efektywnego i konkurencyjnego biznesu e-commerce, który sprosta rosnącym wymaganiom rynku i oczekiwaniom klientów.
Wystarczy posłuchać słów Macieja, który mówi “Moja rada jest taka, rób co potrafisz, i rób z ludźmi, którzy potrafią.”
oraz Igi: “Myślę, że ten moment, w którym jestem teraz, to spełnienie moich najskrytszych marzeń.”
i zakładać swój biznes, spełniając jednocześnie własne marzenia.
Zainspirował Cię przykład sklepu w jakości Premium? Myślisz o założeniu lub przeniesieniu własnego biznesu i sklepu na Shoper Premium? Dowiedz się więcej o ofercie.