InPost: Konfiguracja Kuriera i Paczkomatów

Ostatnia aktualizacja: 13 sierpnia 2024

Przetestuj dostępne funkcje i załóż darmowy sklep internetowy w ramach 14-dniowego okresu próbnego. Sprawdź bezpłatnie i bez ograniczeń możliwości platformy Shoper.

Podstawowe informacje o konfiguracji dla usługi Kuriera i Paczkomatów

Konfiguracja połączenia oprogramowania Shoper z usługami InPost (Kurier, Paczkomaty), dostępna jest w ramach wbudowanej integracji w Panelu administracyjnym sklepu. Integracja wyświetla także w koszyku klienta mapę Paczkomatów, która nie wymaga dodatkowej aktywacji – wystarczy, że dokonasz prawidłowej konfiguracji.

Jeżeli posiadasz już umowę z InPost dla usługi Kuriera i / lub Paczkomatów, skontaktuj się ze swoim opiekunem w InPost w celu uzyskania niezbędnego w konfiguracji: tokena oraz ID organizacji – będzie taki sam dla obydwu usług w ramach jednej umowy.

Po uzyskaniu: tokena oraz ID organizacji przejdź do dalszej części tego artykułu i w punkcie 5 kliknij: Mam konto, a następnie postępuj zgodnie z dalszą instrukcją.

Jak utworzyć dostawę Kurier / Paczkomaty InPost?

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do: Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Formy dostawy (C) i w prawym górnym rogu kliknij przycisk: DODAJ DOSTAWĘ (D).
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Dodawanie nowej metody
Rys 1. Kliknij: Dodaj dostawę, aby przejść do tworzenia nowej formy dostawy w sklepie internetowym.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Dodawanie nowej metody
Rys 1. Kliknij: Dodaj dostawę, aby przejść do tworzenia nowej formy dostawy w sklepie internetowym.
Wypełnij: Dane podstawowe:
  • wprowadź nazwę formy dostawy (A): Kurier InPost lub Paczkomaty InPost,
  • wybierz typ dostawy (B): InPost (warunek konieczny aby integracja zadziałała),
  • wypełnij resztę formularza konfiguracji dostawy zgodnie z twoimi oczekiwaniami i u dołu ekranu kliknij: ZAPISZ (C).
Panel administracyjny sklepu >Ustawienia >Obsługa zamówień > Formy dostawy
Rys 2. Utwórz dostawę typu InPost w swoim sklepie internetowym na platformie Shoper.
Panel administracyjny sklepu >Ustawienia >Obsługa zamówień > Formy dostawy
Rys 2. Utwórz dostawę typu InPost w swoim sklepie internetowym na platformie Shoper.
Po zapisaniu formularza przejdź do zakładki: Ustawienia InPost (A) i kliknij: Chcę się zarejestrować (B) – (lub: Mam konto, jeżeli posiadasz już umowę z InPost). Po wypełnieniu formularza rejestracji kliknij: ZAPISZ (C) u dołu ekranu, co spowoduje wysłanie formularza do InPostu.
Panel administracyjny sklepu >Ustawienia >Obsługa zamówień > Formy dostawy > Edytuj formę dostawy typ: InPost
Rys 3. Zarejestruj konto w InPost za pośrednictwem formularza w Panelu administracyjnym sklepu.
Panel administracyjny sklepu >Ustawienia >Obsługa zamówień > Formy dostawy > Edytuj formę dostawy typ: InPost
Rys 3. Zarejestruj konto w InPost za pośrednictwem formularza w Panelu administracyjnym sklepu.
Po wysłaniu formularza, standardowo do kilku dni roboczych, nastąpi kontakt telefoniczny na podany przez ciebie numer, ze strony pracownika InPostu. Konsultant InPost dokończy formalną kwestię związaną z rejestracją w usłudze oraz udostępni ci: token i ID organizacji, niezbędne do konfiguracji.
W Ustawieniach InPost (A) znajdziesz też opcję Mam konto (B). Jeżeli jesteś już po kontakcie z InPost i posiadasz już: token oraz ID organizacji (C), to uzupełnij dane oraz twój adres – nadawcy przesyłki, po czym ZAPISZ (D) zmiany.
Panel administracyjny sklepu >Ustawienia >Obsługa zamówień > Formy dostawy
Rys 4. Wpisz Token i Id organizacji, który otrzymałeś od konsultanta InPost.
Panel administracyjny sklepu >Ustawienia >Obsługa zamówień > Formy dostawy
Rys 4. Wpisz Token i Id organizacji, który otrzymałeś od konsultanta InPost.
Po zapisaniu: Ustawień InPost pojawi się czwarta zakładka: Ustawienia dodatkowe (A). Przejdź do niej i skonfiguruj formę dostawy według własnych oczekiwań – Paczkomaty lub Kurier InPost (B). Zmiany ZAPISZ (C) u dołu ekranu.
Panel administracyjny sklepu >Ustawienia >Obsługa zamówień > Formy dostawy
Rys 5. Wybierz z listy formę wysyłki, którą chcesz ustawić w danej dostawie usługi InPost.
Panel administracyjny sklepu >Ustawienia >Obsługa zamówień > Formy dostawy
Rys 5. Wybierz z listy formę wysyłki, którą chcesz ustawić w danej dostawie usługi InPost.
Ustal ceny za dostawę i wprowadź je w zakładce: Koszty dostawy, pamiętaj o zapisaniu zmian.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy
Rys 6. Przejdź do zakładki: Koszty dostawy i dodaj ceny obowiązujące za dostawę.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy
Rys 6. Przejdź do zakładki: Koszty dostawy i dodaj ceny obowiązujące za dostawę.
Zgodnie z własnymi potrzebami powtórz całą czynność od punktu pierwszego, by dodać drugą z możliwości: Paczkomaty / Kurier InPost.

Formy wysyłki dostępne w integracji InPost

  • Paczkomat – wybór domyślnego punktu nadania, opcja dostępna tylko przy wyborze rodzaju kuriera Paczkomat,
  • Zlecenie odbioru – konieczność zamówienia kuriera, a następnie wydruk potwierdzenia odbioru na konkretne zlecenie,
  • Pop – deklaracja punktu odbioru,
  • Stały podjazd – codzienne wizyty kuriera, konieczność drukowania potwierdzenia odbioru (lista paczek).

WAŻNE! W przypadku wyboru formy: Zlecenie odbioru pamiętaj o zleceniu podjazdu do utworzonych przesyłek w: Obsługa sklepu (A) > Przesyłki (B). Czynność można wykonać poprzez multiakcję, zaznaczając kilka przesyłek tego samego rodzaju (C) i wybierając opcję: Zamów odbiór przesyłki (D).

Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Przesyłki > Multiakcje > Paczkomaty
Rys 7. Zamawianie odbioru kilku przesyłek jednocześnie w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Przesyłki > Multiakcje > Paczkomaty
Rys 7. Zamawianie odbioru kilku przesyłek jednocześnie w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.

Podstawowa instrukcja dodania formy dostawy znajduje się w artykule Centrum pomocy: Poprawna konfiguracja form dostaw w sklepie Shoper.

Wideo: jak ustawić dostawy i płatności w sklepie Shoper?

Jak ustawić dostawy i płatności w sklepie Shoper przedstawiliśmy w wideoporadniku na naszym kanale na YouTube.

Wideo poradnik: ustawienia form dostaw i metod płatności w e-sklepie

Wideo: integracja InPost w sklepie Shoper

Integrację z InPost omówiliśmy w filmie instruktażowym na naszym kanale na YouTube.

Wideo poradnik: jak zintegrować sklep Shoper z InPost?
Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Na czym polega integracja Shoper InPost?
  • Jak dodać dostawę Kurier InPost lub Paczkomaty InPost w sklepie Shoper?
  • Jakie formy wysyłki można ustawić w ramach integracji InPost?
  • Wideo poradnik: konfiguracja form dostaw i metod płatności w sklepie
  • Wideo poradnik: połączenie sklepu Shoper z usługami InPost
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności