Aplikacja: Integracja z UPS – Furgonetka.pl

Data publikacji: 20 kwietnia 2017 Ostatnia aktualizacja: 9 sierpnia 2024

Dzięki integracji z UPS usprawnisz wysyłkę oraz skrócisz czas przygotowywania przesyłek ze sklepu Shoper do dowolnego odbiorcy.

Co umożliwia aplikacja Integracja z UPS?

  • tworzenie i drukowanie listów przewozowych z poziomu zamówień w sklepie,
  • połączenie z kontem klienta w serwisie firmy kurierskiej,
  • definiowanie profili przesyłek (adres i sposób odbioru, gabaryt przesyłki, dane nadawcy), określanie miejsca odbioru oraz zarządzanie przesyłkami.

Wszystko zawiera się w prostej w obsłudze i nowoczesnej aplikacji dostępnej dla sklepów internetowych Shoper.

Jak zainstalować aplikację Integracja z UPS w sklepie internetowym Shoper?

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki: Dodatki i Integracje (A) > Aplikacje (B) i wyszukaj: Integracja z UPS na liście, a następnie kliknij przycisk: ZAINSTALUJ APLIKACJĘ (C).
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Aplikacje > Integracja z UPS
Rys 1. Zainstaluj dedykowaną aplikację do integracji sklepu z UPS w Panelu administracyjnym.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Aplikacje > Integracja z UPS
Rys 1. Zainstaluj dedykowaną aplikację do integracji sklepu z UPS w Panelu administracyjnym.
Zapoznaj się z opisem aplikacji, zaakceptuj regulamin Appstore (A) i kliknij przycisk: Zamawiam (B).
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Aplikacje > Integracja z UPS > Zamawianie abonamentu
Rys 2. Aby dodać integrację z UPS do sklepu Shoper, należy zamówić i opłacić abonament.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Aplikacje > Integracja z UPS > Zamawianie abonamentu
Rys 2. Aby dodać integrację z UPS do sklepu Shoper, należy zamówić i opłacić abonament.
Po zainstalowaniu aplikacji pojawi się ona w zakładce: Dodatki i integracje (A) > Moje aplikacje (B). Kliknij przycisk konfiguracji (C) pokazany na obrazku poniżej.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Integracja z UPS
Rys 3. Przejdź do ustawień integracji swojego sklepu internetowego z firmą kurierską UPS.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Integracja z UPS
Rys 3. Przejdź do ustawień integracji swojego sklepu internetowego z firmą kurierską UPS.
Ekran powitalny serwisu Furgonetka.pl
Rys 4. Zacznij od połączenia sklepu ze swoim kontem na Furgonetka.pl.
Ekran powitalny serwisu Furgonetka.pl
Rys 4. Zacznij od połączenia sklepu ze swoim kontem na Furgonetka.pl.

Jak skonfigurować integrację sklepu z UPS?

WAŻNE! Do korzystania z integracji niezbędne jest posiadanie konta w serwisie: Furgonetka.pl. Możesz zarejestrować konto lub zalogować się na nie z poziomu aplikacji.

Po instalacji aplikacji przy pierwszej próbie zamówienia przesyłki lub wejścia w dowolną zakładkę aplikacji system da ci możliwość zalogowania się / założenia konta. W prawym górnym rogu należy kliknąć link: Zarejestruj się.

Logowanie do panelu Furgonetka.pl
Rys 5. Zaloguj lub zarejestruj się, aby wejść do panelu Furgonetka.pl.
Logowanie do panelu Furgonetka.pl
Rys 5. Zaloguj lub zarejestruj się, aby wejść do panelu Furgonetka.pl.

System przekieruje cię do formularza rejestracji. Do wyboru masz dwa rodzaje kont:

  • Firmowe (NIP PL lub UE),
  • Osoba prywatna – dla użytkowników indywidualnych.

Po wypełnieniu wszystkich wymaganych w formularzu pól i kliknięciu: Załóż konto, na podany adres e-mail otrzymasz maila z linkiem aktywacyjnym, którego kliknięcie aktywuje twoje konto.

Po uzupełnieniu pól: E-mail i Hasło kliknij przycisk: Zaloguj się. Aplikacja połączy się z twoim kontem w naszym serwisie.

W zakładce: Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Integracja z UPS przejdź do: KONFIGURACJA UMOWY.

Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Integracja z UPS > Konfiguracja umowy
Rys 6. Wprowadź zmiany w umowie z firmą kurierską UPS w ramach integracji.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Integracja z UPS > Konfiguracja umowy
Rys 6. Wprowadź zmiany w umowie z firmą kurierską UPS w ramach integracji.

Uzupełnij: DANE DOSTĘPOWE DO API (A), które otrzymasz od swojego opiekuna handlowego UPS i zapisz zmiany w umowie (B).

Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Integracja z UPS > Konfiguracja umowy > Dane dostępowe do API
Rys 7. Wpisz numer klienta, identyfikator i hasło do konta UPS.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Integracja z UPS > Konfiguracja umowy > Dane dostępowe do API
Rys 7. Wpisz numer klienta, identyfikator i hasło do konta UPS.

Dla ułatwienia i przyspieszenia wysyłki zamówień polecamy utworzenie szablonu / kilku szablonów przesyłek.

Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Integracja z UPS > Szablony przesyłek
Rys 8. Przejdź do ustawień szablonów przesyłek w narzędziu do integracji sklepu Shoper z UPS.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Integracja z UPS > Szablony przesyłek
Rys 8. Przejdź do ustawień szablonów przesyłek w narzędziu do integracji sklepu Shoper z UPS.

Po wejściu w zakładkę: SZABLONY PRZESYŁEK zobaczysz listę gotowych do użycia szablonów.

Po kliknięciu przycisku: Dodaj szablon możesz zdefiniować najczęściej używane rodzaje paczek, aby dane zlecenia wysyłki były gotowe do podstawienia jednym kliknięciem przy realizacji zamówień.

Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Integracja z UPS > Szablony przesyłek > Dodawanie szablonu
Rys 9. Utwórz szablon dla najczęściej używanych paczek w swoim sklepie internetowym.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Integracja z UPS > Szablony przesyłek > Dodawanie szablonu
Rys 9. Utwórz szablon dla najczęściej używanych paczek w swoim sklepie internetowym.

O tworzeniu szablonu możesz przeczytać w tym artykule: Dodawanie szablonów w serwisie Furgonetka.pl.

Aby aplikacja działała prawidłowo w twoim sklepie, w zakładce Panelu administracyjnego sklepu: Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Formy dostawy (C) należy dodać nową dostawę (D).

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Dodawanie nowej metody
Rys 10. Utwórz nową metodę dostawy w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Dodawanie nowej metody
Rys 10. Utwórz nową metodę dostawy w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.

Dostawa ta powinna posiadać nazwę zawierającą człon: UPS (A) oraz pole: Typ ustawione na: podstawowa (B).

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Dodaj dostawę > UPS
Rys 11. Wprowadź odpowiednie ustawienia w nowej dostawie dla kuriera UPS.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Dodaj dostawę > UPS
Rys 11. Wprowadź odpowiednie ustawienia w nowej dostawie dla kuriera UPS.

Teraz, gdy masz już aktywną dostawę obsługującą integrację z UPS, możesz dodać mapę punktów odbioru, która będzie wyświetlać się w koszyku.

W zakładce: Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Integracja z UPS > USTAWIENIA MAP wybierz, przy której dostawie, utworzonej i aktywnej w twoim sklepie będzie wyświetlać się mapa punktów odbioru UPS.

Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Integracja z UPS > Ustawienia map
Rys 12. Otwórz ustawienia mapy w aplikacji Integracja z UPS.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Integracja z UPS > Ustawienia map
Rys 12. Otwórz ustawienia mapy w aplikacji Integracja z UPS.

Wybór zaznaczasz kliknięciem, które zaznaczone będzie na niebiesko (A) i potwierdź zmiany, klikając przycisk: Zapisz (B).

Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Integracja z UPS > Ustawienia map > Dodawanie mapy
Rys 13. Wybierz UPS z listy i zapisz ustawienia dla mapy.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Integracja z UPS > Ustawienia map > Dodawanie mapy
Rys 13. Wybierz UPS z listy i zapisz ustawienia dla mapy.

Powiązane artykuły na temat integracji sklepu Shoper z kurierem

Mogą zainteresować cię również poniższe artykuły Centrum pomocy związane z integracją sklepu Shoper z kurierem:

Wsparcie techniczne dla aplikacji Integracja z UPS świadczy autor Furgonetka.pl
Tel.: + 48 22 112 08 35
E-mail: tech@furgonetka.pl

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jakie korzyści wynikają z integracji sklepu Shoper z UPS?
  • Jak pobrać aplikację Integracja z UPS w Panelu administracyjnym sklepu Shoper?
  • Jak zintegrować sklep Shoper z serwisem Furgonetka i utworzyć dostawę UPS?
  • Jakie artykuły zawierają inne przydatne informacje o korzystaniu z integracji z UPS?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności